Ilgą laiką pagrindiniai „Alfa Romeo“ gaminami automobiliai buvo varomi priekiniais ratais ir garsėjo nepatikimumu bei itališku kaprizingumu. To apraiškų daugėjo su kiekvienu nauju modeliu, vis augant elektroninės įrangos kiekiui, tad daugelio automobilių gamyba buvo nutraukta. Pastaraisiais metais „Alfa Romeo“ tegamino miesto mažylį „MiTo“ bei kompaktinės klasės hečbeką „Giulietta“. Na, dar buvo tokie sportiški kupė kaip 8C ir 4C, bet jie – ne kiekvieno gyventojo nosiai.
Tačiau prieš kelerius metus „Alfa Romeo“ savininkas „Fiat Chrysler automobiles“ (FCA) koncernas paskelbė, jog sieks atgaivinti istorinį automobilių gamintoją. Pirmieji to žingsniai plačiajai visuomenei pasirodė pernai – tuomet rinkas pasiekė visiškai naujas sedanas „Giulia“.
Tai yra užpakaliniais ratais varomas, labai lengvas ir puikiai valdomas sedanas, galintis pasigirti įspūdingomis techninėmis charakteristikomis – pavyzdžiui, net pati lėčiausia „Giulia“ iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 7 sekundes. O greičiausia, pavadinta „Quadrifoglio verde“, duoda į kaulus net BMW M3. Lietuvoje šis modelis sulaukė susidomėjimo, tačiau daug klientų atbaidė „Giulia“ kaina – įvertinus eksploatacijos kaštus ir likutinę vertę, ji yra brangesnė nei trečios serijos BMW ar „Audi A4“. Mokėti tokią sumą automobilį, kuris iš esmės yra rinkos naujokas, racionalūs lietuviai nesiryžta.
Nepaisant to, „Alfa Romeo“ žengė didelį žingsnį į priekį: tebūnie jų automobilis brangus ir neturintis tiek daug komforto ypatybių kaip konkurentai, tačiau pagaliau jo savininkai pagrindiniu pirkimo argumentu nebeturi vadinti dizaino. Privalumų „Giulia“ turi kur kas daugiau.
2017-ieji yra kito „Alfa Romeo“ atgimimą žyminčio modelio metai – „Stelvio“ krosoverio. Tai nėra ypatingu pravažumu pasižymintis modelis, tačiau jo galimybės ant asfalto yra beprotiškos: itin lengvas kėbulas ir tie patys varikliai bei pavarų dėžės kaip „Giulia“ sedane garantuoja, jog „Stelvio“ papuls tarp geriausiai valdomų vidutinio dydžio krosoverių rinkoje, o sportiškoji jo versija „Quadrifoglio verde“ varžysis su „Porsche Macan Turbo“ bei „Audi SQ5“.
Kas laukia toliau? Kitąmet „Alfa Romeo“ turėtų prabangų sedaną, konkuruosiantį su penktos serijos BMW, o dar vėliau – didelį visureigį, kurį pirkėjai turėtų svarstyti kaip alternatyvą BMW X5. Remiantis gamintojo paskelbtais planais, 2019-aisiais rinkoje pasirodys sportiškas modelis – spėjama, kad tai bus „Alfa Romeo 4C Quadrifoglio Verde“, arba visiškai naujos kartos kupė. 2020-aisiais ateis laikas kompaktinės klasės hečbekui – „Giulietta“ pakaitalui.
Turėdama gamoje 6 modelius, „Alfa Romeo“ galės konkuruoti su daugeliu „premium“ automobilių gamintojų – juolab kad italų siūlomi modeliai gerokai skiriasi nuo vokiškųjų. Konkurencija visada yra naudinga galutiniam vartotojui – kuo jos daugiau, tuo geresnį produktą už mažesnę kainą galima gauti.
„Alfa Romeo“ iki šiol turi vieną didelę problemą – nuvertėjimą. Šie modeliai kaip niekas kitas labai sparčiai praranda savo vertę, o juos parduoti sudėtinga dėl menko populiarumo – šiuo metu automobilių skelbimų tinklalapiuose tėra vos kelios dešimtys parduodamų naudotų „Alfa Romeo“ modelių, o didžioji dalis jų kainuoja mažiau nei 2 tūkst. eurų. Tačiau gali būti, kad naujos kartos „Alfa Romeo“ modeliai pakeis šią tendenciją.