„Subaru“ – didžiulės korporacijos dalis
Kažkodėl „Subaru“ markė yra laikoma palyginti maža. Gamybos apimtimis „Subaru“, žinoma, nusileidžia didiesiems gamintojams, o ir modelių gamoje turi visai nedaug – šiuo metu Lietuvoje siūlomi tik 7 (Japonijoje dar parduodama nemažai „Subaru“ kei automobilių).
Tačiau „Subaru“ markė iš tikrųjų yra didžiulės „Subaru Corporation“, anksčiau vadintos „Fuji Heavy Industries“, dalis. Kitos „Subaru“ korporacijos dalys gamina lėktuvų detales „Boeing“ ir „Airbus“, surinkinėja karinius sraigtasparnius, gamina šiukšlių surinkimo sunkvežimius, gatves šluojančius robotus ir kitą įrangą.
Iki 2003 metų „Subaru“ korporacija gamino ir autobusus. Beje, 16,48 proc. „Subaru“ korporacijos akcijų priklauso „Toyota“.
Kuklios „Subaru“ pergalės Pasaulio ralio čempionate WRC
„Subaru“ yra laikomas ralio trasų užkariautoju, tačiau tai yra kiek perdėtas mitas. „Subaru“ Pasaulio ralio čempionatą laimėjo tik tris kartus, paskutinį kartą – 2003 metais. Palyginimui, „Mitsubishi“, „Peugeot“, „Volkswagen“ ir „Toyota“ nuskynė po 4 pergales, „Lancia“ – 5, „Citroën“ – 9.
Tačiau su WRC šis gamintojas siejamas ne be reikalo. „Subaru Impreza WRX“ modeliai šį vardą gavo būtent dėl šių lenktynių – WRX raidės reiškia „World Rally eXperimental“. Tuo pačiu paminėsime, kad STI raidės reiškia „Subaru Tecnica International“ – sportinę gamintojo diviziją.
„Subaru“ automobiliai yra neįtikėtinai patikimi
Egzistuoja kelios markės, galinčios pasigirti itin patikimais automobiliais. Tarp jų tikrai būtų „Toyota“ ir „Mercedes“, bet šalia jų turėtume įrašyti ir „Subaru“.
Iš visų per pastaruosius 12 metų pagamintų „Subaru“ automobilių, 96 proc. vis dar yra kelyje. Įsivaizduokite, kiek automobilių patenka į autoįvykius, yra prastai prižiūrimi ar važinėja ekstremaliomis sąlygomis.
Aišku, 12 metų nėra labai daug, tačiau pagal šį rodiklį „Subaru“ lenkia visus konkurentus (aišku, neskaitant itin brangių automobilių gamintojų, tokių kaip „Bugatti“ ar „Rolls-Royce“). Beje, mechanikai teigia, kad daugiausia bėdų kyla su automatinėmis transmisijomis, o anksčiau – rūdijančiais kėbulais.
Keistuolis „Subaru“ pikapas
Subaru 1978-1994 metais gamino mažytį pikapą „Brat“. Žinote, kas mėgsta pikapus? Amerikiečiai, tačiau lengviems sunkvežimiams, koks „Brat“ ir buvo, tuomet taikytas gana didelis 25 proc. tarifas. „Subaru“ suvokė, kad pigus automobilis JAV kainuos per daug, jei teks mokėti šį mokestį.
Todėl buvo nuspręsta į krovinių skyrių sumontuoti porą plastikinių atbulai atsuktų sėdynių. Tai leido „Brat“ importuoti kaip įprastą keleivinį automobilį. Tiesa, ne viena draudimo kompanija savo keleiviams uždraudė šiomis sėdynėmis naudotis. Jas pamatyti galite šioje „Brat“ apžvalgoje, o štai kaip atrodė pikapas be jų:
„Subaru“ ir Boxer varikliai
Priešingai nei kartais teigiama, „Subaru“ Boxer tipo variklių neišrado. „Boxer“ tipo varikliuose cilindrai yra išdėstyti horizontaliai, priešingai vienas kitam. Tai reiškia, kad automobilio svorio centras gali būti žemiau, o pats variklis yra geriau subalansuotas.
„Subaru“ Boxer tipo variklius naudoja nuo pat 1966 metų – jie buvo siūlomi beveik visuose šios markės modeliuose. Nors Boxer variklius naudojo ir kiti gamintojai, tokie kaip „Porsche“, „Volkswagen“ ar „Toyota“, būtent Subaru juos naudoja plačiausiai. Tai yra lygiai toks pat išskirtinumas kaip ir visų varančiųjų ratų pavara, kurią Subaru taip pat siūlo beveik visuose savo modeliuose.
„Subaru“ visų varomų ratų pavara
„Subaru“ sukūrė naujovišką simetrinę visų varomų ratų sistemą (Symmetrical All Wheel Drive arba SAWD). Ją sudaro Boxer variklis, centre sumontuoti velenai ir vienodo ilgio pusašiai.
Ši sistema, ne kartą apdovanota už savo patikimumą ir pravažumą, gali pasigirti ir tuo, kad padeda išlaikyti žemą automobilio svorio centrą. Nuo 1996 metų beveik visi „Subaru“ automobiliai yra siūlomi su SAWD sistema – jos neturi tik sportinis BRZ ir kei klasės mažyliai.
„Subaru“ – stebėtinai japoniška markė
Sakysite, kad tai nesąmonė, bet nemažai mūsų perkamų japoniškų automobilių yra pagaminti ne Japonijoje. Tikėtina, kad jūsų įsigyta „Toyota Auris“ ar „Avensis“ yra pagaminta Jungtinėje Karalystėje, C-HR ar „Corolla“ – Turkijoje, „Yaris“ – Prancūzijoje.
Lygiai taip pat yra ir su kitomis markėmis. Tačiau net 75 proc. tarptautinėje rinkoje parduodamų „Subaru“ automobilių yra iš tikrųjų surinkti Japonijoje. Tai – labai aukštas skaičius, lenkiantis didžiąją dalį visų Japonijos automobilių gamintojų.
„Subaru“ yra įdomi ir palyginti jauna markė. Bus įdomu pažiūrėti, ką „Subaru“ gali pasiūlyti ateityje, kurioje daugelis įsivaizduoja elektra varomus elektromobilius ir hibridus.
„Subaru“ ruošiasi gaminti didelį visureigį, nes jie yra gana populiarūs, taip pat kalbasi su „Toyota“ dėl naujų elektromobilių. Tuo tarpu entuziastai norėtų energingų sportinių automobilių, kurių pasirodymas gatvėse yra tikrai laukiamas.