Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

15min tyrimo rezultatai: kas dešimtas Vilniaus vairuotojas galėtų būti nubaustas

15min ketvirtadienio vakarą atliko tyrimą: tiesiogiai transliavome vaizdą iš vienos judriausių Vilniaus sankryžų – Konstitucijos pr./Kalvarijų g./Šeimyniškių g. – ir skaičiavome nuo Žaliojo tilto atvažiuojančių vairuotojų daromas klaidas.
Temos: 1 Vilnius

Jas skirstėme į tris dalis: dvi jų yra vertinamos kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimai, trečioji – kaip klaida, mažinanti gatvės pralaidumą.

Trys vairuotojų klaidų grupės

Buvo skaičiuojama, kiek vairuotojų suka į kairę (atvažiuojant nuo Žaliojo tilto, darbo dienomis 16–19 val. tai yra draudžiama) bei kiek jų įvažiuoja į sankryžą šviečiant geltonam šviesoforo signalui. Tuo pačiu skaičiavome ir vairuotojus, persirikiuojančius sankryžoje, dėl ko už jų važiuojantys automobiliai turi pristabdyti ir taip lėtinamas bendras eismo srautas.

Iš viso sankryžą viena kryptimi įveikė 603 automobiliai. 35 jų suko į kairę, 30 – važiavo per geltoną šviesoforo signalą, o 37 – keitė eismo juostą. Į kairę sukantys ir šviečiant geltonam signalui važiuojantys vairuotojai nesikartojo, tad galima teigti, jog bendras pažeidėjų skaičius – 65. Arba daugiau nei kas dešimtas vairuotojas.

Transliacijos metu 15min skaitytojai pasiūlė suskaičiuoti, kiek už akivaizdžius pažeidimus galima surinkti lėšų. Už kelio ženklo nesilaikymą skiriama 28–86 Eur bauda, už važiavimą per sankryžą esant draudžiamam šviesoforo signalui – 28–86 Eur bauda arba vairuotojo pažymėjimo atėmimas 1–6 mėn. Skaičiuojant vien minimalias baudas, per valandą vairuotojai policijos biudžetą papildytų 1 820 eurų.

Vaizdo transliaciją komentavo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas ir 15min žurnalistas Paulius Sviklas. A.Pakėnas pažymėjo, kad vaizdas sankryžoje yra neblogas: net ir piko metu vairuotojai, nors pažeidimai fiksuoti gana dažnai, sankryžos neužkemša ir jos pralaidumas išsaugomas.

„Statistika nupiešė bendrą mūsų vaizdą: gana neatsakingą, bet ne tragišką. Negali sakyti, kad buvo baisu – vyrukai daro pažeidimų, tačiau didelių avarinių situacijų nebuvo. Manau, kartais pasigirsdavo ir vienas kitas aštresnis žodelis automobilyje, tačiau ypač pavojingų situacijų aš nemačiau“, – sakė eismo specialistas.

Jis pažymėjo, kad smulkių pažeidimų netrūksta: per valandą teko pamatyti ir atbulinę pavarą sankryžoje įjungiantį automobilį, kelias dešimtis sustojusių pėsčiųjų perėjose ir keliančių pavojų jų naudotojams, taip pat – dviratininką, važiuojantį šaligatviu. Tačiau bendras šios sankryžos vaizdas – neblogas.

VIDEO: Unikalus tyrimas: kaip vairuoja vilniečiai judrioje sankryžoje?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?