„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

7000 km kelionė elektromobiliu – misija įmanoma

Per trejus metus elektromobiliu skersai išilgai išmaišęs Lietuvą ir kitas Baltijos šalis, šią vasarą automobilių pramonės ekspertas iš Latvijos Matīss Zemītis leidosi į dar ilgesnę kelionę po Pietų Italiją, kurios metu elektromobiliu įveikė daugiau nei 7 tūkst., o tiksliai – 7069 kilometrus, rašoma „Volkswagen“ pranešime.
Matīss Zemītis elektromobiliu leidosi į kelionę po pietų Italiją
Matīss Zemītis elektromobiliu leidosi į kelionę po pietų Italiją / Asm. alb. nuotr.

Šis nuotykis leido jam paneigti kelis populiarius mitus, kuriais lig šiol buvo apipinti elektromobiliai. Pavyzdžiui, kad jie „netinkami ilgoms kelionėms“, „juos sunku įkrauti“ arba „niekada nežinia, kur ir kaip galėsi įkrauti elektromobilį“.

E-mobilumo ekspertas Matīss tikrai negalėtų būti pavadintas batsiuviu be batų, nes ne tik puikiai išmano elektromobilių rinką ir technines subtilybes, bet ir pats jau trejus metus kasdien sėdi būtent prie elektros energija varomo automobilio vairo.

„Anksčiau vairavau pirmos kartos „Volkswagen e-Golf“, kuris vienu įkrovimu geriausiu atveju galėjo nuvažiuoti iki 240 km vasarą ir maždaug 180 km žiemą. Situacija pasikeitė persėdus prie didesnę bateriją turinčio „Volkswagen ID.3 Pro S“ vairo – vos pradėjus vairuoti šį automobilį tapo aišku, kad su šeima galėsime keliauti daug toliau, net ir už Baltijos šalių ribų“, – pasakoja jis.

Elektromobilių stotelių tinklas

Matīss sukaupė didelę kelionių po Baltijos šalis patirtį, todėl gali kompetentingai įvertinti, kur elektromobilių infrastruktūra išvystyta puikiai, o kur dar yra vietos patobulėti. Jo nuomone, šiai dienai palankiausios sąlygos vairuoti elektromobilį yra Latvijoje, nes čia geriausiai išvystytas įkrovimo stotelių tinklas. Tuo tarpu Lietuvoje ir Estijoje šis vis dar yra fragmentiškas.

„Nors Lietuvoje įkrovimo stotelės yra nemokamos, o aptarnavimo kokybė iš pažiūros aukšta, keliauti elektromobiliu čia sudėtingiausia. Juk jei keliaujate su šeima, labiausiai jums rūpi ne nemokamo įkrovimo galimybės, o būti užtikrintiems, kad savo kelionės tikslą pasieksite laiku. Naudodamiesi nemokamo įkrovimo paslauga niekada negalite būti tikri, kad įkrovimo stotelė tikrai veiks, taip pat, kad galėsite ja pasinaudoti nedelsiant. Laikas, praleistas laukiant, yra daug vertingesnis nei penki eurai, kuriuos galbūt tektų susimokėti“, – sako Matīss.

Maršrutas Ryga – Kalabrija – Ryga

Italija – ypač mėgstama Zemītis šeimos kryptis, kuria jie jau yra keliavę anksčiau. Pavyzdžiui, sykį šeimyna ten nuskrido lėktuvu, o po lankytinas vietas keliavo išsinuomotu automobiliu. „Paskutinįkart Italijoje automobilio nuoma trims dienoms man kainavo 600 Eur“, – skaičiuoja Matīss. Ir netrunka palyginti: šios vasaros kelionė elektromobiliu iš Rygos į Italijos Kalabrijos regioną, trukusi net 16 dienų, visai šeimai tekainavo 542,62 Eur.

Net ir pridėjus kelių mokesčius, tokios išlaidos vis tiek yra gerokai mažesnės už tas, kurias vyro šeima būtų išleidusi naudojantis vidaus degimo automobiliu. Matīss skaičiuoja, kad šiai dienai, kai Europoje degalų kainos vidutiniškai siekia 2 Eur už litrą, bendra kelionės kaina būtų siekusi 989,66 Eur.

Kartu su žmona Matīss augina du vaikus – 7-erių ir 9-erių sūnus, todėl savo kelionę organizavo atsižvelgdami pirmiausia į jų poreikius: kasdienės kelionės trukmę ir įveikiamus atstumus planavo taip, kad vaikai neišvargtų, jaustųsi atsipalaidavę ir galėtų drauge mėgautis patirtimi. Be to, Matīss buvo svarbu atsižvelgti ir į asmenines galimybes, siekiant išvengti „laimingi visi išskyrus vairuotoją“ tipo situacijų.

„Žinau, kad per dieną galiu patogiai įveikti 400 km. Dar žinau, kad važiuojant vidutiniu greičiu šis automobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau nei 500 km. Todėl mūsų kelionės maršrutą suplanavau pagal nakvynės, o ne įkrovimo stotelių vietas. Išvykę iš Rygos apie vidudienį, naktį pasiekėme Varšuvą, o ryte pratęsėme kelionę Čekijos link. Apžiūrėję ten esančius garsiuosius Katerinskos urvus, išvykome į Vieną. Verta pažymėti, kad Čekija buvo vienintelė mūsų kelionės metu aplankyta šalis, kurioje elektromobiliai apskritai atleisti nuo kelių mokesčių, – mums tereikėjo užpildyti specialią formą, esančią internete, adresu www.edalnice.cz“, – pasakoja Matīss.

Tiesa, tikslumo dėlei reikalinga pažymėti, kad be kuriozų kelionės metu taip pat neapsieita: „Nakvojant Vienoje padariau klaidą, kuri tapo vertinga pamoka. Palikau elektromobilį įkrovimo stotelėje nakčiai, tačiau prieš tai padarydamas nepatikrinau kainodaros. Vienose šalyse už elektromobilio įkrovimą mokama pagal sunaudotas kilovatvalandes, o kitose – pagal laiką, praleistą stotelėje. Kaip galima suprasti, šiuo atveju susimokėti teko būtent už laiką. Ryte mano sąskaita siekė apie 64 Eur.“

Įkrovus per 29 minutes – 370 km atstumas

Iš Vienos Matīss su šeima išvyko į už 600 km esančią Veneciją, o iš ten - į Toskanos regioną. Aplankę Romą ir dvi naktis praleidę Sorento mieste, šeimyna nuvyko į Palmi miestą Kalabrijoje, kuris ir buvo pagrindinis ir toliausias kelionės tikslas.

„Priešais – Strombolis, kairėje – Etna. Abu jie rūksta. Vaizdas tikrai įspūdingas! Bendrai Italijos forma Europos žemėlapyje man, kaip ir daliai kitų, primena batą, tad jei pasitelktume šią analogiją, nuo „bato kulno“ iki „piršto“ man pavyko nuvairuoti taip ir nesustojus pakrauti automobilio“, – stebisi Matīss.

Kelionės metu jam smarkiai pasitarnavo ir automobilyje integruota navigacija, rodanti ne tik visas kelyje esančias įkrovimo stoteles, bet ir pažyminti, kurios iš jų yra užimtos (jei įjungtas internetas). Naudodamasis šia modernia technologija Matīss nėsyk nebuvo priverstas laukti eilėje.

„Tačiau mačiau vairuotojų, kurie, atvykę įkrauti savo elektromobilius, turėjo laukti apie 15 minučių. Pats taikiau kitokį metodą – važiuodavau į užimtą įkrovimo stotelę nujausdamas, kad man atvykus ji jau bus laisva. Dar vienas patarimas – neleiskite įkrovimo lygiui nukristi žemiau 30 km tam atvejui, jei prireikus keliauti toliau, galėtumėte tai padaryti. Italijoje gausu naujų, itin greitai įkraunančių stotelių, todėl ji puikiai pritaikyta vairuoti elektromobilį. Mūsų infrastruktūra, palyginus, jau kiek pasenusi“, – sako Matīss.

Jis skaičiuoja, kad naudojant iki 175 kilovatų galios itin greitą įkrovimą, kaip kad Matīss atveju, įkrauti elektromobilį nuo 5 iki 80 proc. tetrunka 29 minutes. Tiek gana tam, kad būtų galima nuvažiuoti 370 km: „Greitasis įkrovimas yra labai patogu – sustokite, išgerkite kavos, kol automobilis kraunasi, ir keliaukite toliau!“

Elektromobiliai ir šiluma

Prieš kelionę Matīss neramino gandai, kad elektriniai automobiliai nemėgsta karščio, neva šis gali trukdyti įkrauti akumuliatorių visa galia. Tačiau tokios problemos jis nepatyrė per visą kelionę.

„Važiavome per didelius karščius su įjungtu oro kondicionieriumi, kuris sunaudodavo papildomai energijos. Automobilio saloną atvėsinus iki 23 °C, o lauke kartais buvo iki +38 °C, ir važiuojant vidutiniu 79 km/h greičiu, 100 kilometrų buvo sunaudojama 16,7 kWh energijos. Reikėtų pažymėti, kad važiuojant kalnuose energijos sąnaudos yra mažesnės nei važiuojant greitkeliu. Kalnų keliais vairavau daugybę nuomojamų automobilių – mokate krūvas pinigų, tačiau automobiliams trūksta galios įveikti net palyginti nedideles įkalnes. Šį kartą galios tikrai netrūko“, – sako Matīss.

Savo elektromobilį jis krovė įvairiuose įkrovimo tinkluose, tačiau pirmenybę teikė „Ionity“ greitojo įkrovimo tinklui: „Kodėl nesinaudojau įkrovimo stotelėmis nakvynės vietose? Italija vis dar susiduria su problema, kad nėra elektros įžeminimo arba jis įrengtas netinkamai, todėl įkrovimas trunka labai ilgai. Vietoj to naudojausi „Volkswagen WeCharge“ įkrovimo kortelės paslauga, kuri „Ionity“ įkrovimo vietose siūlo geriausią kainą. Palyginimui, ne „Ionity“ klientams įkrovimo kaina buvo 0,79 Eur už kWh, o aš, kaip klientas, mokėjau perpus mažiau - 0,35 Eur už kWh. Kelionę planavau naudodamasis dviem žemėlapiais – viename buvo nurodytas maršrutas ir nakvynės vietos, o kitame – „Ionity“ įkrovimo vietos“, – pasakoja Matīss. Kartais jie tiesiog nuspręsdavo sustoti gražioje vietoje ir pasinaudodavo galimybe čia pat įkrauti automobilį.

Savo elektromobiliu Zemīši šeima kirto Latviją, Lietuvą, Lenkiją, Čekiją, Austriją ir Italiją, o grįžtant atgal aplankė Vokietijos sostinę Berlyną. Apibendrinant, per 16 dienų nuvažiuoti 7069 kilometrai šeimai kainavo 542,64 Eur.

Kelionės elektromobiliu privalumai:

· nedidelės 7 069 kilometrų kelionės išlaidos. Kelionės kaina – 542,64 Eur (kelionė vidaus degimo automobiliu kainuotų apie 990 eurų);
· sutaupytos išlaidos skrydžio bilietams 4 asmenims (vasaros sezono metu vieno bilieto kaina vidutiniškai svyruoja nuo 100 iki 200 Eur);
· sutaupytos automobilio nuomos Italijoje išlaidos (įskaitant vaikiškas kėdutes): automobilio nuoma 16 dienų sezono metu kainuotų apie 3 500 Eur;
· aplankytos lankytinos vietos kertant kelias šalis;
· galimybė pasiimti daug daugiau bagažo nei skrendant lėktuvu.

Kelionės elektromobiliu trūkumai:

· vidutiniškai dvi dienos iki Venecijos, su nakvyne Lenkijoje arba Čekijoje;
· papildomos išlaidos už apgyvendinimą ir maitinimą pakeliui į galutinį tikslą ir atgal;
· reikėjo planuoti ne tik maršrutą, bet ir įkrovimo vietas, sekti ridą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“