Pristatymo metu vienas šalia kito buvo pastatyti abiejų kartų XV. Nors pagrindiniai kėbulo bruožai išliko panašūs, tačiau pasikeitimų išorėje apstu. Naujasis XV gavo naujus žibintus, kai kurias apdailos dalis, tačiau didžiausi pakeitimai yra po kėbulu.
Antrosios kartos XV sukurtas naudojant visiškai naują platformą, kurios vienas iš pagrindinių privalumų, kaip teigia gamintojas, stabilumas ir galimybė sumažinti automobilio siūbavimą manevruojant didesniu greičiu.
Tačiau „Subaru“ pirkėjai šiuos automobilius renkasi dėl kitos priežasties nei interjero ar eksterjero dizainas.
Svarbiausiu „Subaru“ akcentu išlieka „Symmetrical All Wheel Drive“ visų varomųjų ratų sistema. Būtent visų varomųjų ratų sistema ir buvo tai, ką norėjome išbandyti realiomis sąlygomis.
Ta pati gera AWD sistema
Organizatoriai tam paruošė natūralių kliūčių. Kelių šimtų metrų atkarpa per mišką. Tiesa, miško keliu tą pavadinti sunku. Kelias ten atsirado tiesiog važiuojant tarp medžių. Siauras, klampus, slidus, su pakilimais ir nuolydžiais. Tai buvo ta vieta, kurioje galima suprasti visų varomųjų ratų sistemos elgesį.
Trasą įveikėme be jokių abejonių, kad kažkur galime įstrigti. AWD sistema, nustatyta „X mode“ funkcija ir protingas vairavimas net neleido pagalvoti apie tai, kad iš miško mus gali tekti evakuoti. Žodžiu, su „Subaru“ AWD sistema ir toliau viskas yra gerai ir tai yra labiausiai džiuginanti žinia.
Bandomasis važiavimas vyko XV modelio versija, turinčia dviejų litrų, keturių cilindrų „Boxer“ variklį.
156 arklio galias turintis benzininis agregatas, kombinuojamas su automatine pavarų dėže, važiuojant miesto bei užmiesčio režimu pasirodė kiek vangus, tad nesinorėtų pagalvoti, koks nerangus turėtų būti 1,6 litro benzininis variklis. Be to, apie XV versijas su dyzeliniais motorais kol kas nekalbama.
Visgi dvilitrio variklio apetitas maloniai nustebino. Važiuojant įvairiais režimais ir nesistengiant laimėti ekonomiškumo konkurse, vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų atstumui buvo 7,8 litro.
Gamintojas deklaruoja 7 litrus, tačiau važiuojant taupiau būtų galima palįsti ir po šiuo skaičiumi. Taigi, automobilis su nuolat varančiais visais ratais irgi gali būti gana taupus.
Naujovės kainuoja
Apie saugumo technologijas išsiplėsti neverta – XV turi aklųjų zonų jutiklius, automatinę ilgųjų ir trumpųjų šviesų perjungimo technologiją, automatinio stabdymo funkciją su „EyeSight“ sistema bei kitas, šiuolaikiniuose automobiliuose randamas saugumo naujoves.
Tiesa, linijos sekimo sistema kiek nusileidžia kitiems gamintojams. XV supratęs, kad yra nevairuojamas, nevažiuoja eismo juostos viduriu, tačiau blaškosi po juostą „atsimušinėdamas“ nuo vidurinės iki kraštinės linijos.
KIA ir dar keli kiti gamintojai gali pasigirti sistema, kuri skaičiuoja atstumo vidurkį tarp abiejų linijų ir automobilį nukreipia tolygiai eismo juostos viduriu.
XV yra pigiausias „Subaru“ gamos modelis. Antrosios kartos XV su 1,6 litro varikliu kainuos nuo 22 990 eurų.
Tai yra maždaug dviem tūkstančiais brangiau nei kainavo pigiausias pirmosios kartos XV.
Ar antrosios kartos XV vertas šių pinigų? Panašu, kad vertas. Naujausios saugumo sistemos, nauja platforma, erdvesnis salonas, kokybiškesnės medžiagos viduje, dailesnė išorė ir kiek pakoreguoti varikliai. Turbūt visą tai į 2000 eurų, kuriais pabrango XV, sutalpinti galima.
Aišku, „Subaru“ vis dar išlieka tas gamintojas, kurio automobiliai nėra didieji žaidėjai rinkoje, todėl stulbinamos sėkmės ir „bestselerio“ XV tikėtis neverta. Tuo labiau, kad retas SUV pirkėjas apskritai nuvažiuoja nuo asfalto.
Elektrifikacija – neišvengiama
Didžiausiomis „Subaru“ rinkomis išlieka Šiaurės Amerika ir Japonija. „Subaru“ ambicijos Europoje kiek mažesnės, tačiau žinant, kad Senajame žemyne 15 procentų automobilių varomi visais ratais, „Subaru XV“ ir čia bandys rasti savo pirkėją.
Apie ateitį užsiminę „Subaru“ atstovai patikino, kad 2018-ieji bus iššūkių metai, kadangi gamintojas pristatys visiškai naują modelį, kuris kol kas dar neatskleidžiamas.
Tais pačiais metais atsiras ir dviejų modelių hibridinės versijos.
Dar po metų dienos šviesą išvys dar vienas visiškai naujas modelis, o 2020-aisiais žadama išleisti iš tinklo įkraunamą hibridą.
Nėra jokių abejonių, kad elektra pamažu įsitvirtins automobilių rinkoje, tad ateityje bus įdomu išvysti, kaip atrodys elektra varomas „Subaru“.
Ar ir tuomet jis turės savo legendinę keturių varomųjų ratų sistemą? Palaukime porą metų ir sužinosime.