Nuo šiol įvedamas naujas dvigubas A juostų žymėjimas. Svarbu žinoti, kad A juosta skirta tik viešajam transportui.
Esant žymėjimui A+, juosta galės važiuoti viešasis transportas, dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai bei „Neįgalusis“ skiriamuoju ženklu pažymėti automobiliai. Tačiau neįgaliesiems yra ir papildomų sąlygų, apie jas skaitykite čia.
Papildomu ženklinimu pažymėjus A+ eismo juostą, ja galės naudotis ir elektromobiliai, taksi, motociklai ir daugiau nei 4 keleivius vežantys automobiliai.
Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ judumo transformacijos vadovo Jono Damidavičiaus, nustatant, kokio tipo turėtų būti viešojo transporto juosta, vertinamas eismo organizavimas, kuris turi įtakos tiek viešojo transporto paslaugų kokybei, tiek kitiems galimiems eismo dalyviams viešojo transporto juostoje.
„Grynąją A juostą numatome tose atkarpose, kur nėra įrengtų viešojo transporto stotelių įvažų, be kurių kiti eismo dalyviai saugiai negalėtų aplenkti sustojusio viešojo transporto. Taip pat grynoji A juosta numatoma ir ten, kur numatytas vienpusis eismas, skirtas tik viešajam transportui. Ateityje grynosios A juostos bus numatytos ir tose atkarpose, kur bus įrengti tik viešajam transportui skirti šviesoforai, suteiksiantys prioritetą sankryžose viešojo transporto priemonėms“, – aiškino J. Damidavičius.
Pertvarkos – nuo birželio 6 d.: kaip keisis A juostos
Pirmieji atnaujinti A ir A+ juostų ženklinimai Vilniuje atsiras nuo birželio 6 dienos. Šiemet Vilniuje bus toliau plečiamas viešojo transporto eismo juostų tinklas – įrengti ketinama beveik 12 kilometrų juostų.
A juostų Vilniuje schemą rasite čia.
Elektromobilių mėgėjų forumuose buvo kilę diskusijų, kad dabar bus painu – EV vairuotojai, sumažėjus galimybių judėti A juostomis, gali nusivilti. Tačiau Vilniaus savivaldybės pateiktais duomenimis, po pertvarkos viskas bus atvirkščiai – juostų, kuriomis galės judėti ir elektromobiliai, padaugės nuo 25 iki 30 km.
Tačiau, atkreipkite dėmesį, dingsta 4+ kategorija.