Su tokia situacija susidūrusiems vairuotojams kyla klausimas: kieno rūpesčiu turėtų tapti šie nuostoliai – transporto priemonės savininko ar automobilių plovyklos?
Įvykis fiksuojamas iškart
Sostinėje gyvenanti Justė, nusprendusi automatinėje plovykloje nusiplauti automobilį, iš jos grįžo su apgadinta transporto priemone. Vilnietė pastebėjo, kad po valymo atsikabino šoninio veidrodėlio dalis. Mergina kasko draudimo neturi, tad nusprendė eiti kitu keliu.
„Važiavau tiesiai automobilių servisą, kuriame apgadinta veidrodėlio dalis buvo suremontuota. Žalą nufotografavau ir nusiunčiau nuotrauką bei sąskaitą plovyklai. Laimei, plovykla išlaidas kompensavo“, – sėkmingai pasibaigusią istoriją prisimena Justė.
Visgi komentuodamas vilnietės pasakojimą, draudimo bendrovės ERGO Turto žalų administravimo skyriaus vadovas Mindaugas Ratkevičius pastebi – nutikus panašiam įvykiui, vairuotojams patartina elgtis kitaip. Pašnekovo teigimu, nuostoliai, sukelti dėl plovyklos kaltės, yra atlyginami bendrosios civilinės atsakomybės (BCA) draudimu, kuris galioja tais atvejais, kai padaroma žala patikėtam klientų turtui. Daugelis šias paslaugas teikiančių bendrovių juo yra apsidraudusios.
„Tačiau patartina įvykį fiksuoti iškart, vietoje. Pastebėjus, jog žala padaryta, reikia informuoti plovyklos darbuotojus, pateikti pretenziją ir užpildyti jų duotą blanką – nesvarbu, vairuotojas turi kasko draudimą ar ne. Jei jis yra, po pretenzijos pateikimo turto savininkas gali kreiptis į savo draudiką, kuris atlygina nuostolius, o sumokėta draudimo išmoka išieškoma iš atsakingos už žalą plovyklos. Jei kasko nėra, vairuotojas dėl nuostolių atlyginimo kreipiasi tiesiai į plovyklą“, – procedūrą aiškina M. Ratkevičius.
Taisyklių laikytis būtina
Kalbėdamas apie BCA draudimą, M.Ratkevičius papildo, jog juo įmonės apdraudžiamos nuo tretiesiems asmenims padarytos žalos. Remiantis sutartimi su draudiku, sprendžiama, ar kaltė yra bendrovės, darbuotojų, kaip atlyginami nuostoliai. Pasak M. Ratkevičiaus, BCA draudimu draudžiami automobilių servisai, transporto priemonių detalių parduotuvės, prisiimant atsakomybę už prekių arba suteiktų paslaugų kokybę.
„Tik svarbus yra ir kitos pusės vaidmuo. Kiekvienas BCA draudėjas, šiuo atveju, plovykla, savo atsakomybę gali ginčyti. Todėl, prieš naudodamiesi paslaugomis, vairuotojai privalo gerai susipažinti su jų teikėjo taisyklėmis. Šios perspėja, kur reikia įvažiuoti, sustoti, kaip tinkamai plovimui paruošti automobilį, kokį valymo režimą rinktis. Jei vairuotojas taisyklių nepaiso, pavyzdžiui, nenusiima antenų, neatlenkia veidrodėlių, už automobiliui padarytą žalą plovykla, tikėtina, neatsakys. Todėl būtina gerai susipažinti su paslaugos teikėjo reikalavimais“, – dėmesį atkreipia M. Ratkevičius.
Ne veltui draudiko atstovas rekomenduoja po plovimo iškart apeiti bei apžiūrėti savo automobilį. Tuomet, kaip jau minėjo M. Ratkevičius, pastebėjus žalą, ją būtina iškart fiksuoti ir kreiptis į darbuotojus: „Taip kaltieji atsakomybės neišvengs. Tačiau nuostolius pamačius jau grįžus namo, kompensavimo procesas gali tapti sudėtingesnis. Padarytą žalą įrodyti įmanoma, nes kiekvienos plovyklos darbas dažniausiai yra filmuojamas, tik tai padaryti bus sunkiau“.