Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5000 kilometrų kelionę elektromobiliu įveikęs vilnietis laužo stereotipus

Išmaišyti skersai bei išilgai visą Europą patogiai galima ir elektromobiliu. Tam tereikia pamiršti visus su elektrifikuotu transportu siejamus stereotipus, susikrauti daiktus ir leistis ieškoti naujų įspūdžių. Būtent tai padarė vilnietis Mindaugas Stanislovaitis, kuris šią vasarą sėdo į savąjį „Volkswagen ID.3“ ir su šeima išvyko į Alpes. Šios kelionės metu jie įveikė įspūdingą daugiau nei 5000 kilometrų maršrutą.
Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu / Gamintojo nuotr.

Per dvi savaites lietuviai aplankė Austriją, Lichtenšteiną, Šveicariją ir Prancūziją. Taip pat užsuko didžiausią Vokietijos pramogų parką „Europa Park“. Ilgą kelionę su „Volkswagen ID.3 Life Pro“ įveikė pilnas šeimyninis ekipažas – du suaugę ir trys vaikai. Visi šeimoje įpratę imti tik pačius reikalingiausius daiktus, todėl bagažinėje viskas laisvai tilpo. Nerimaujantiems dėl 385 litrų ID.3 bagažinės tūrio M.Stanislovaitis pataria neimti lagaminų ar kuprinių, o daiktus krauti atskirai.

Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu

„ID.3 bagažinės tikrai nepavadinčiau maža. Praėjusiais metais keliaudami į šiauriausią Europos tašką Nordkapą drauge su asmeniniais daiktais dar pasiėmėme palapines, miegmaišius, pripučiamus čiužinius, patalynės komplektus, dujinę turistinę viryklę, puodus, keptuvę, tris sulankstomas kėdutes ir maisto šešioms dienoms“, – sako elektromobilį ir mieste, ir ilgose kelionėse vairuojantis Mindaugas.

Didžiausias privalumas – įkrovimo greitis

ID.3 sumontuota 62 kWh talpos baterija leidžia net ir pačiomis nepalankiausiomis sąlygomis įveikti mažiausiai 300 kilometrų atstumą. Ilgose kelionėse itin praverčia iš šio modelio priimama iki 130 kW įkrovimo galia. M.Stanislovaitis sparčiuoju įkrovimu stengėsi naudotis kuo efektyviau – energijos sąnaudas papildydavo tiek, kad užtektų pasiekti kitą stotelę ir dar liktų bent 10 proc. atsarga.

Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu

Per visą kelionę jis vienu prisijungimu įkrovė ne daugiau kaip 50 kWh energijos. Tai leido išnaudoti maksimalią įkrovimo galią, kuri pildantis baterijai mažėja. Būtent trumpesnius sustojimus įgalinanti įkrovimo galia, anot elektromobilio vairuotojo, tolimesnėse išvykose ir yra svarbiausias parametras.

Būtent trumpesnius sustojimus įgalinanti įkrovimo galia, anot elektromobilio vairuotojo, tolimesnėse išvykose ir yra svarbiausias parametras.

„Stengiuosi įkrauti kuo tuštesnę bateriją, nes taip pasiekiama didžiausia galia. Sustojęs 20-čiai minučių su 10 proc. likučiu sparčiojo įkrovimo stotelėje kartą pasipildžiau 28 kWh. Įvertinus ID.3 energijos sąnaudas, tokios įkrovos užtenka įveikti 200 kilometrų, o keliaujant su šeima tai puikus tempas“, – sako Mindaugas.

Pigiausias įkrovimas vilniečiui kainavo 30 centų už kilovatvalandę, o brangiausias – 67. Užsienio šalyse nemokamas įkrovimas – visiška retenybė. Lietuviams tuo pavyko pasinaudoti tik vieną kartą. Likę 30 įkrovimų buvo mokami. Įveikus iš viso 5220 kilometrų išlaidos elektrai siekė 375 eurų arba 7,18 euro 100 kilometrų kelio.

Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu

Vietoje daugybės programėlių – viena

Kelionė elektromobiliu reikalauja papildomo planavimo, tačiau naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis tai yra visai paprasta. „Google Maps“ žemėlapyje M.Stanislovaitis sudėliojo šalia maršruto esančias „Ionity“ tinklo stoteles. Taip pat pasidomėjo, kur galės įsikrauti pasiekęs lankytiną objektą ar nakvynės vietą.

„Daugiau nereikėjo jokio planavimo – važiavau pagal nuorodas, kurias mačiau „We Charge“ telefono programėlėje arba ID. multimedijos sistemoje. Buvo atvejis, kai dėl remonto Vokietijoje nepavyko pasukti į šalia greitkelio esančią stovėjimo aikštelę su stotele. Net ir tada vos trimis paspaudimais žemėlapyje radome „We Charge“ partnerį ir po 10 minučių jau buvome prie įkrovimo stotelės“, – prisimena vilnietis.

„Volkswagen“ siūloma „We Charge“ paslauga, anot jo, turi ir kitų privalumų. Vienas iš didžiausių – galimybė atsisakyti keliasdešimties skirtingų programėlių. Ši sistema apjungė didelę dalį Europoje veikiančių įkrovimo stotelių operatorių.

Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu

„Paslauga veikia tiek telefone, tiek ir ID. elektromobilio informaciniame ekrane. Galima susirasti reikiamą stotelę telefone ir vienu ekrano paspaudimu persiųsti maršrutą į elektromobilio navigaciją. Kiekvieną kartą keliaudamas matau, kad stotelių pasirinkimas sistemoje vis didėja. Tikiuosi, kad tobulėjant e-mobilumo paslaugoms galiausiai ateis diena, kuomet užteks vienos programėlės“, – viliasi keliautojas.

Išgąstį lėmęs patirties trūkumas

Vienintelę tikro nerimo akimirką M.Stanislovaitis išgyveno įveikdamas kalnus. Įvažiavęs į Šveicariją artimiausioje stotelėje įsikrovė bateriją iki 90 proc. ir nusiteikė lengvai atkarpai, nes iki namelio kalnuose buvo likę vos 150 kilometrų. Tik neįvertino, kad pakeliui laukė dvi Furkos ir Grimselio – kalnų perėjos. Kai kylant serpantinais į viršų kilometrai ėmė mažėti daug greičiau nei atstumas, todėl buvo labai neramu.

Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu
Gamintojo nuotr./Šeimos kelionė Volkswagen ID.3 elektromobiliu

„Nerimo dėl elektromobilio nuvažiuojamo atstumo iki tol nebuvau patyręs. Bet kai pakilus kalnų perėja baterijoje buvo likę vos ketvirtadalis energijos, o reikėjo nuvažiuoti dar 100 kilometrų, pasidarė visai nejauku. 220 voltų kroviklį buvau palikęs namuose, stotelių aplink nebuvo ir jau pradėjau svarstyti, ko imtis. Laimei, sutikau paslaugų kito elektromobilio vairuotoją, kuris mane nuramino ir paaiškino, kad štai prasidės nusileidimas ir aš laisvai pasieksiu reikiamą vietą“, – pasakoja jis.

Važiuojant į kalnus reikia planuoti dideles energijos sąnaudas kylant ir intensyvų įkrovimą leidžiantis

Būtent taip ir nutiko – leidžiantis veikė regeneracija ir kalnų perėjos apačioje ID.3 baterija vėl buvo įsikrovusi iki 50 proc. Mindaugas juokauja, kad tai yra pamoka, kurią turi išmokti visi lygumų gyventojai: važiuojant į kalnus reikia planuoti dideles energijos sąnaudas kylant ir intensyvų įkrovimą leidžiantis.

Apibendrindamas paskutinės savo kelionės patirtį Mindaugas Stanislovaitis sako, kad elektromobilis jau nėra išskirtinė transporto priemonė. Didžiausias skirtumas – išvyka tampa įdomesnė ir smagesnė. Gerai nuteikia ir žinojimas, kad keliauji neteršdamas aplinkos CO2 emisijomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas