„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

5 „Tesla“ autopiloto klaidos: viršytas greitis, posūkiai į kairę ir mirtina avarija

Panašu, kad pirmojo mirtino incidento, kai „Tesla“ autopilotas neišvengė avarijos, šis įtaisas atsidurs po padidinamuoju stiklu. Akivaizdu, kad šių metų gegužės 7 d. įvykusios mirtinos avarijos metu, kai „Tesla Model S“ vairuotojas valdymą patikėjęs autopilotui, telefono ekrane žiūrėjo filmą apie Harį Poterį, autopilotas netapo išsigelbėjimu nuo susidūrimo. Taigi dirbtinis intelektas dar negali pakeisti žmogaus.
„Tesla“ autopilotas
„Tesla“ autopilotas / Youtube iliustr.

Tiesa, oficialių avarijos tyrimo išvadų dar teks palaukti. Tačiau akivaizdu, kad automatinė sistema neužfiksavo baltos spalvos sunkvežimio, todėl automobilis rėžėsi į jį visu greičiu.

Tai – pirmas mirtinas incidentas per 210 mln. „Tesla“ kilometrų, nuvažiuotų pasaulyje ir 150 tūkst. kilometrų JAV keliais.

Kokių pokštų dirbtinis intelektas yra iškrėtęs „Tesla“ vairuotojams? Prisiminkime garsiausiai nuskambėjusius atvejus.

Mirtina „Tesla“ avarija

40-metis Joshua Brownas su „Tesla Model S“ įsirėžė į priešais jį apsisukinėjusio vilkiko priekabą. Smūgio būta stipraus, avarijos metu nupjautas automobilio stogas. Vairuotojas žuvo vietoje.

J.Brownas buvo tikras „Tesla“ fanas. Jo „Youtube“ paskyroje – daugybė filmukų apie šį elektromobilį.

Taip pat publikuotas ir vaizdo įrašas,kai autopilotas kartą jau padėjo išvengti susidūrimo.

„Tesla“ atstovai po to pabrėžė, kad jų valdymo sistema negali 100 proc. užtikrinti saugaus autonominio valdymo. Itin patikimus autopilotus kompanija planuoja diegti tik nuo 2018 m. O kol kas elektronika yra daugiau pagalbininkė, o ne angelas sargas.

„Autopilotas nuolat modernizuojamas. Tačiau kol kas jis nėra tobulas, tad vairuotojo susikaupimas prie vairo – būtinas. Jis privalo nuolat laikyti rankas ant vairo ir būti pasirengęs perimti valdymą bet kurią akimirką“, – sakė kompanijos atstovai.

Panašu, kad automobilio valdymo taisyklių ir gamintojo instrukcijų vartotojai neskaito.

Bet labai panašu, kad automobilio valdymo taisyklių ir gamintojo instrukcijų vartotojai neskaito.

Suveikia, bet ne visada

Dalinė autonominio valdymo sistema „Tesla“ automobiliuose diegiama nuo 2015 m. – tiesiog programinių atnaujinimų metu. Ir nors tai iš esmės tėra gerokai patobulinta „greičio palaikymo“ sistema (pvz., automobilis pats persirikiuoja įjungus posūkį), daugelis iš inercijos vadina šią sistemą autopilotu.

Šiuo metu oficialiai patvirtintų avarijų dėl „autopiloto“ kaltės – labai nedaug. Štai vienas pavyzdys, kai buvo išvengta didelių nuostolių, bet vairuotojas kaltę suvertė savo „Tesla Model S“.

VIDEO: Tesla Model S adaptive cruise control crashes into Van

Veiksmo vieta – automagistralė netoli Ciuricho. Nė viena iš saugumo sistemų, vairuotojo žodžiais tariant, nesureagavo į avariniu būdu kairėje juostoje sustojusį furgoną. Todėl „Tesla“ tiesiog įsirėžė į furgono galą. Laimei, greitis buvo nedidelis.

„Taip, aš būčiau sureagavęs greičiau. Tačiau kai automobilis prieš tai tūkstantį kartų iš eilės savarankiškai pristabdo, pajutęs kliūtį, tu imi juo pasitikėti. Taigi pats kaltas“, – sakė vairuotojas.

Kaip „Tesla“ gąsdina vairuotojus

Buvo dar keli atvejai, kai „Tesla“ tik per Marytės plauką nepatekdavo į avarijas. Štai šioje situacijoje automobilis staigiai sugalvojo pasukti į dešinę, kelkraščio atitvaro pusėn.

VIDEO: 2015-10-15 With 'Seany-cab' ©®TM LLC The future has arrived...well, almost.

Visa laimė, kad vairuotojas laikė rankas ant vairo ir laiku sureagavo.

Kitame klipe „Tesla“ kažkodėl staiga suka į kairę ir važiuoja link priešpriešinio eismo juostos. Klipo autorius tvirtina, kad automobilis taip pasielgė anksčiau, nei perspėjo pačiam perimti valdymą.

VIDEO: Tesla Autopilot tried to kill me!

O štai šiuo atveju elektronika nusprendė, kad automobilis turėtų įsibėgėti iki 120 km/val., nors leistinas greitis – 96 km/val. automobilio vairuotoją sustabdė policija, tačiau nusprendė nebausti už greičio viršijimą. Tiesa, išrašė 10 dolerių baudą už netvarkingą draudimą.

VIDEO: Tesla Model S version 7 Autopilot Speeding Ticket Auto Steering Demo on Streets, Highway, Traffic

Daugumos emocijos – labai teigiamos

Tačiau visi šie išvardyti atvejai – daugiau išimtys iš taisyklės. Nes dauguma „Tesla“ vairuotojų negali atsidžiaugti ir elektromobiliu, ir jo automatinio valdymo sistema. Elektronika ne tik paįvairina monotonišką važiavimą, bet ir padeda išvengti mirtinai pavojingų situacijų.

VIDEO: Tesla Autopilot saves the day

Be to, autopilotas padeda siekti rekordų. Pavyzdžiui amerikietis Alexas Roy'us iš Los Andželo į Niujorką nuvažiavo per 57 val. 48 min., 96,1 proc. distancijos įveikęs tik su autopilotu.

VIDEO: Testing the Tesla Autopilot on a 2,995-mile road trip

O vieną „Tesla Model S“ vairuotoją autopilotas taip atpalaidavo, kad šis ėmė ir užmigo prie vairo. Iš esmės elektronika turėtų tokį miegalių žadinti, pajutusi, kad jis ilgai neliečia vairaračio rankomis.

VIDEO: Tesla Model S driver caught sleeping at the wheel while on Autopilot - Electrek

Norėtųsi tikėti, kad naujoji „Tesla“ autonominio vairavimo sistema, kurią planuojama diegti nuo 2018 m., padės išvengti nelaimių ir bus tikslesnė. Ir kad pokštai, kuriuos ji galės krėsti, bus tik linksmi ir valdomi. Kaip šis, kai automatinio parkavimo sistema padėjo iškrėsti pokštą bičiuliui ar šeimos nariams.

VIDEO: (Marty12) Prankster son gets pranked by parents with the Tesla Summons Feature

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų