Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 svarbiausi faktai apie naująjį „Porsche Taycan“: pusantrų metų kurtas vardas ir 800 voltų sistema

„Porsche“ ką tik pristatė pirmąjį savo masinės gamybos elektromobilį „Taycan“. Tai yra labai svarbus modelis markės istorijoje, turintis tapti naujuoju „Porsche“ veidu. Štai 7 įdomiausi ir svarbiausi faktai, kurie geriausiai apibūdina „Porsche Taycan“ tapatybę, svarbą ir technologijas.
„Porsche Taycan“
„Porsche Taycan“ / Gamintojo nuotr.

Pasaulis juda link elektromobilių ir tas judėjimas yra nesustabdomas. Kita vertus, šiemet pasirodė ir dar vienas įdomus automobilis – pirmasis „Chevrolet Corvette“ su viduryje sumontuotu varikliu. „Taycan “ ir „Corvette“ yra tarsi dvi priešingybės, tačiau abu yra savaip įdomūs.

1. „Tesla Model S“ konkurentas?

„Porsche Taycan“ dar nuo „Mission-E“ laikų yra vadinamas „Tesla “ žudiku. Ir dabar automobilis yra laikomas pagrindiniu „Tesla Model S “ konkurentu, tačiau tai yra nesąmonė ir žurnalistai bei automobilių naujienų skaitytojai turėtų nustoti vadinti šiuos automobilius pagrindiniais konkurentais. Kad ir koks greitas būtų, „Tesla Model S“ yra kasdienis automobilis, tuo tarpu „Taycan“ bus žymiai retesnis ir žymiai brangesnis išskirtinis prabangių automobilių gamintojo kūrinys. „Taycan Turbo“ kainuos nuo 152, „Turbo S“ – nuo 185,5 tūkstančių eurų. Paprastesnės „Taycan“ versijos kainuos pigiau, bet tai vis tiek bus brangus prabangių automobilių gamintojo modelis, nusitaikęs į visiškai kitokį pirkėją nei „Tesla Model S“.

„Tesla“ nuotr./„Tesla Model S“
„Tesla“ nuotr./„Tesla Model S“

2. Neįprastas vardas

„Porsche Taycan“ buvo sukurtas „Misssion-E“ koncepcijos pagrindu. Visi suprato, kad automobilis nenešios „Mission-E“ vardo – jis per daug negrabus. Iš tikrųjų, projekto kūrėjai, teisininkai ir marketingo specialistai vardą naujajam modeliui galvojo jau kurį laiką. Buvo rengiami susitikimai, svarstomos kelios versijos. Pavadinimas turi gražiai skambėti, būti lengvai ištariamas bet kurioje pasaulio dalyje, nekelti teisinių problemų dėl panašumo į kitus prekinius ženklus. Komanda sukūrė daugiau nei šešis šimtus variantų. Skirtingus vardus bandė žmonės iš 23 šalių, juos tikrino teisininkai, savo nuomonę reiškė rinkodaros ekspertai. Automobilio vardas privalo pabrėžti kokią nors jo charakteristiką ir būti atpažįstamas kaip „Porsche“ kiemo vaikas.

Gamintojo nuotr./„Porsche Taycan“
Gamintojo nuotr./„Porsche Taycan“

Galiausiai, po pusantrų metų trukusio darbo, buvo pasirinktas „Taycan “ vardas. Jis sukurtas iš dviejų turkiškų žodžių ir reiškia „jauno žirgo siela“. Japonų kalboje taip pat yra žodis taikan, reiškiantis „fizinis potyris“, todėl „Porsche“ pasirinko naująjį modelį pavadinti „Taycan“ – pabrėžiama jaunystė, tas žirgas, matomas markės logotipe, ir veržlumas yra puiki kombinacija.

Tačiau ne viskas taip puiku, kaip gali pasirodyti. Pirmiausia pasaulį išvydo „Turbo“ ir „Turbo S“ versijos. Tokie modelių pavadinimai anksčiau nurodė, kad automobilis turi turbokompresorių. Dabar „Porsche“ šiuos žodžius naudoja tiesiog greitoms versijoms apibūdinti ir tai pykdo automobilių mėgėjus. Juk jokio turbokompresoriaus ar turbinos „Porsche Taycan“ neturi ir negali turėti.

3. 800 voltų 400 voltų pasaulyje

„Porsche Taycan“ yra pirmasis elektromobilis pasaulyje su 800 voltų elektros sistema. Tai – dvigubai didesnė įtampa, nei gali pasigirti kiti šiuolaikiniai elektromobiliai. Ši inovacija leidžia sumažinti elektros srovę. Tai reiškia, kad „Taycan“ gali turėti plonesnius laidus ir ne tokį sunkų laidyną. Dar svarbiau tai, kad dėl mažesnės srovės ir gero terminio efektyvumo „Taycan“ varikliai ir baterijos taip stipriai neįkais. Mažai kas žino, kad nors „Tesla Model S“ yra labai greitas, pademonstruoti savo akceleraciją jis gali tik kelis kartus iš eilės, o tada turi pailsėti ir atvėsti. „Taycan“ šios problemos neturi. Inovatyvios elektros sistemos dėka „Porsche Taycan“ Niurburgringo trasoje pademonstravo rekordinį 7 min. 42 sekundžių laiką. Palyginimui, „Tesla Model S“ ten nepademonstravo jokio laiko, nes važiuoti pilna jėga tokį ilgą laiką tiesiog negali, nes perkaista.

Ši sistema idealiomis sąlygomis leis įkrauti 93,4 kWh iki 80 proc. vos per 22,5 minutes. Su pilnai įkrauta baterija „Turbo“ nuvažiuos 455 km, „Turbo S“ – 422 km. Tačiau tai nėra esminis rodiklis – juk niekas neklausia, kokios yra „Porsche 911“ degalų sąnaudos. Kita vertus, „Taycan“ nepasimes ir ilgose kelionėse – jis yra labai aptakus, greitkelyje gali išjungti galinį variklį, o ir transmisija leis pasiekti geresnį efektyvumą.

„Scanpix“/AP nuotr./„Porsche Taycan“
„Scanpix“/AP nuotr./„Porsche Taycan“

4. Elektromobilis su transmisija

„Porsche Taycan Turbo“ ir „Turbo S“ yra vairuojami ir varomi visais 4 ratais. Apytiksliai du trečdaliai galios perduodami galinei ašiai, kuri įprastai yra labiau apkraunama ir generuoja daugiau sukibimo. „Turbo “ versija išvysto 670 ag (490 kW), Turbo S – 761 ag (560 kW). Maksimalus abiejų versijų greitis yra 260 km/h, tačiau akceleracija, žinoma, skiriasi – „Taycan Turbo S“ iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 2,8 s, „Turbo“ užtrunka apie 3 sekundes.

„Porsche Taycan“ turi dviejų laipsnių transmisiją – tai yra labai retas sprendimas elektromobilių pasaulyje, tačiau „Formulės E“ bolidai naudoja net 3 ar 4 laipsnių transmisijas. Pirmoji pavara leis „Taycan “ pasiekti geriausią įmanomą įsibėgėjimą, antroji – geriausią įmanomą efektyvumą.

5. Geri stabdžiai nerūdija

„Porsche Taycan“, kaip ir daugelis kitų elektromobilių, gali stabdyti naudodamas savo elektros variklius. Taip atgaunama dalis energijos, kuri kitaip būtų iššvaistyta. „Porsche“ skaičiuoja, kad važinėjant įprastai elektros varikliai atliks 90 proc. viso stabdymo. Tai reiškia, kad nenaudojami stabdžių diskai imtų rūdyti, tačiau „Porsche“ tam jau anksčiau paruošė sprendimą – volframo karbidu dengti stabdžių diskai ne tik nerūdija, bet ir beveik nedyla, todėl neteršia aplinkos (ir ratlankių) dulkėmis.

Porsche nuotr./Elektromobilis „Porsche Taycan“
Porsche nuotr./Elektromobilis „Porsche Taycan“

6. Įspūdinga važiuoklės sistema

Kaip matyti iš to rekordo Niurburgringo trasoje, „Taycan“ mėgsta posūkius. Juos įveikti padeda itin žemas svorio centras (žemesnis nei 911), sportinės padangos ir ypatinga važiuoklės sistema. „Porsche“ „Taycan“ turi trijų kamerų pneumatinę važiuoklę su elektronine amortizacijos kontrolės sistema ir elektromechaniniu stabilizatoriumi. „Taycan Turbo“ ir „Turbo S“ yra varomi ir vairuojami visais ratais, automobilis pats renkasi, kuriems ratams reikia pasiųsti daugiau galios. Kompiuteris nuolat analizuoja važiuoklės darbą ir atlieka nustatymų pakeitimus daugybę kartų per sekundę. Vairuotojas gali rinktis iš kelių režimų Normal, Sport, Sport Plus ir Range (pastarasis yra skirtas energijos taupymui), bet gali visus nustatymus keisti ir individualiai.

7. Dizainas patiks ne visiems

„Porsche Taycan“ yra negražus – toks mūsų verdiktas. Liūdnas automobilio veidas su riedančiomis ašaromis (stabdžių aušinimo angomis) ir ta ilga anga virš priekinio spliterio tikrai nepadeda „Taycan “ dizainui. Šis automobilis atrodo stambesnis ir sunkesnis nei yra (o yra labai sunkus – 2 359 kg) . Kita vertus, jo siluete galima įžiūrėti 911 bruožų.

TopGear žvilgsnis į naująjį Taycan:

VIDEO: FIRST LOOK: Porsche Taycan Turbo | Top Gear

„Taycan“ išorės dizainą suformavo aerodinamika. Visos automobilio formos kurtos taip, kad būtų kiek įmanoma aptakesnės. Spoileris taip pat pasislepia bagažinės dangtyje, kai jų nereikia, ventiliacijos angos užsidaro, ratlankiuose yra mažai angų, o automobilio dugną dengia plokščias aptakas. Įdomus faktas – „Taycan“ yra pirmasis „Porsche “ automobilis su visiškai paslėpta galine važiuokle. Aerodinaminis „Taycan“ koeficientas siekia 0,22. Palyginimui, „Porsche 911“ (0,29), „Tesla Model S“ (0,24) ir net „Toyota Prius“ (0,24) nėra tokie aptakūs.

„Taycan“ viduje surasite mažiausiai tris ekranus – vienas yra už vairo, vienas centre ir vienas tiesiai po juo. Jei to nepakaks, dar vieną ekraną galima užsakyti keleiviui. „Porsche“ didžiuojasi, kad salone beveik nėra mygtukų – viskas valdoma lietimui jautriais ekranas ir balso komandomis. Porsche pirmą kartą siūlo ir veganišką interjerą, kuriame nėra nė trupučio odos.

Gamintojo nuotr./„Porsche Taycan“ interjeras
Gamintojo nuotr./„Porsche Taycan“ interjeras

„Porsche Taycan“ yra naujos eros pradžia ir, tikriausiai, svarbiausias šiemet pasirodantis automobilis. Jis yra sportiškas, tikrai greitas ir, svarbiausia, išlaiko tą unikalų „Porsche“ charakterį. Gamintojas negalės skųstis „Taycan“ pardavimais, todėl bus įdomu pamatyti, koks bus kitas Porsche elektromobilis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?