Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apie Niurburgringo trasos įsigijimą svarsto ir automobilių gamintojai

1927-aisiais nutiestas Niurburgringo žiedas ir šiomis dienomis vairavimo mėgėjus traukia, lyg stiprus magnetas. Tačiau po legendinės F-1 čempiono Nikio Laudos avarijos 1976-aisiais ši trasa buvo pripažinta nesaugia ir „Formulės-1“ varžybos didžiajame žiede nebevyko.
Niurburgringo lenktynių trasa
Niurburgringo lenktynių trasa / Mindaugo Gražio nuotr.
Temos: 1 Niurburgringas

Negana to, susikaupusi milžiniška skola dabartinius trasos valdytojus verčia ieškoti naujų globėjų. „Reuters“ naujienų agentūros teigimu, skolos dydis yra toks, kokio pakaktų penkiasdešimčiai metų šiai vietai prižiūrėti.

Šio šaltinio teigimu, metinės Niurburgringo trasos bei šalia pastatyto pramogų parko pajamos siekia 50-60 mln. eurų (apie 173-207 mln. Lt), tuo tarpu pelnas turėtų siekti nuo 6 iki 8 mln. eurų per metus (21-27,6 mln. Lt). Negana to, bet kuris trasos pirkėjas pagal galiojantį įstatymą privalo leisti šia vieta naudotis ne tik kiekvienam vairuotojui, bet ir kitiems automobilių pramonės gigantams.

Visgi, kodėl ši trasa neveikia taip pelningai, kaip, pavyzdžiui už daugiau nei pusšimčio kilometrų esanti „SPA Francorchamps“ Belgijos trasa? Tris kartus trumpesniame žiede belgai pinigus suka geriau dėl atstumo. Pats „Lamborghini“ vadovas Stephanas Winkelmannas teigia, kad Niurburgringo trasoje lenktynes suvaldyti yra be galo sunku.

Suprasti tai nesunku: visoje trasoje turi budėti ne tik maršalai, tam tikrais momentais mojuojantys vėliavomis, bet ir medikų, ugniagesių brigados. Visa tai kainuoja milžiniškus pinigus.

Automobilių gamintojai Niurburgringą mato ne tik kaip verslo nišą. Penkios kompanijos pastatė savo automobilių tobulinimo centrus visai šalia „žaliojo pragaro“. Paskutiniai tai padarė „Hyundai“ – taip jie tikisi sumažinti atsilikimą nuo vokiškų mašinų valdymo prasme.

Japonai Niurburgringą mato, kaip idealią vietą rinkodaros triukams – „Nissan“ su naujausiu GT-R gali pasigirti, sukūrę automobilį, kuris šioje trasoje yra greitesnis nei daug brangesni superautomobiliai. Tuo tarpu „Honda“ taip pat nusitaikė į savo klasės rekordą su naujuoju „Civic Type-R“.

Niurburgringo trasa be tonos malonumo atneša ir keletą tonų atsakomybės –„Reuters“ teigimu, per paskutinius dvejus metus šioje trasoje įvyko daugiau nei 230 avarijų, kuriose žuvo 3 žmonės. „Žaliojo pragaro“ pravardė Niurburgringo žiedui skirta ne veltui. 20 kilometrų atkarpoje išdėstyta daugiau nei 150 posūkių, kuriuose net ir vairavimo meistrai kartais padaro klaidų.

Dabartinis trasos administratorius Thomas Schmidtas teigia, kad besidominčiųjų skaičius šia trasa yra pakankamas, todėl kitų metų pradžioje trasos pardavimo procesas gali pajudėti. Specialistas neįvardija, kas yra tarp galimų naujų trasos savininkų, tuo tarpu nei „Daimler“, nei BMW, nei „Volkswagen“ kalbėti apie tai su „Reuters“ nepanoro.

Priminsime, kad Niurburgringo trasos administracija paskelbė kitų metų pasivažinėjimų kainas, o tai reiškia, kad veikla šioje ryškioje automobilių pramonės gairėje ir toliau bus vykdoma.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs