15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

5 automobiliai su dviem varikliais: įdomūs, greiti ir labai reti

Norėdami automobiliui suteikti daugiau galios turime keletą pasirinkimų – naujas turbokompresorius, geresni vidiniai variklio komponentai, perprogramavimas, o galbūt net ir naujas variklis. Bet kartais to nepakanka ir nusprendžiama pasukti tikriausiai keisčiausiu keliu – sumontuoti antrą variklį. Šiame straipsnyje pateikiame 5 įdomiausius automobilius su dviem varikliais.
Audi TT MTM Bimoto
Audi TT MTM Bimoto / Top car rating nuotr.

Automobilių su dviem ar daugiau variklių iš tikrųjų yra daugybė, tačiau dauguma jų yra pagaminti pavienių entuziastų ir gatvėmis beveik nevažinėja. Kai kurie iš jų net nebėra panašūs į normalias mašinas, todėl į šį sąrašą jų ir neįtraukėme. Pradėti reikia nuo bene nuobodžiausio visų laikų „Mercedes-Benz“ automobilio transformacijos.

„W168 Mercedes A-Class A38 AMG“

W168 A-Class, gamintas 1997-2004 metais, tikrai nebuvo labai patrauklus automobilis. Keista forma, neišvaizdus kėbulo dizainas populiarumo taškų šiam automobiliui tikrai nepridėjo, o ką jau kalbėti apie nesėkmę „briedžio teste“.

Kita vertus, automobilis turėjo porą gana įdomių bruožų. Pavyzdžiui, jo variklio cilindrai buvo sumontuoti kampu. Tai reiškė, kad automobilis galėjo būti trumpesnis nei kiti panašūs hečbekai, o avarijos metu variklis palįsdavo po grindimis. Tačiau aukštas svorio centras kėlė saugumo problemų, nors dabar ne apie tai.

Wikimedia Commons iliustr./W168 Mercedes A-Class
Wikimedia Commons iliustr./W168 Mercedes A-Class

AMG, aišku, norėjo prikišti nagus prie nuobodžiojo W168, bet vietos didesniam varikliui nelabai buvo. Todėl priimtas visai netradicinis sprendimas – sumontuotas antras toks pats variklis automobilio gale. Jis ten puikiai tilpo, nes dėl kampu sumontuotų cilindrų variklio profilis buvo labai žemas. Kartu šie varikliai išvystė 250 AG, kurių pakako iki 100 km/h įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes. Įprastu režimu veikė tik priekinis variklis, galinį reikėjo įjungti mygtuko paspaudimu. Automobilis buvo pažemintas, paplatinta jo vėžė – buvo daromas viskas, kad tik A38 būtų stabilesnis. Aišku, masinė gamyba nebuvo pradėta – buvo pagaminti tik 4 ar 5 A38 AMG modeliai.

„MINI Cooper Twini“

MINI su dviem varikliais buvo stulbinančiai greitas, bet mechaninių bėdų sukelta avariją šį prototipą pražudė.
MINI su dviem varikliais buvo stulbinančiai greitas, bet mechaninių bėdų sukelta avariją šį prototipą pražudė.

Johno Cooperio vardą žino visi automobilių entuziastai. Šis inžinierius davė pradžią sportiškiems MINI automobiliams, jo vardu iki šiol vadinami karštieji markės hečbekai. Kai kurios jo idėjos, visgi, buvo gana pakvaišusios.

BMC kadaise norėjo karinėms reikmėms pasiūlyti „MINI Moke“ visureigį. Susidomėjimas buvo prastas, nes automobilio prošvaista buvo per maža ir „Moke“ neturėjo visų varomų ratų pavaros. Nors pirmoji problema buvo ignoruojama ir vargu ar galėjo būti išspręsta naudojant įprastą automobilio bazę, pavyko padaryti taip, kad visi automobilio ratai būtų varomi – gale buvo sumontuotas antras variklis. Automobilis taip ir neperžengė prototipo stadijos, bet Johnas Cooperis spėjo juo pasivažinėti.

Youtube iliustr./MINI su dviem varikliais buvo stulbinančiai greitas, bet mechaninių bėdų sukelta avariją šį prototipą pražudė.
Youtube iliustr./MINI su dviem varikliais buvo stulbinančiai greitas, bet mechaninių bėdų sukelta avariją šį prototipą pražudė.

Būtent tada jis nusprendė antrą variklį sumontuoti ir į įprastą MINI.

Teko pašalinti galinę sėdynę, sumažėjo maksimali bagažo skyriaus talpa, bet 96 AG 1,2 litrų variklis gale tilpo puikiai. Priekyje buvo sumontuotas 82 AG 1,1 litro variklis.

Taigi automobilis išvystė 178 AG – daug kaip tokiai mažai mašinai. „Twini“ buvo žymiai greitesnis už savo brolius su vienu varikliu, bet 1964 metais dėl mechaninių problemų pateko į avariją su pačiu Cooperiu už vairo.

Tai ir buvo šio koncepcinio modelio pabaiga.

„Citroen 2CV 4×4 Sahara“

Codemasters forum iliustr./Citroen 2CV 4×4 Sahara
Codemasters forum iliustr./Citroen 2CV 4×4 Sahara

„Citroen 2CV“ buvo pigus, keistai patrauklus, bet lėtas ir nesaugus automobilis. Šiais laikais žmonės nori turėti šį automobilį savo kolekcijose, nes jis svariai prisidėjo formuojant Prancūzijos automobilių kultūros veidą. Tai buvo automobilis kiekvienam, galintis vežti 100 kilogramų bulvių šeštadienį ir visą šeimą į bažnyčią sekmadienį, bet „Citroen“ norėjo, kad 2CV keliautų ir į karštus pasaulio kraštus, o tam reikėjo visų varomų ratų pavaros.

TAIP PAT SKAITYKITE: 7 faktai apie BMW, kurių galbūt nežinojote

Taigi į automobilio galą buvo sumontuotas antras 12 AG oru aušinamas dviejų cilindrų variklis ir 2CV staiga galėjo važinėti bekele. Tiesa, Prancūzijos karinės pajėgos didelio susidomėjimo Sahara versija neišreiškė, o štai entuziastai jį norėjo išbandyti. 1958-1971 metais buvo pagaminti 694 2CV Sahara automobiliai. Maksimalus greitis važiuojant su vienu užvestu varikliu siekė 65 km/h, o su veikiančiais abiem varikliais – 105 km/h.

„Jeep Hurricane“

Jeep Hurricane
Jeep Hurricane

Tai – vienas įdomiausių „Jeep“ koncepcinių modelių. Jis turėjo du 5.7-litre Hemi V8 variklius, išvystančius po 330 AG (660 AG kartu). Kiekvienas iš jų suko po vieną automobilio ašį kaip ir įprasta tokiais atvejais. „Hurricane“ buvo pristatytas 2005-ųjų Detroito automobilių parodoje, kurioje buvo pabrėžiamos ekologinės automobilių savybės. Todėl „Jeep“ pasirūpino, kad „Hurricane“ galėtų važiuoti naudodamas tik 4, 8, 12 ar visus 16 cilindrus.

Iki 100 km/h šis žvėris įsibėgėjo per vos daugiau nei 5 sekundes. Hurricane buvo ne tik varomas, bet ir vairuojamas visais keturiais ratais, ir netgi galėjo apsisukti aplink savo ašį. Gaila, bet masinės gamybos stadijos „Jeep Hurricane“ niekada nepasiekė – tai net nebuvo planuose.

MTM TT Bimoto

Sąrašą reikia užbaigti kuo nors išties greitu. MTM TT Bimoto – tai stipriai modifikuotas Audi TT automobilis su dviem 1,8 litrų varikliais, sukančiais abi ašis. Aišku, abu varikliai buvo stipriai modifikuoti ir išvystė po maždaug 370 AG. 2007 metais šis automobilis pasiekė 392 km/h greitį, taip tarsi įrodydamas, kad du varikliai ne visada yra bloga mintis. Ilgą laiką šis automobilis buvo greičiausiai įsibėgėjantis „Audi“, kol jį aplenkė R8, kuris, aišku, tokio didelio maksimalaus greičio vis tiek nepasiekia.

Wikimedia Commons iliustr./Audi TT MTM Bimoto
Wikimedia Commons iliustr./Audi TT MTM Bimoto

Automobilių su dviem vidaus degimo varikliais greitu metu tikrai nebesulauksime. Su šiuolaikinėmis variklių technologijomis didelę galią galima pasiekti ir kitais būdais. Papildomas variklis – tai papildomas svoris ir problemos. Kita vertus, prisiminti šiuos kūrinius tikrai įdomu, o ir pavairuoti dviširdį automobilį būtų įsimintina patirtis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų