1. Prastas matomumas
Vienas svarbiausių dalykų, kuris lemia saugų vairavimą – matomumas. Neretai atkeliavusi smarki liūtis matomumą gali sumažinti iki minimalaus, todėl labai svarbu pasirinkti saugų greitį ir vairuoti atsakingai.
2. Sunkiasvoris transportas
Taip pat prasilenkiant su vilkikais ar kitu sunkiasvoriu transportu, patariama būti atidesniems. Iš po ratų tyškantis vanduo neretai visa jėga smogia į už jų esančio automobilio priekinį stiklą ir gali išmušti iš vėžių bet kurį vairuotoją ar net trumpam apakinti.
3. Blogi valytuvai
Nuo prasto matomumo apsisaugoti, žinoma, padės ir valytuvai. Prakiuręs dangus tokiu metu „apdovanoja“ lietaus gausa, todėl svarbu, kad valytuvai veiktų tinkamai ir nesukeltų papildomų problemų kelionės metu.
4. Sunkus stabdymas
Visgi jei jau anksčiau išvardyti punktai netrukdo vairuoti ar į didžiulę liūtį pakliuvote netikėtai ir jau brendate per balas, svarbu žinoti, kad stabdymo laikas ant šlapios dangos bus ilgesnis nei ant sauso asfalto. Bene svarbiausias kriterijus tokioje situacijoje – automobilio padangos. Jei jos senos, nusidėvėjusios, šlapias asfaltas stabdant gali tapti gana pavojingu reiškiniu.
Taip pat svarbu ir stabdžių diskai. Jei per dieną jau nuvažiavote bent dešimtį kilometrų, bus įkaitę jūsų stabdžių diskai. Todėl įvažiavus į šaltą balą, jūsų diskai staigiai atauš ir dėl staigaus temperatūros pokyčio greičiau suirs.
Todėl svarbu nepamiršti, kad vandens gausa ir šlapia kelio danga gali apsunkti stabdymą. Prailgėja ir sustojimo ar paties stabdymo laikas.
5. Variklio „mirtis“
Jei jau neišvengiate ir didesnės balos – būkite atsargūs, kad netektų ir likti joje. Variklio hidro smūgis – ko gero nemaloniausia bėda pakliuvus į liūtį ar staigiai įvažiavus į didesnę balą, kurioje vanduo patektų ir į variklį.
Tuomet, kai pro oro filtrą (arba per duslintuvą) į variklio cilindrą patenka vandens, jis negali būti suspaustas kaip kuro-oro mišinys.
Stūmokliui atsirėmus į spaudžiamą vandenį, variklis užges. Tačiau sukantis velenui iš inercijos deformuosis švaistiklis, gali įtrūkti cilindras, skilti aliuminio blokas.
Dėl to svarbu įvertinti, ar bala nėra per gili ir ar važiuodami per ją nerizikuosite savo automobilio gyvybe.
6. Pamesti numeriai
„Išplaukti“ iš balos, tikėtina, nepavyks sausiems, tačiau pasitikrinkite, ar pavyko tai padaryti nepametus automobilio numerių. Pravažiavus didesnę balą svarbu sustoti, jei yra galimybė, ir patikrinti, ar viskas automobilyje veikia tinkamai.
Viena dažniau pasitaikančių problemų – pamesti valstybiniai numeriai. Plastmasiniai rėmeliai, kurie laiko automobilio numerius, nėra tokie patvarūs ir susidūrus su vandeniu laikikliai gali tiesiog atsikabinti, o numeriai – nuplaukti.
Pamesti numeriai gali sukelti ir daugiau nemalonumų – juos atradę vagišiai ar kiti, blogų ketinimų turinys žmonės, gali panaudoti ne per geriausiems darbams. O jei kažkieno pamestus numerius radote patys – galima nunešti į „Regitrą“ arba pristatyti policijai – jie susisieks su vairuotoju ir šis atgaus pamestą turtą.