Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

610 AG išvystantis „Audi R8“: ar verta mokėti 200 tūkst. eurų už nurautą stogą?

Vienas kolega, Bikerniekų lenkynių žiede Rygoje pasivažinėjęs naujuoju, pernai pristatytu „Audi R8 V10“, prisipažino: po to negalėjau ramiai miegoti dvi naktis. Iš tiesų, pagreitėjimas iki 100 km/val. per 3,2 sek., neįtikėtinai efektyvūs stabdžiai, už vairuotojo nugaros riaumojantis variklis, patogi sėdėsena ir tikslus vairas – tai toli gražu ne visos sudedamosios vairavimo malonumo dalys. O jei trumpai – važiavimas tokiu automobiliu uždaroje trasoje tikrai „nurauna stogą“.

Iškart pasakysiu, kad tokio automobilio kaina prasideda nuo 160 tūkst. eurų, o normalios komplektacijos 610 AG žvėriuką įsigysite sumokėję 200 tūkst. eurų. Ar tikrai jis toks išskirtinis, ar vertas tokių pinigų?

Sportinis „Audi“ DNR

Turbūt dauguma skaitytojų, paklausti, koks automobilis yra sportiškiausias, nedvejodami ištartų BMW ar „Porsche“ pavadinimą. Tačiau automobilizmo istorija sportinį DNR ko gero būtų linkusi priskirti quattro pavaros kūrėjams – „Audi“ koncernui, kuris XX amžiaus pradžioje lenktynių trasose rekordiniais greičiais varžėsi su „Mercedes“.

Tikrai nedaugelis žino sportinę „Audi“ istoriją

Šio gamintojo įvaizdį Lietuvoje daugelį metų formavo „Audi“ bulkos, silkės, slidės (taip buvo vadinamos „Audi 80“, „Audi 100“ ir pan.). O quattro pavara varomi šio gamintojo modeliai buvo labiau žinovų, o ne masiniai tautos automobiliai.

Puikus pavyzdys – sportiški „Audi Coupe Quattro“ su 2,2 l benzininiais varikliais. Šis modelis 1981 m. iš esmės pakeitė jėgų santykį autosporte – ralio trasose toks quattro buvo bent 10 metų metų nepavejamas. Oficialiai pirmas serijinis automobilis su tokia pavara pristatytas 1980 m. Ženevos parodoje.

„Silver Arrow“ greičio rekordas 1937 m.

O gal prisimenate, kurio gamintojo automobilis pirmą kartą išvystė 400 km/val. greitį? Taip, tai – „Audi“ prosenelis „Auto Union“ Silver Arrow.

Gamintojo nuotr./Sidabrinės strėlės Monake
Gamintojo nuotr./Sidabrinės strėlės Monake

„Audi“ gali pelnytai didžiuotis lenktyninių automobilių gamybos istorija. 1930-aisiais „Auto Union“ automobiliai „Silver Arrow“ („Sidabrinė strėlė“) skynė pergalę po pergalės. Lenktyninio automobilio konstrukcija rėmėsi Ferdinando Porsche brėžiniais: šešių cilindrų variklis įrengtas už vairuotojo. Dėl to labai pagerėjo automobilio aerodinamika, pažemėjo masės centras.

Keturių žiedų ženklu pažymėta „Auto union“ (įkurta 1932 m. susijungus „Audi“, „Horch“, „Wanderer“ ir DKW) 1937 m. su dabartinių „formulių“ prototipu „Silver Arrow“ pasiekė 400 km/val. greičio rekordą. Iš pradžių specialioje trasoje, o vėliau ir automagistralėje. Tiesa, įdomi detalė, kad „strėlė“ svėrė tik 750 kg.

1937 m. su dabartinių „formulių“ prototipas „Silver Arrow“ pasiekė 400 km/val. greičio rekordą

Bet kuriuo atveju, „Audi Sport“ padalinio kūrinių viršūnė yra Le Mano 24 val. lenktynės Prancūzijoje, kur vokiečių gamintojai jau daugelį metų rimtai kapojasi su „Porsche“, „Toyota“, „Peugeot“ ir kt.

Jei nežinote, kas yra Le Manas, tai Palangoje vykstančias „1000 km lenktynes“ padauginkite bent iš 10. Šios lenktynės sutraukia iki 300 tūkst. žiūrovų. Jose visi gamintojai diegia pačias naujausias technologijas – nuo variklio iki LED žibintų. „Audi“ čia yra neabejotinas lyderis – iš viso šias pragariškas ištvermės lenktynes iki šiol laimėjo 13 kartų.

„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės
„Scanpix“ nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės

„Audi R8“ sugrįžimas

R8 pavadinimas ir sportinė šio automobilio DNR kildinami iš visų laikų sėkmingiausio Le Mano lenktynių prototipo. R8 visose įmanomose lenktynėse iškovojo 63 pergales iš 80 galimų (taip pat ir Le Mano – 1999-aisiais „Audi“ debiutavo šiose ištvermės lenktynėse ir po pirmojo bandymo tapo nugalėtojais).

Kaip važiuoja „Audi R8“

2006 m. „Audi“ atgaivino šį vardą – pristatė serijinį sportinį automobilį „Audi R8“ su V8 4,2 l varikliu. Vėliau ir su 5,2 l. Tai buvo labai rimtas žingsnis, vėl atsikovojant sportiškiausių automobilių gamintojo vardą. Prie to prisidėjo, be jokios abejonės, ir RS linijos automobiliai. Tačiau RS – tai labiau „papiktinti universalai“, o raide R žymimas „Audi“ – tikras kelių karalius, tarsi nagais įsikabinęs į asfaltą svaiginančiuose posūkiuose.

Bandyta R8 V10 Plus iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,2 sek., tad nupasakoti pojūčiams tikrai gali pritrūkti kvapo.

Šią savaitę Lietuvos verslininkai, žurnalistai, tinklaraštininkai, sportininkai ir visi kiti sportinių automobilių gerbėjai turėjo progos Rygoje, Bikerniekų žiede patirti, kas yra antros kartos R8.

Turint omeny, kad mūsų bandyta R8 V10 Plus iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,2 sek., nupasakoti pojūčiams tikrai gali pritrūkti kvapo (iki šiol prisiminimai maloniai spaudžia prie sėdynės).

Ant kelio jis stovi kaip įkaltas (įtakos turi ne tik pakabos reguliavimas, bet ir automobilio viduryje montuojamas variklis). Sėdėsena patogi, pakaba, kaip keistai beskambėtų, minkšta. O savo efektyvumu su akceleracija gali rungtyniauti ir sportinė stabdžių sistema.

Įsivaizduokite, kad uždaroje Bikerniekų trasoje prie 90 laipsnių posūkio artėjate beveik 200 km/val. Pasirenkate „teisingą“ trajektoriją, traukiatės arčiau kairiojo krašto (nes staigiai suksite į dešinę) – staigiai stabdote (nors nesijaučia, panašu, kad saugumo sistemos veikia viso važiavimo metu). Ir vienintelis ženklas, išduodantis, kad šis „žvėris“ iš tikrųjų sunkiai dirba – tai tik svylančių stabdžių kvapas.

VIDEO: Audi R8 bandymai Bikerniekų žiede su „Audi sport“ instruktorium

Iš tiesų, automobilis greitėja ir stoja stebėtinai lengvai. Važiavimo metu vos spėji junginėti pavaras. Arba, kai nuo šio proceso pavargsti, tiesiog perjungi automatinės pavarų dėžės S režimą.

Pajuokausiu. Iš esmės „Audi R8“ vairuotojui, norint patirti visą emocijų paletę, reikia visai nedaug: mokėti vairuoti, išlaikyti šaltą protą ir paspausti du mygtukus. Vienas – tai START/STOP (variklio paleidimo mygtukas ant vairo). Kitas – reguliuojantis variklio garsą, kuris yra, patikėkite, pati gražiausia benzingalvių simfonija.

RS6 ir RS7

Tiesa, dar vienas svarbus dalykas – stabdymo menas. Ekstremalaus vairavimo mokytojai – ir „Audi sportscar expierence“ dirbantys ralio čempionai iš Vokietijos, Austrijos, Švedijos, ir Lietuvos vairavimo instruktoriai – iš esmės moko vieno ir to paties. Važiuojant šiuolaikiniu automobiliu reikia ne tik taisyklingai atsisėsti (kad kojomis stabdant rankos neįsitemptų ir galėtų sukioti vairą), bet ir nebijoti stabdyti, veikiant ABS. Nes tik taip galima stabdomą automobilį išlaikyti tiesų kelyje.

Šiuos staigaus įsibėgėjimo ir stabdymo pratimus atlikome su „Audi RS6“ ir RS7. Ir žinote kas labiausiai nustebino? Atsisėdi į universalą, mini gazą iki dugno, o jis greitėja beveik kaip R8. Tikras „papiktintas“ universlalas padangų svilintojams. Žinoma, apie kuro sąnaudas čia ne vieta kalbėti – jos bandymų metu siekė 40 l/100 km.

VIDEO: Ekstremalus stabdymas su „Audi RS6“

Raudonas rombas „Audi Sport“

Taigi sportiniai „Audi“ genai pasaulyje dominuoja jau šimtmetį. Tačiau dabar išgyvena savotišką renesansą. Dar vienas pavyzdys – Rygoje demonstruotas 2015 m. Le Mano serijai paruoštas specialus R8 modelis. Jis jau skina pergales Niurburgringe, Dubajaus 24 val. lenktynėse, pelnė 10 pergalių DTM etapuose. Tokį automobilį su visa aptarnavimo įranga galima įsigyti už maždaug 400 tūkst. eurų.

Tokį automobilį su visa aptarnavimo įranga galima įsigyti už maždaug 400 tūkst. eurų.

Įdomu tai, kad sportiniais „Audi“ automobiliais gali prekiauti ne bet kas, tokiems dileriams keliami ypatingi reikalavimai. Nes „Audi Sport“ kūriniai – išskirtiniai. Kol kas artimiausias salonas yra Rygoje, kitąmet duris atvers naujas salonas Kaune, kuriam bus suteikta ši privilegija. Ten, ko gero, išvysime, ir automobilius, pažymėtus R bei RS simboliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais