Apklausa atskleidė, kokie vairuotojai labiausiai norėtų vairuoti elektromobilius

Vienas iš dešimties lietuvių yra vairavęs elektromobilį, o jį išbandyti norėtų daugiau nei du trečdaliai tautiečių. Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą, kurioje vairuotojai buvo apklausiami apie jų požiūrį į elektra varomas transporto priemones.
Elektromobilis
Elektromobilis / 123rf.com

„Pastebime didėjantį elektromobilio kaip praktiškos ir kasdienai tinkamos komfortiškos transporto priemonės suvokimą. Šias transporto priemones pamažu atranda ne tik didmiesčių, bet ir mažesnių miestų gyventojai“, – tyrimo rezultatus apibendrino BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Dauguma išbandžiusių gyvena didmiesčiuose

Apklausos dalyvių buvo klausiama, ar jie jau yra vairavę elektra varomą transporto priemonę, o jei ne – ar norėtų tokią išbandyti. Vienas iš dešimties apklaustųjų teigė turintis tokio automobilio vairavimo patirties, o jį išbandyti norėtų net septyni iš dešimties vairuotojų. Kitaip sakant, beveik 8 iš dešimties Lietuvos vairuotojų domisi ekologiškomis ir tyliomis transporto priemonėmis.

Elektromobilį išbandęs asmuo dažniausiai yra viename iš keturių didžiausių Lietuvos miestų gyvenantis 25-34 metų amžiaus vyras, turintis aukštesnes nei vidutines pajamas.

Elektromobilį išbandęs asmuo, remiantis apklausos duomenimis, dažniausiai yra viename iš keturių didžiausių Lietuvos miestų gyvenantis 25-34 metų amžiaus vyras, turintis aukštesnes nei vidutines pajamas. Norintis tokią transporto priemonę išbandyti – 18-24 metų amžiaus vyras, taip pat gyvenantis didmiestyje.

„Didmiesčių gyventojai mato elektromobilius gatvėse, neretai turi galimybę juos išbandyti, tad ir vairavusiųjų procentai apklausoje skiriasi. Jaunesni žmonės taip pat yra imlesni technologijoms, juos labiau masina naujovės ir siekis kuo daugiau jų išbandyti. Jaunesnio amžiaus vairuotojų kategorijoje populiari ir automobilių dalijimosi paslauga, suteikianti galimybę rinktis elektromobilius“, – teigė M.Daujotas.

Elektromobilių naudojimas Vilniuje ar Kaune gali atrodyti praktiškesnis nei mažame mieste dėl didmiesčiuose esančios infrastruktūros ar taikomų lengvatų. Didžiuosiuose miestuose yra bent po kelias greitojo įkrovimo stoteles, kuriose elektromobilio baterijas per pusvalandį galima papildyti nemokamai, dažniausiai beveik nemokamas yra ir automobilio statymas mieste.

Kita vertus, elektromobilių privalumus atranda ir regionų gyventojai – žmonės, dirbantys didmiesčiuose ir kasdien važinėjantys po keliasdešimt kilometrų iš jų apskričių. Taip pat – nedidelių miestelių gyventojai, kuriuos elektromobilį įsigyti skatina ne infrastruktūra ar kitos paskatos, o jo ekologija, komfortas ir kiti suteikiami privalumai.

Nuvažiuojamo atstumo pakanka

M.Daujotas pritarė, kad elektromobiliai skirti ne tik didmiesčių gyventojams – ekologiškas transporto priemones mielai naudoja ir toliau nuo didžiųjų miestų apsistoję žmonės.

„Jei su visiškai įkrauta elektromobilio baterija galima įveikti 150-200 kilometrų, viešoji infrastruktūra miestuose tampa ne tokia aktuali – tokia rida vienai dienai yra daugiau nei pakankama. Pastebime, jog baterijas pirkėjai dažniausiai pildo namuose, o vienos nakties tam visiškai pakanka“, – sakė jis.

Gamintojo nuotr./„BMW i3“
Gamintojo nuotr./„BMW i3“

Greitojo įkrovimo stotelės labiau reikalingos yra užmiestyje, magistraliniuose keliuose. Tokių Lietuvoje šiandien nėra daug, tačiau jau 2018-ųjų pirmoje pusėje turėtų būti apie dvidešimt – jos bus išdėstytos kas šimtą kilometrų abiejose labiausiai apkrautų kelių kaip Vilnius-Klaipėda, Kaunas-Panevėžys, Šiauliai-Tauragė ir kitų pusėse.

„Elektromobiliais labiausiai domisi technologijų naujienas sekantys žmonės, per dieną įveikiantys po keliasdešimt kilometrų“, – kalbėjo M.Daujotas.

Ekologijos kriterijus – ne visada svarbiausias

Elektra varomi automobiliai turi ne vieną privalumą, kurie neįmanomi vidaus degimo variklį turinčiose transporto priemonėse. Vieną jų lengvai pajaučia kiekvienas, vos įsėdęs į tokio tipo automobilį – tai yra neegzistuojanti variklio vibracija ir tyla salone.

„Variklis ir daug kitų agregatų elektromobilyje veikia be garso arba, kaip pavarų dėžė, tiesiog neegzistuoja. Todėl sėdint viduje, akustinis komfortas yra jaučiamas net ir mažuose elektromobiliuose“, – teigė BMW atstovas.

Kitas elektra varomos transporto priemonės privalumas yra didžiulis sukimo momentas – jis visas pasiekiamas vos paspaudus akceleratorių ir suteikia puikų pagreitėjimą. BMW i3 elektromobilis pasiekia 125 kW (170 AG) galią bei 250 Nm sukimo momentą – tokių parametrų pakanka, kad nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėtų per 7,3 sekundės.

Elektromobilio nauda, kurią paprastai pajaučia tokią transporto priemonę jau įsigijęs ir kurį laiką naudojantis vairuotojas, yra eksploatacijos kaina. Daugelio dalių priežiūra yra paprasta: varikliui nereikia alyvos, aušinimo skysčio, nėra pavarų dėžės ir sankabos, o stabdžių trinkelės dyla labai lėtai dėl efektyvaus stabdymo varikliu.

„Dar vienas elektromobilio privalumas yra labai aktualus Lietuvoje – tai spartus įšilimas. Jo saloną šildo elektrinis ventiliatorius, pradedantis veikti vos pradėjus važiuoti, todėl net giliausią žiemą salonas šiltu oru prisipildo greitai“, – pasakojo M.Daujotas.

Elektromobilį išbandyti žmonės neretai atvyksta turėdami apie jį konkrečią nuomonę – tai ekologiška, bet ne itin komfortiška transporto priemonė. Tačiau nuvažiavus vos keliolika kilometrų, nuomonė radikaliai pasikeičia – pagrindiniais elektromobilio pirkimo kriterijais tampa būtent aukštas jo komforto lygis, paprasta eksploatacija, o ekologiškumas ne visada išlieka svarbiausias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis