Šiame straipsnyje perskaitysite daug įdomių faktų apie „Renault FT“ – pirmąjį tikrą modernų tanką pasaulyje.
Renault FT kūrimas prasidėjo nuo „Ne“
1915 metais Louisas Renault, vienas iš garsios prancūzų automobilių markės įkūrėjų, sulaukė ypatingo svečio – jį aplankė pulkininkas Jeanas Baptisteas Eugèneas Estienneas. Karininkas pramonininko prašė vikšrinio traktoriaus Holt pagrindu sukurti šarvuotą karinę mašiną – jis Louisui Renault netgi rodė savo sukurtus brėžinius.
Tankų Pirmojo pasaulinio karo mūšių laukuose tuo metu dar nebuvo, bet ne viena šalis domėjosi šarvuotomis mašinomis. Tačiau „Renault“ atsisakė gaminti tanką, sakydamas, kad tiesiog neturi reikiamų pramoninių pajėgumų. Pulkininkas Estienneas su savo brėžiniais tuomet nukeliavo į „Schneider“ kompaniją, kuri pagamino pirmąjį prancūzišką tanką CA1.
Dabar beveik neabejojama, kad talentingas inžinierius Renault tanko idėjos nepamiršo ir, tikriausiai, pats ją vystė. Taip manoma todėl, kad 1916 metais Estienneas dar kartą susitiko su Renault ir šįkart garsusis automobilių gamintojas sutiko imtis tanko projekto. Jis vystėsi taip greitai, kad beveik neabejojama, jog Louisas Renault prie jo dirbo dar prieš lemtingąjį taip.
Pats Louisas Renault sukūrė tanko koncepciją ir apibrėžė būtinas jo charakteristikas. Svarbiausia iš jų buvo svoris – kadangi neturėjo galingų variklių, Renault nusprendė, kad tankas negali sverti nė 7 tonų. Inžinierius Rodolpheas Ernstas-Metzmaieris nubraižė detalius tanko planus, o Charlesas-Edmondas Serreas pasirūpino masinės gamybos suplanavimu. 1917 metais prasidėjo serijinė „Renault FT“ gamyba – taip gimė moderniausias, pažangiausias ir svarbiausias savo laikų tankas. Ir, turbūt, didžiausią įtaką modernių tankų konstrukcijai padariusi mašina.
Beje, daug kas bando iššifruoti raides šio tanko pavadinime. Galbūt jums atrodo, kad T tikrai reiškia tankas? Iš tikrųjų šios raidės nereiškia nieko – tai yra tik „Renault“ naudotas produkto kodas.
Mažas, uodeguotas ir lėtas?
Žvelgiant iš šių laikų perspektyvos, techninės „Renault FT“ savybės atrodo juokingai, bet prisiminkite, kad tai – lengvasis tankas, gamintas 1917–1918 metais. Juos naudojo ne tik Lietuva ir Prancūzija, bet ir tokios šalys kaip Belgija, Čekoslovakija, Estija, Suomija, Lenkija, Brazilija, Japonija, Turkija, JAV ir daugybė kitų. „Renault FT“ savo inovacijomis gerokai pralenkė kitus du prancūziškus tankus „Schneider CA1“ bei „Saint-Chamond“.