Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 dažniausi įpročiai, kurių reikia atsisakyti vairuojant

Vairavimas – didelės atsakomybės reikalaujantis procesas, kurio tikslas ne tik nusigauti iš taško A į tašką B, bet ir padaryti tai saugiai. Tam svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių ir atsisakyti dėmesį blaškančių įpročių, galinčių baigtis eismo įvykiu, o kartu – ir finansiniais nuostoliais ar net žala sveikatai, rašoma pranešime.
Vairuotojas
Vairuotojas / Lietuvos transporto saugos administracijos nuotr.

Gali atrodyti, kad pašalinė veikla prie vairo dėmesį nuo kelio ir transporto srauto atitraukia vos sekundei. Tačiau net ir toks trumpas laiko tarpas gali baigtis didesniu ar mažesniu eismo įvykiu. Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group" sukaupti duomenys, eismo įvykių žalos gali būti skirtingos: nedideli arba netgi nepataisomi automobilių apgadinimai, minimalūs arba ilgo gydymo reikalaujantys sveikatos sutrikimai. Atitinkama ir žalų finansinė išraiška – nuo 300-400 iki kelių dešimčių tūkstančių eurų.

Tiesa, saugiai vairuoti ir išvengti nemalonumų kelyje gali padėti vos kelių įpročių vairuojant atsisakymas.

1. Išmaniojo telefono naršymas

Išmanieji telefonai tapo neatskiriama mūsų gyvenimo dalimi, todėl žmonės įprato jais naudotis net ir vairuodami. Tai – vienas blogiausių įpročių, nes vairuotojai, naršydami telefone, atrašydami į žinutes ar darydami asmenukes, smarkiai rizikuoja savo bei aplinkinių saugumu. Pasaulinė praktika rodo, kad tokie atvejai gali ne tik sukelti eismo įvykių, bet net ir baigtis mirtimi.

Kaip pastebi Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group" Žalų departamento vadovas, vairuotojams vertėtų apskritai atsisakyti šio įpročio, o, prireikus skubiai kam nors atrašyti, pirmiau sustoti leistinoje vietoje. Geriau sugaišti kelias minutes, nei rizikuoti gyvybe ar sveikata. Juolab kad, stovint spūstyje ar sankryžoje ir įnikus į telefoną, galima nepastebėti jau pajudėjusio transporto srauto ir taip sutrikdyti eismą.

VIDEO: Vilniečio konfliktas su policija: norėjo sudrausminti pažeidėją, bet gavo įspėjimą

2. Kalbėjimas telefonu be laisvų rankų įrangos

Kaip ir naršymas, taip ir kalbėjimas telefonu gali atitraukti vairuotojo dėmesį ir turi įtakos vairavimui. Kalbantis telefonu tik viena vairuotojo ranka būna ant vairo, tad įvykus nenumatytiems incidentams vairuotojas gali nespėti sureaguoti. Galiausiai, kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos vairuotojams yra draudžiama. Vis tik, tai sustabdo ne visus.

„Šiuolaikinės galimybės leidžia kalbėti telefonu naudojantis laisvų rankų įranga, o naujesniuose automobilių modeliuose – ir juose integruota sistema, kuri susijungia su telefonu per „Bluetooth", todėl atsikratyti šio įpročio tikrai nesudėtinga ir verta", – argumentuoja M. Balinskas.

3. Valgymas ar gėrimas vairuojant

Kiekvienam pasitaiko užimtesnių dienų, kuomet daug laiko praleidžiama kelyje ir nėra galimybių pavalgyti. Tuomet tenka paskubomis krimsti degalinėje nusipirktą sumuštinį ir tai daroma vairuojant. Vis tik bet koks šalutinis ir su vairavimu nesusijęs veiksmas atitraukia dėmesį nuo pagrindinės užduoties – saugiai dalyvauti eisme. Negana to, valgant užtiškęs padažas gali atitraukti akis ir rankas nuo vairavimo, o tų kelių sekundžių gali pakakti, kad būtų nepastebėta kliūtis kelyje. Tas pats pasakytina ir apie karštų gėrimų, kurie gali netyčia išsipilti, gėrimą, todėl verčiau pavalgyti ir išgerti kavos sustojus šalikelėje ar degalinės aikštelėje.

4. Aktyvus bendravimas su keleiviais

Ne tik bendravimas telefonu, tačiau ir aktyvus komunikavimas su transporto priemonėje esančiais keleiviais gali išblaškyti vairuotojo dėmesį. Ypač jei keleiviai sėdi transporto priemonės gale – tuomet vairuotojui gali kilti noras į juos atsisukti, siekiant išlaikyti akių kontaktą. Be to, įtakos vairuotojo dėmesiui bei emocinei savijautai gali turėti ir pokalbių turinys – jeigu tai ginčas ar aštri diskusija, tokius pokalbius vertėtų perkelti kitam laikui. Įdėmiai klausytis pašnekovų – svarbi komunikacijos dalis, tačiau vairuojant dėmesys turi būti skirtas tik šiam procesui.

Tiesa, bendravimas su keleiviais tam tikrais atvejais gali būti naudingas – pavyzdžiui, ilgame monotoniškame kelyje tai praskaidrina kelionę, o vairuotojas kalbėdamas išlieka budrus. Taigi kiekviena situacija yra individuali.

5. Atstumo nuo kitų automobilių nesilaikymas

Dažna situacija mieste, kai, esant spūstyje ar sankryžoje, pernelyg arti sustojama šalia kito automobilio. Susiklosčius netinkamoms aplinkybėms vairuotojui gresia stuktelėti į priekyje esantį automobilį. Be to, toks distancijos nesilaikymas gali sukelti įtampą tos transporto priemonės vairuotojui, nes jis turi atidžiau stebėti situaciją ne tik priekyje, bet ir gale. „Compensa Vienna Insurance Group" atstovo teigimu, visuomet patariama laikytis saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių ir taip prisidėti užtikrinant savo bei kitų saugumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos