Prieš Antrąjį Pasaulinį karą augant įtampai tarp nacistinės Vokietijos ir Sovietų sąjungos, prasidėjo ginklavimosi lenktynės, kurios neabejotinai paskatino technikos evoliucijos pažangą.
Karinės transporto priemonės paveldas yra vienas iš tų dalykų, kurį sunku ideologizuoti bei tapatinti su politiniais sprendimais ar totalitariniais režimais. Istorinės technikos panaudojimo galimybės šiomis dienomis pakankamai plačios. Karinių transporto priemonių išsaugojimas, siekiant supažindinti su karo istorija ir technika pritraukia žmonių dėmesį ir sulaukia vis daugiau susidomėjimo.
Antrojo pasaulinio karo ir pokario partizanų kovų rekonstrukcija užsiimantis karo istorijos klubas „Wiking“, vienijantis karybos mėgėjus, kolekcininkus ir rekonstruktorius iš visos Lietuvos, savo veikloje ypač aktyviai naudoja karinį transportą. Jau ne pirmus metus mūšių inscenizacijose, miestų šventėse ir įvairiuose renginiuose dalyvaujantys klubo nariai pasirodo su karo laikų BMW R-71 motociklu.
Autentiškas motociklas apginkluotas MG-42 kulkosvaidžiu, galinčiu iššauti apie 1200 šovinių per minutę, o ekipažas dėvi tą laikotarpį atitinkančias uniformas ir ekipuotę.
BMW R-71 pradėtas gaminti 1938 m. ir, prasidėjus karui, buvo gana sėkmingai pritaikytas karo pramonei. Tad motociklo techninės charakteristikos leidžia šiai galingai technikai pakankamai sėkmingai važiuoti bekele ir sunkiai įveikiamais keliais. Tai itin pravartu karo sąlygomis.
Reikia priežiūros
Beveik pusę tonos sveriantis ir 746 kub. cm variklio darbinį tūrį turintis eksponatas prašosi ne tik jo kuro baką papildyti degalais arba variklį alyva. Daug važiuojantis ir dažnai istorinėje rekonstrukcijoje naudojamas motociklas reikalauja itin dažnos techninės priežiūros. Tai kainuoja nemažai pinigų ir laiko, bet karo istorijos entuziastai drąsiai atsako, kad žmonių susidomėjimas ir dėmesys renginių metu viską atperka su kaupu.