Antrosios kartos „Avensis“ gali būti pagrįstai vadinami japoniškais „Passat“. „Toyota“ labai tiksliai pataikė į šių vokiškų automobilių pirkėjų portretą – patobulėjusi automobilio važiuoklė savo savybėmis pagaliau galėjo tvirtai priešintis vokiškiems varžovams. Geresnė garso izoliacija taip pat stumtelėjo aukštyn akustinio komforto kartelę.
Didelė ir talpi „Avensis“ universalo bagažinė lengvai praris ne tik vaiko vežimėlį, bet ir savaitgalio išvykai reikalingą šeimos bagažą. Ant galinės 2003-2009 metų „Avensis“ sėdynės patogiai įsitaisys 2 suaugę keleiviai arba 3 vaikai. Trims suaugusiems ilgoje kelionėje nebūtų patogu dėl akivaizdžiai stingančios vietos ties pečių linija.
Vairuotojo sėdėjimo pozicija – patogi, nors vairo padėties nustatymo galimybės gali erzinti kai kuriuos vairuotojus, mėgstančius arčiau savęs prisitraukti vairą. Aplink vairuotoją gausu daiktadėžių, kuriose nesunkiai tilps asmeniniai kelių žmonių daiktai.
Ir nors „Avensis“ praktiškumą galima vertinti aukštais balais, kai kurių interjero detalių kokybė gali nuvilti. Prietaisų skydas ne toks minkštas, kaip kai kurių kitų šios klasės modelių, o plastiko kokybė taip pat kelia abejonių.
Tai tikrai talpus ir patogus automobilis tiek važinėjimui mieste, tiek užmiestyje. Visgi, siauruose skersgatviuose šis D segmento automobilis gali pasirodyti kiek nerangus. Ilgas atstumas tarp ašių bei sąlyginai nedidelės priekinių ratų išsukimo galimybės reiškia, kad apsisukimo manevrus reikėtų atlikti platesnėse vietose – tai primena senesniųjų „Volvo S60“ problemą.
Antrosios kartos „Toyota Avensis“ patiks tiems vairuotojams, kurie vertina automobilių techninių mazgų ilgaamžiškumą. Žinoma, dažnas toks Lietuvoje parduodamas modelis būna įveikęs 300 tūkst. kilometrų ar net daugiau, todėl labai svarbu renkantis „Avensis“ tinkamai įvertinti jo būklę. Gerai prižiūrėti automobiliai neturėtų kelti finansinių rūpesčių.
Nors pagal valdymo ir važiavimo savybes „Avensis“ galima lyginti su tuo pačiu metu gamintais „Passat“ modeliais, kai kurie vairuotojai nusivils dėl „Toyota“ sprendimo šiuose automobiliuose nemontuoti automatinių pavarų dėžių. Tai – savotiška T250 kėbulo „Avensis“ retenybė, nes šios transmisijos buvo siūlomos tik galingiausiose benzininėse versijose.
Renkantis naudotą tokį modelį reikėtų atkreipti dėmesį tai, kaip sklandžiai automobilis pajuda iš vietos. Viena silpnesnių antros kartos „Toyota Avensis“ vietų – dviejų masių (arba plaukiojantis) smagratis. Šios detalės remontas brangus, o dažnas vairuotojas ją keičia vienos masės smagračiu, kurio patikimumo savybės žymiai geresnės. Tačiau toks sprendimas reikalauja paaukoti važiavimo sklandumą – perjungiant pavaras arba pajudant iš vietos sunkiau tai padaryti itin sklandžiai.
Antrosios kartos „Toyota Avensis“ buvo gaminamas iki 2009 metų. Tai – antras pagal populiarumą šios markės modelis Lietuvoje ir nors keliuose nėra sutinkamas taip dažnai, kaip „Volkswagen Passat“, bet tvirto konkurento statusą užsitarnavęs pagrįstai.