Amerikoje daug dalykų vyksta priešingai nei Europoje. Pavyzdžiui, „Audi“ Europoje nėra žinomi kaip „pacukų“ automobiliai, tačiau JAV kas ketvirtą naują „Audi“ nuperka 16-35 metų amžiaus žmogus – tai populiariausias automobilinis prekės ženklas tarp jaunų žmonių.
Tuo tarpu „Cadillac“ užjūryje yra senjorų prekės ženklas. Vidutinis pirkėjų amžius – 58 metai, o net 65 proc. jų – vyrai (pagal „J.D. Power and Associates“ statistiką). Lietuvoje tokia statistika neegzistuoja, tačiau pensinio amžiaus žmonės į automobilių už 200 tūkst. Lt salonus neina.
Europos priemaišos
„Cadillac CTS“ yra kitoks nei europiniai ar japoniški sedanai – bent kartą pabuvojęs BMW ar „Lexus“ salone, „Cadillac“ nesupainiotum su jais. Čia daug kas kitaip, tačiau kai kurie dalykai – priešingi nusistovėjusiems stereotipams.
Didžiausias stereotipas Lietuvoje – amerikietiškos mašinos turi didelės kubatūros variklius. Mitas sulaužytas, „Cadillac CTS“ turi ne didesnio darbinio tūrio variklį nei jūsų kasdieninė mašina. Po jo kapotu slepiasi vos 2 litrų motoras su pora turbinų. Tiesa, išvysto jis ne tokį jau krikščionišką arklio galių skaičių – 276, kas leidžia keturiais ratais varomam sedanui iki 100 km/val. pagreitėti per 6,9 sek. Pasitelkiant „launch control“ sistemą, tas pagreitėjimas tampa labai smagiu.
Neblogi variklio duomenys ir maža kubatūra turi ir minusų. Tiksliau, vieną labai didelį minusą – garsą. Jis toli gražu neprimena beveik 300 AG turinčio agregato ir yra panašesnis į pastoviai skerdžiamą trijų cilindrų „Volkswagen Polo“. Juk variklio garsą šiais laikais gamintojui padaryti nėra taip sunku, tačiau amerikiečiai tokį dalyką turbūt pamiršo.
Pavarų dėžė – septynių laipsnių automatinė, kuri, nors ir ne DSG, tačiau veikia neblogai. Keturi varomi ratai irgi atlieka savo darbą, bet jie reikalingi iš esmės tik giriantis draugams. „Cadillac CTS“ yra žemas automobilis su dideliais ratlankiais ir bet koks bandymas lįsti į mišką baigsis šliaužimu 10 km/val. greičiu bijant ką nors nulaužti.
Amerikietiškas funkcionalumas
„Cadillac“ salone lietimui jautrus ekranas pritaikytas dideliems pirštams ir nepajusti, kad kažką paspaudei, neįmanoma – į pirštą gauni stiprią atatranką. Tarsi ekranas suvibruotų.
Pati sistema suprantama ir joje nustatyti galima bet ką. Turiu galvoje, visiškai bet ką – nuo pasirinkimo, kuris šoninis veidrodėlis pasislenka žemyn parkuojantis, iki įspėjimo apie staiga stabdyti pradėjusį automobilį priekyje – galbūt norite, kad tokiu atveju pradėtų vibruoti sėdynė? Tą galima padaryti.
Sėdynės vibracija bus turbūt labiausiai aptarinėjamas dalykas tarp „Cadillac“ pirkėjų. Net statant automobilį ir priartėjus prie kliūties, „parktronikai“ tyli – vibruoja sėdynė.
Didelis funkcionalumas pačią sistemą padaro griozdiška ir verčia ją atrodyti senamadiškai, tačiau galima prisiminti, kad prabangūs europiečiai net iki lietimui jautrių ekranų nepriėjo. O daugumoje „Mercedes-Benz“ modelių dar galima rasti ir visų skaičių klaviatūrą.
Daug funkcijų „Cadillac“ automobilyje yra įjungiamos ne mygtuko nuspaudimu, o palietimu, ir kiekvienas palietimas duoda savotišką atatranką. Garso reguliavimas, sėdynių šildymas ar vėdinimas, salono šilumos nustatymai – viską čia reikia liesti, o ne spausti.
Vienintelė išimtis – vairas. Čia mygtukų yra daugiau nei bet kokiame kitame automobilyje ir turbūt daugiau negu visame likusiame „Cadillac“ – 18. Ir visi jie atlieka tas pačias funkcijas, kurias kituose automobiliuose daro 8 mygtukai – valdo autopilotą, po spidometru esantį nedidelį meniu, reguliuoja garsą ir perjungia dainą.
Kaina – „Cadillac“ naudai
Jeigu atsibodo vokiška prabanga, išbandykite amerikietišką užsukę į... KIA saloną. Taip, „Cadillac“ automobilius pardavinės tas pats automobilių salonas, kuriame galima rasti naujus KIA. Šie prekės ženklai vienas greta kito atrodo kaip Valinskienė prie Deivio, tačiau tai turbūt yra privalumas – juk KIA yra perkami automobiliai, tad nemažai žmonių iš arti išvys ir debiutantą „Cadillac“.
Vertinant pagal kainas, „Cadillac“ galima dėti didelį pliusą. Nors pats pigiausias CTS toli gražu neatrodo pigus, pridėjus keletą komforto elementų, išryškėja jo pranašumai – „Cadillac“ yra pigesnis už analogiškus BMW, „Audi“, „Jaguar“, „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“. Puikiai sukomplektuotas ir „Metų automobilio 2015“ rinkimams pateiktas CTS kainuoja kiek daugiau nei 200 tūkst. Lt – joks analogišką komplektaciją turintis vokietis už tiek neišeis.
Kas dar įdomiau, kad „Cadillac“ yra ne tik naujas prekės ženklas Lietuvoje, bet ir atsineša dar negirdėtą filosofiją. Jeigu „Lexus“ investuoja į hibridines jėgaines, visi europiečiai stato kortų namelį iš dyzelių, tai „Cadillac“ investicijos plaukia išimtinai tik į benzinines jėgaines.
Kad ir kokio amžiaus bebūtų tokio dydžio automobilio pirkėjas, kartu su patinkančiais japoniškais ar europietiškais sedanais jam vertėtų išbandyti ir „Cadillac“. Analogiškas važiavimo savybes vargu ar gausite, tačiau komforto įrangos kiekis ir kaina nustebins bei privers pasvarstyti – o gal pabūti išskirtiniu?