„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Auto Bild“ akvaplanavimo testai: kodėl negilus protektorius yra mirtinai pavojingas?

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų protektoriaus gylis, kuris lemia kiek iš po padangos pašalinama vandens. Mažesnis protektoriaus gylis reiškia, kad prieš padangą susiformuoja didesnis vandens pleištas, sukeliantis akvaplanavimą – slydimą vandens paviršiumi – o padanga praranda kontaktą su kelio danga. Prasidėjus akvaplanavimui ratai nebereaguoja į vairo pasukimą, taip pat negali stabdyti ir automobilis praranda kontrolę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Akvaplanavimo pavojus
Akvaplanavimo pavojus / „Continental“ nuotr.

„Auto Bild“ žurnalo bandytojai testavo stabdymą esant stipriam lietui; Stabdymo atstumas važiuojant naujomis ir senomis padangomis skyrėsi beveik 100 metrų.

„Auto Bild“ žurnalo bandytojų atliktame teste buvo nustatytas itin didelis stabdymo kelio padidėjimas važiuojant per stiprų lietų. Bandymo metu „Volkswagen Golf“ automobilis turėjo sumontuotas 225/45 R 17 dydžio „Continental“, „Good Year“ ir „Michelin“ padangas su skirtingo gylio protektoriumi. Testo rezultatai buvo šokiruojantys.

Geriausi rezultatai buvo pasiekti važiuojant „Continental“ padangomis – 80 km/h greičiu važiuojantis automobilis su naujomis padangomis sustojo už 25,8 metro. Su 3 mm gylio protektoriumi stabdymo kelias padidėjo iki 31 metro (daugiau kaip vieno automobilio atstumu), o su minimaliu 1,6 mm padangų protektoriaus gyliu automobilis sustojo tik už 36,2 metro (už daugiau kaip 10 metrų arba dviejų automobilių).

„Auto Bild“ žurnalo bandytojų atliktame teste buvo nustatytas itin didelis stabdymo kelio padidėjimas važiuojant per stiprų lietų.

Tačiau šis skirtumas tapo dar didesnis, kai greitis padidėjo iki 120 km/h. Su naujomis „Continental“ padangomis automobilis sustojo už 59,1 metro. Su 3 mm gylio protektoriumi stabdymo kelias buvo net 124 metrai, o su 1,6 mm gylio protektoriumi reikėjo net 154,9 metro, kad automobilis visiškai sustotų!

Kalbant vaizdžiai tai reiškia, kad ten, kur automobilis su naujomis padangomis saugiai sustotų prieš kliūtį, automobilis su minimalaus protektoriaus gylio padangomis į kliūtį atsitrenktų praktiškai nestabdomas ir vis dar judėdamas 106 km/h greičiu.

Bandymus atlikusių specialistų išvada buvo vienareikšmiška – esant šlapiai kelio dangai maksimalų saugumą užtikrina tik naujos padangos. Padangos su 3 mm gylio protektoriumi (minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis) leidžia pasiekti tik patenkinamą stabdymą, o padangos su 1,6 mm gylio protektoriumi yra tiesiog mirtinai pavojingos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs