„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Aplinkos ministras „švelnins“ automobilių taršos tikrinimo tvarką: ką reikia žinoti

Naujoji automobilių taršos tikrinimo tvarka visuomenėje sukėlė didelį rezonansą. Vieni teigia, kad priemonės perteklinės ir net nelogiškos, kiti džiaugiasi, kad atsiras bent šiokia tokia kontrolė.

15min jau rašė, kad Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai iš pradžių vykdys švietėjiškas stabdymo akcijas didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir dar ne iš karto skirs sankcijas – pinigines baudas ir techninės apžiūros (TA) panaikinimą.

Plačiau apie administracines nuobaudas viršijantiems taršos normas arba bandantiems nestoti patikrai, jei pareigūnai stabdo, skaitykite čia, nes nuobauda už didžiausią pažeidimą gali siekti ir 1200 Eur.

15min kalbintas TA įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ atstovas ryšiams su visuomene Renaldas Gabartas taip pat turėjo pastabų „2 dienų logikai“. Nes, kaip iki šiol sakė aplinkosaugininkai, sustabdyto pernelyg taršaus automobilio savininkas per 48 val. galėjo pašalinti trūkumus ir neprarasti TA. Bet čia logikos nedaug. Juk praktiškai neįmanoma per 48 val. užsirašyti į servisą ir pašalinti rimtesnį trūkumą. Tad R.Gabartas siūlė taikyti 30 dienų taisyklę.

Panašu, kad aplinkosaugininkai įsiklausė į išsakytas pastabas.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas, dalyvavęs diskusijoje laidoje „Dienos pjūvis“ (TV3), pasidalino naujausia informacija, kuri leidžia daryti išvadą, jog patikros tvarka bus demokratiškesnė.

Visų pirma, realios patikros prasidės gegužės mėnesį. Iki to laiko dar vyks diskusijos, sistema bus tobulinama. Antra, pirmą kartą nustačius pažeidimą galimai bus skiriamas įspėjimas, o ne piniginė nuobauda.

Trečias svarbus dalykas – diskutuojama prailginti laiką, kai bus galima susitvarkyti automobilio trūkumus. 48 val. (dviejų dienų) terminą planuojama pratęsti iki dviejų savaičių (14 d.). Seime ir ministerijoje dar apie tai vyks diskusijos.

Taip pat svarbu, kad patikrų skaičius (kaip ir prognozavo 15min) bus nedidelis, epizodinis (nes aplinkosaugininkai turi ir kitų funkcijų). Per metus planuojama patikrinti iki 10 000 automobilių, kai iš viso Lietuvoje važinėja daugiau nei 2 mln. automobilių. Kitaip tariant – 0,1-0,2 proc. automobilių parko.

Automobiliai bus tikrinami didmiesčiuose šviesiu paros metu, kur tarša didžiausia. Kaimo vietovėse kontrolės reidai nėra numatyti. Tai pat neplanuojama tikrinti užsienio šalyse registruotų automobilių.

Ministras taip pat paneigė melagieną, kad netvarkingi automobiliai bus konfiskuojami. Tai yra netiesa ir dalinti melagienomis socialiniuose tinkluose bei kelti paniką nederėtų.

Kalbėdamas apie realią taršą, ministras įvardijo skaičių: nuotolinio stebėjimo sistemos yra nustačiusios, kad Vilniuje dūmija maždaug kas keturiasdešimtas automobilis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs