Ne paslaptis, kad aerodinamika daro didelę įtaką automobilio dinaminėms savybėms. Spoileriais bei papildomais sparnais apkrauti automobiliai pajėgūs greitai važiuoti posūkiuose, tuo tarpu itin aptakios mašinos gali išvystyti didesnį maksimalų greitį.
Taigi, prieš daugiau nei pusę amžiaus vokietis nutarė įsitikinti, ar Barono von Konig-Fachsenfeldo žinios aerodinamikos srityje buvo teisingos. Tam jis pasirinko „Volkswagen Beetle (Typ-60)“, o naująjį savo projektą pavadino „V2 Sagitta“ vardu.
Vokietis suprojektavo visiškai naują aliuminio kėbulą, su kuriuo vos 24 AG turintis 1,1 litro opozicinis variklis leido išvystyti maksimalų 140 km/h greitį.
„Volkswagen“ nuotr./„V2 Sagitta“ |
Dėl Antrojo Pasaulinio Karo 1947-aisiais buvo sukurtas vienintelis „V2 Sagitta“. Ilgą laiką automobilis buvo nežinomoje vietoje, tačiau „Volkswagen“ koncernas po ilgų paieškų sudaro jį kaimyninėje Austrijoje bei šių metų sausį parsivežė į Wolfsburgą. Pirmoji šio prototipo stotelė – modernus vėjo tunelis. Vokiečiai tvirtino, kad jie norėjo palyginti šios mašinos aerodinamiką – tai kėlė jiems daugiausiai klaustukų. Bandymai vėjo tunelyje nustebino: 2,1 kvadratinio metro priekio plotą turintis automobilis parodė puikų rezultatą – oro pasipriešinimo koeficientas siekė 0,217.
Su tokiu rezultatu daugiau nei 60 metų senumo automobilis nukarūnuotų ir dabartiniu aerodinamikos karaliumi laikomą „Mercedes-Benz CLA“ (oro pasipriešinimo koeficientas – 0,22). Tuo tarpu lyginant su „Volkswagen Beetle“ (0,46), ant kurio platformos buvo pagamintas „V2 Sagitta“, pastarasis modelis yra daugiau nei 2 kartus aptakesnis.
Negana to, septintosios kartos „Golf“ taip pat turi 2,19 kv. metrų priekio paviršiaus plotą, tačiau dėl hečbeko kėbulo formų šio automobilio oro pasipriešinimo koeficientas siekia 0,27.
Kad įsivaizduotumėte, kokią didelę reikšmę turi aerodinamika, galime pridurti, kad „World Solar Challenge“ lenktynėse vos su kelių arklio galių varikliais prototipai išvysto didesnį nei 90 km/h greitį. Saulės baterijomis maitinamų automobilių lenktynėms paruoštų, žmogaus pilotuojamų automobilių oro pasipriešinimo koeficientas yra toks pats, kaip vieno sunkvežimio veidrodėlio.