Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar automobilis gali degalams naudoti vandenį?

Vanduo tėra deguonis ir vandenilis – du degūs, energija turtingi elementai. Tai žinoma gana seniai, todėl žmonės vis bando vandenį panaudoti kaip degalus. Iš tiesų, sunku net suskaičiuoti visus bandymus sukurti vandeniu varomą automobilį – ne vienas iš prototipų iš tikrųjų važiavo! Tai kas trukdo vystyti šią technologiją?
Degalai
Degalai / 123RF.com nuotr.

Išradėjas Charlesas Garrettas dar 1935 metais pademonstravo vandenį deginantį automobilį, kuris važiavo kelias minutes. 1980 metais Stanley Meyeras rodė, kaip važinėja jo vandenį deginantis bagis. 2008 metais japonų kompanija „Genepax“ paskelbė, kad sukūrė automobilį, kuris yra varomas tik oru ir vandeniu.

Danielis Dingelas, filipiniečių išradėjas, savo sistemą sukūrė dar 1969 metais, tačiau tik 2000 metais surado partnerių, kurie padėtų technologiją pritaikyti praktiškai. Ir visa tai – tik keli pavyzdžiai. Vandeniu varomų automobilių pasaulis matė kelias dešimtis, tik nuo jūsų juos kažkas slepia.

Štai Stanley Meyeras mirė 1998 metais. Oficiali versija – aneurizma, tačiau sąmokslo teorijų kūrėjai mano, kad vyras buvo nunuodytas, siekiant užkirsti kelią jo technologijos plitimui. Tiesa, niekas nežino, kokios technologijos, nes Meyeras savo bagį aiškindavo vis kitaip. 1996 metais Meyeras buvo nuteistas už sukčiavimą.

Nuteistas ir Dingelas. 2000 metais surasti partneriai „Formosa Plastics“ greitai įsitikino, kad jų pinigai yra švaistomi technologijai, kuri neegzistuoja, ir 2008 metais Dingelą padavė į teismą – 82 metų vyras buvo nuteistas 20 metų kalėjimo.

Tuo tarpu „Genepax“ 2009 metais labai greitai užsidarė, ištrynė savo interneto puslapį ir pareiškė, kad technologija yra tik per brangi. Prieš tai, aišku, demonstravo vandeniu varomą automobilį, kuris tebuvo mažytis miesto elektromobilis.

Ir dabar „Youtube“ rastumėte daugybę skirtingų vandeniu varomų automobilių. Kai kurie turi labai daug peržiūrų, kai kurie yra gausiai platinami sąmokslo teorijų šalininkų. Tačiau nei vienas neturi realaus pagrindimo, paaiškinimo, kaip tai veikia. Nes veikti tai gali tik dviem būdais.

Elektrolizės procesas leidžia atskirti vandenilį nuo deguonies, o tuomet vandenilį galima panaudoti kaip degalus. Toks kuro elementas yra pakankamai kompaktiškas, kad tilptų automobilyje, nors ir būtų labai sunkus. Ir tokių prototipų būta, tačiau jie toli nepasistūmėjo dėl labai paprastos priežasties – elektrolizei reikalingas energijos kiekis yra didesnis nei išgaunamas deginant surinktą vandenilį. Kitaip tariant, tokie automobiliai turėtų būti įkraunami, kad baterijos galėtų skaidyti vandenį, o kuro elementas degintų vandenilį. Praleiskime kelis šiuos žingsnius ir gausime kur kas efektyvesnį elektromobilį.

Antras būdas – tiesiog panaudoti vandens spaudimą mašinos judėjimui pirmyn. Tai irgi yra labai neefektyvu, bet įmanoma ir gana smagu.

Taigi, jei kada internete sutiksite vandeniu varomą automobilį, numokite ranka. Tokių nėra ir nebus. Ir bent jau šiuo atveju niekas nieko nuo jūsų neslepia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?