„Chevrolet Malibu“ mūsų rinkoje nebuvo pardavinėjamas niekada, tačiau „Chevrolet“ rinkodaros specialistai sugalvojo užpildyti šią spragą. Iš esmės tai labai smarkiai pakeistas „Opel Insignia“. Važiuoja panašiai, bet kainuoja mažiau. Kodėl?
Truputis istorijos
Mums „Chevrolet Malibu“ pavadinimas negirdėtas, tačiau už Atlanto šis automobilis žinomas jau daugiau nei pusšimtį metų. Pirmoji jo karta prekyboje pasirodė dar 1964 m. Automobilis pavadintas miesto Kalifornijos valstijoje garbei.
Tai jau aštuntoji šio modelio karta, taigi, tai tikrai labai ilgą ir turtingą istoriją turintis automobilis. Tiesa, ne visada istorija turi laimingą pabaigą. Automobilis likimo mėtytas ir vėtytas, kelis kartus jo gamyba buvo nutraukta, tačiau pristačius rinkai aštuntos kartos modelį amerikiečiai netikėtai pareiškė, kad naujos kartos automobilis bus parduodamas daugiau kaip 100 įvairių pasaulio šalių rinkose.
Nors pirmosios kartos „Malibu“ dar 1965 m. buvo parduodamas su milžinišku 350 AG varikliu, dabartinis kol kas turi tik vieną benzininį 2,4 l agregatą. Tiesa, dar šį rudenį rinkoje debiutuos ir dyzeliniu varikliu varoma versija.
„GM Epsilon II“
Automobilis techniškai yra tas pats, kas ir „Opel“ arba „Vauxhall Insignia“, „Buick Regal“ ar „Saab 9-5“. Visi šie automobiliai gaminami ant vienos ir tos pačios platformos, kuri vadinasi „GM Epsilon II“, skiriasi tik dizaino stilistiniai sprendimai, pakabos reguliavimas ir pan., tačiau automobilio pagrindas yra tas pats.
Šis modelis debiutavo praėjusių metų pavasarį Šanchajaus automobilių parodoje, jis gaminamas net trijose gamyklose: Kinijoje, JAV ir Pietų Korėjoje.
Europos rinkoje šis automobilis pakeitė komerciniu požiūriu nesėkmingą „Epica“ modelį.
Europietiškų bruožų amerikietis
Nors automobilis ir gaminamas ant tos pačios, kaip „Insignia“ platformos, nežinantiems juos sutapatinti bus sunku. Mat automobilis buvo kaip įmanoma „suamerikonintas“ tiek stilistiškai, tiek ir važiavimo prasme.
Iš išorės tai tipiškas „Chevrolet“ atstovas su milžinišku kryžiumi per visas radiatoriaus aušinimo groteles. Turėtų būti tiesiog svajonių automobilis kryžių vežiotojams ant galinio vaizdo veidrodėlių.
Gale į akis krenta LED žibintai, kurie atrodo gan įspūdingai ir stilistiškai šiek tiek primena „Camaro“.
Į savo pusbrolius iš už Atlanto galima rasti ir viduje – durų rankenėlės, vairo forma, kampuotas prietaisų skydelis.
„Malibu“ turi vieną didžiulį ir neginčytinai fantastiškai nepakartojamai puikų dalyką. Tokiu pačiu jau susižavėjau „Orlando“ modelyje. Tai po lietimui jautriu ekranu besislepiantis slaptas skyrelis brangioms smulkmenoms. Kaip kiti gamintojai nesugalvojo tokios paprastos, tačiau tuo pat metu tokios patogios dėtuvės? Čia drąsiai galima palikti telefoną ar piniginę, jeigu planuojate kur nors trumpam išlėkti. Brangūs daiktai nevilioja vagių, o nežinantis nelabai įsivaizduoja, kad tokia daiktadėžė gali egzistuoti.
Viduje ergonomika ir valdymo prietaisų išdėstymas šiek tiek primena „Insignia“, tačiau tik mygtukais ir rankenėlėmis. Dizaino elementai gerokai skiriasi – čia gausu chromo ir blizgučių, visai kaip mėgsta amerikiečiai.
Variklis – silpnas ir neekonomiškas
Teko važinėti su 2,4 l benzininiu 167 AG varikliu ir automatine pavarų dėže. Tiek mažai „arklių“ konkurentai jau seniai išspaudė iš kone dvigubai mažesnio darbinio tūrio. Labai jau amerikoniškas variantas. Pavarų dėžė taip pat pasiima dalį AG „duoklės“, todėl šiam deriniui akivaizdžiai per mažai galios – pirkėjams šio variklio ir pavarų dėžės tandemo nerekomenduoju, nes kone penkių metrų ilgio automobiliui to gerokai per mažai.
Tikrai ramiam ir neskubiam važiavimui gal ir pakanka, tačiau norėdami ką nors aplenkti užmiestyje turėsite manevrą planuoti iš anksto.
Nors pagal techninius duomenis automobilis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja per dešimt su trupučiu sekundžių, tačiau subjektyvūs pojūčiai kitokie, rodos, kad tai trunka bet tris kartus ilgiau.
Dar vienas akivaizdus šio variklio trūkumas – didelis apetitas. Viso testo metu automobilis vartojo gerokai per 10 l benzino šimtui km kelio, o mieste šis rodiklis net ramiai važiuojant laikėsi ties 12 – 13 l riba.
Posūkiuose – kaip valtis per audrą
„Malibu“ posūkiuose elgiasi kaip tikras amerikonas – jis gerokai labiau svyruoja už savo tiesioginį pusbrolį „Insignia“. Gale sėdinčius vingiuotame kelyje lengvai gali suimti jūrligės priepuolis.
Nors teisybės dėlei reikia pasakyti, kad ramiai važiuojant net ir nelabai geros kokybės keliu automobilis yra pakankamai komfortiškas ir tuo pat metu stabilus. Nors man tokia pakaba nepatinka, dauguma sėdėjusių viduje buvo patenkinti komfortu. Svarbiausia važiuoti ramiai.
Tiesa, priekaištų nusipelnė garso izoliacija – važiuojant per duobes ar žvyrkeliu labai jau garsiai dirba pakaba ir akmenukai daužosi į kėbulo dugną bei ratų arkas.
Blogame kelyje girdėjosi ir keletas „skrabalais besidaužančių bildukų“, pasislėpusių kažkur centrinės konsolės gilumoje.
Svarbiausias argumentas – kaina
Nors automobilis yra gaminamas net keturiose gamyklose, artimiausia, iš kurios ir keliauja „Malibu“ į Lietuvą, yra Pietų Korėjoje.
Bazinė šio automobilio versijos kaina prasideda nuo 61921 Lt. Pagal kainą ir dydį automobilis galėtų konkuruoti nebent su „Škoda Superb“. Ant tos pačios bazės gaminamas ir techniškai labai artimas „Malibu“ modeliui „Opel Insignia“ yra bent penktadaliu brangesnis. Tiesa, „Opel“ pardavėjai gan dosniai žarsto nuolaidas, taigi abu automobiliai yra panašūs ir kainos atžvilgiu. Ką pasirinkti? Spręsti jums, nors amerikoniškų automobilių gerbėjams „Malibu“ turėtų būti priimtinas.
Su juo galėtų konkuruoti nebent dar vienas europietiškai – amerikoniškas automobilis – „Chrysler 300“, kuris Europoje dabar pardavinėjamas kaip „Lancia Thema“. Deja, „Lancia“ automobiliai Lietuvoje nepardavinėjami...
Norintiems ar galvojantiems apie šio automobilio pirkimą nuoširdžiai patariu palaukti dar truputį – po poros savaičių turėtų debiutuoti modifikacija su dyzeliniu varikliu. Pastaroji turėtų būti kur kas patrauklesnė...
Techniniai „Chevrolet Malibu 2.4 AT LTZ“
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 4865/1855/1465 mm
Variklio darbinis tūris: 2384 cm3
Variklis: 4 cilindrų benzininis
Maksimali galia: 167 AG esant 5800 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 225 Nm esant 4600 aps/min
Pavarų dėžė: 6 pav. automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ratų bazė: 2737 mm
Bagažinės tūris: 545/1125 l
Masė: 1539 kg
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 10,16 sek.
Maksimalus greitis: 206 km/h
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 11,5/6,0/8,0 l/100 km
Kaina: 80 361 Lt (bazinė versija – 61 921 Lt).