Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 dažniausios dviratininkų klaidos – pasitikrinkite, ar to nedarote

Gali pasirodyti, jog smagiam pasivažinėjimui užtenka dviratės transporto priemonės ir geros nuotaikos. Tačiau kartais net užkietėję dviratininkai apkartina pasivažinėjimą netinkamai apsirengdami ar pervertindami savo galimybes. „IKI Velomaratonas“ pateikia 7 dažniausias klaidas, kurių rekomenduoja nekartoti išvykose su dviračiu, nepaisant jūsų fizinio pasirengimo, dviračio tipo ar planuojamo įveikti atstumo.
Birutės vingio dviračių takas
Dviratininkai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 1 Dviratis

Šalmas lieka namuose

Pagal kelių eismo taisykles, šalmas privalomas tik keliu važiuojantiems nepilnamečiams. Tačiau manyti, jog nuo 18 metų jūsų galva tampa neįveikiama, – klaidinga. Šalmas gali apsaugoti nuo didelių traumų ar net išgelbėti gyvybę. Be to, nelaimingi įvykiai nutinka ne tik keliu besidalijant su automobiliais. Rūpinkitės savo saugumu ir dviračių takuose ar bet kur, kur važiuojate.

Vandens trūkumas

Karštą vasaros dieną retas pamiršta pasiimti geriamojo vandens. Tačiau ar pasirūpinate juo atvėsus orams? Nealinkite savo organizmo – su savimi turėkite gertuvę ir reguliariai vartokite vandenį. Pasibaigus vandeniui, jo įsigykite parduotuvėje arba pasipildykite nemokamo geriamojo vandens stotelėse. Tokios jau įkurtos Vilniuje (stotelių žemėlapis: bit.ly/2C3fjEE).

Netinkama apranga

Spaudžia, veržia, smaugia, karšta, šalta, trina, krenta, kyla, kutena, trukdo – tai jausmai, kurių tikrai nenorite jausti išvykus pasivažinėti. Vasarą pasirūpinkite patogia, judesių nevaržančia apranga. Geriausia, jog ji gerai išgarintų prakaitą, būtų ryškių spalvų ir priglustų prie kūno, o ne plevėsuotų kaip burė. Ne ką mažiau svarbu patogi avalynė. Šaltuoju metų laiku rekomenduojama rengtis 3 sluoksnius drabužių. Pirmasis – ploni, drėgmę praleidžiantys marškinėliai (netinka medvilniniai). Antrasis – šilumą sulaikantis megztinis. Trečiasis – ryški vėjo neperpučiama ir neperšlampama striukė. Taip pat būtina uždengti galūnes – šiltomis, vėjui ir lietui atspariomis pirštinėmis apsaugoti rankas bei žieminiais batais neleisti sušalti kojoms. Po šalmu užsidėkite kepurę, dengiančią ausis.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./„IKI Velomaratono“ akimirka
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./„IKI Velomaratono“ akimirka

Neefektyvus pavarų naudojimas

Dviračio pavarų neišnaudojimas gali apsunkinti važiavimą ir neleisti pasiekti gerų rezultatų sportuojant. Kiekvienas sėdęs ant dviračio pasirenka jam priimtiną pedalų sukimo dažnį, kuris ir daro įtaką pavaros pasirinkimui arba atvirkščiai, pavaros pasirinkimas daro įtaką pedalų sukimo dažniui. Paprastai kalbant, jei jums tinkantis pedalų sukimo dažnis nedidelis, pavyzdžiui, 50 aps./min., jums patiks didesnė (sunkesnė) pavara, kuria sukant lėtai važiuosite greičiau, negu dažnai sukant mažą (lengvą) pavarą. Jei jums patinka dažnesnis pedalų sukimo dažnis, jūs suksite mažesnę (lengvesnę) pavarą savo komforto zonoje.

Su maža pavara dviratis per vieną pedalų apsisukimą nuvažiuoja apie 1,5 m, su didele pavara gali nuvažiuoti 7 m ir daugiau. Taigi, kai sunku važiuoti, reikia naudoti mažas (lengvas) pavaras, o kai lengva važiuoti, galima naudoti dideles (sunkias) pavaras. Pavaras patariama jungti prieš keičiantis reljefui, pavyzdžiui, mažinti pavarą prieš įkalnę, o ne jau įvažiavus į ją.

Persitempimas

Planuojate įveikti naują maršrutą? Neskubėkite! Pradedantiesiems nerekomenduojama pirmu kartu nuvažiuoti didelį atstumą. Pradėkite nuo trumpų kelionių ar važiuokite, kol pavargsite. Išmanusis įrenginys jums padės apskaičiuoti įveiktus kilometrus – tai bus ataskaitos taškas, nuo kurio galėsite didinti įveikiamą atstumą, o kitą dieną be didesnio diskomforto pakilsite iš lovos.

Netinkamas sėdynės aukštis

Per žemai ar per aukštai esanti sėdynė ilgainiui (o kartais ir bevažiuojant) gali sukelti nugaros, kojų skausmus. Ir atvirkščiai – tinkamai sureguliuota sėdynė leidžia ne tik komfortiškai važiuoti, bet ir pasiekti geresnių rezultatų. Kaip susireguliuoti sėdynės aukštį? Paprasčiausias būdas – nuleisti dviračio pedalą į žemiausią padėtį ir atsisėdus ant dviračio kulną įremti į pedalą. Jeigu kulnu pedalo nepasiekiate – sėdynė per aukštai. Jeigu pasiekiate, bet koja sulenkta – sėdynė per žemai. Tinkamai sureguliuota sėdynė leis kulną atremti į pedalą pilnai ištiesta koja.

Nesaugus riedėjimas

Kas yra saugus važinėjimas dviračiu? Visų pirma, tai remiasi ne tik kelių eismo taisyklėmis, bet ir sąmoningumu. Nekartosime, kad turite žinoti elgesio kelyje susitarimus, tačiau vairuojant dviratį, automobilį, paspirtuką ar bet kokią kitą transporto priemonę visada turėkite galvoje, jog jūsų rankose yra jūsų ir aplinkinių gyvybė, tad būkite susikoncentravę, atidus ir gerbkite kitus eismo dalyvius.

„IKI Velomaratonas“ tradiciškai vyks priešpaskutinį rugpjūčio sekmadienį – rugpjūčio 23 dieną Vilniuje. Renginio startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Dviračių šventėje mėgėjams skirtas „ERGO mėgėjų“ važiavimas (pasirinktinai 10, 20 arba 30 km), treniruotiems mėgėjams – „CRAMO Semi Sport“ (50 km) grupė, profesionalams – „CRAMO Sport“ (100 km) važiavimas, o el. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyviai nemokamai (išskyrus CRAMO važiavimą) registruotis į renginį gali internetu iki rugpjūčio 1 d.: www.ikivelomaratonas.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais