Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų nepalaiko automobilių taršos mokesčio

Daugiau nei pusė gyventojų nepalaiko automobilių siūlomo naujo taršos mokesčio, rodo naujausia LRT užsakymu atlikta apklausa.
Automobilių tarša
Automobilių tarša / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kaip ketvirtadienį skelbia portalas lrt.lt, rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ rugsėjo 24 – spalio 17 dienomis atliktos apklausos duomenimis, apskritai tokiam mokesčiui nepritaria 56 proc. apklaustųjų, 33 proc. teigia, kad toks mokestis yra reikalingas, o 12 proc. nurodė neturintys nuomonės.

Palankiau mokestį vertino moterys (38 proc.) nei vyrai (27 proc.), taip pat jauniausi 18–24 metų bei 65-erių bei vyresni žmonės. Mažiausią palaikymą išreiškė 45–54 metų Lietuvos gyventojai.

Miestiečiai mokestį taip pat vertina palankiau, nei gyventojai kaimiškose vietovėse: atitinkamai palaikymas siekia 38 proc. ir 21 procentą. Vilniuje jam pritartų beveik pusė apklaustųjų. Taip mokesčiui labiau pritaria aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą turintys, aukštesnes pareigas užimantys ir didesnes pajamas gaunantys asmenys.

Iš viso apklausoje dalyvavo 1000 pilnamečių, beveik 800 jų apklausti telefonu, likusieji – internetu. Apklausos dalyvių buvo teiraujamasi, kaip jie vertina siūlymą nuo 2023 metų taikyti metinį taršos mokestį automobilių savininkams.

Aplinkos ministerija siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį – jis būtų mokamas kasmet nuo 2023-ųjų. Taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?