Ar dėl eilių prie „Regitros“ tikrai kaltas SDK, skirtas kovoti su šešėliu?

Vidaus reikalų ministerija šią savaitę išplatino pranešimą, kuriame paaiškino eilių prie „Regitros“ susidarymo priežastį.
VĮ „Regitra“ Vilniuje
VĮ „Regitra“ Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

„Registracijos mastai smarkiai išaugo, gal dar kiek anksti apie tai kalbėti, bet ši situacija rodo, kad vis dėlto šešėlis transporto prekybos srityje yra didelis. Ir tai, kas anksčiau vyko galimai ne visuomet teisėtai, dabar keičiasi. Noriu atsiprašyti visų VĮ „Regitra“ klientų dėl šių nepatogumų, suprantame, kad tai pareikalavo didelės kantrybės ir ištvermės. Mes padarysime viską, kad operatyvus aptarnavimas būtų kuo greičiau užtikrintas“, – teigia vidaus reikalų viceministras Vitalijus Dmitrijevas.

Tokį VRM pareiškimą reikia suprasti maždaug taip. Nuo gegužės 1 d., siekiant pažaboti šešėlį prekybos automobiliais rinkoje, Lietuvoje įvestas SDK – unikalus savininko deklaravimo kodas. VRM teigimu, šis kodas yra vienas iš veiksnių, dėl ko susidarė eilės VĮ „Regitra“. Kitos priežastys – sezoniškumas bei išaugę klientų srautai dėl buvusių karantino apribojimų.

VRM pareiškimą galima suprasti ir kitaip. Galimai dėl naujos tvarkos automobilių perpardavinėtojai pradeda atsisakyti „kauferių“. Taigi kiekvieną perpardavimą registruoja VĮ „Regitra“?

Siūlo nusiimti rožinius akinius

Įmonės „Autopretenzija“ vadovas Ramūnas Mackevičius į tokius paaiškinimus žvelgia su šypsena. Jam tenka tiesiogiai bendrauti su pirkėjais, įsigyjančiais automobilius iš perpardavinėtojų.

„Niekas nepasikeitė ir nepasikeis, jei nebus kontrolės. Valdžia turi suprasti, kad perpardavinėtojus gali pažaboti ne kažkoks dar vienas kodas, o efektyvus mechanizmas, užkertantis kelią kauferiams. Mano patirtis rodo, kad perpardavinėtojai apeina šią sistemą“, – komentavo Ramūnas Mackevičius. Verslininkas klausia: o kas dabar trukdo VRM sujungti asmens kodą, automobilio VIN ir pardavėjo telefono numerį automobilių pardavimo registre? Ir sukontroliuoti, kad visi sandoriai būtų legalūs.

Tiesa, iki rugsėjo 1 d. yra paskelbtas pereinamasis laikotarpis, kai už SDK neturėjimą VMI inspektoriai nebaudžia – tik įspėja.

SDK nėra kliūtis

„Rugsėjo 1-oji, jei ir pakeis, tai labai nedaug. Nėra realios kliūties pardavinėti automobilius su kauferiais. Štai šios savaitės istorija. Mano klientei perpardavinėtojas prie Regitros įkišo į rankas kauferį (jame neįrašyta pirkėjo pavardė, tik pardavėjo Vokietijoje) ir sako: eik prie langelio, registruok savo vardu. Ji ir užregistravo. O kodėl niekas nepatikrina, ar tikrai ši moteris pati atsivežė automobilį iš užsienio?

Pasinaudodami tokiomis spragomis, perpardavinėtojai ir toliau klestės. Įbruks pirkėjui pusiau užpildytą kauferį ir sakys: nori įsigyti pigiau, tai sakyk, kad pats atsivežei ant tralo ir prašyk Regitros savo SDK“, – paaiškino „Autopretenzijos“ vadovas.

Eilių priežastis – lėta kompiuterinė sistema?

„Viena svarbiausių eilių Regitroje priežasčių yra pakeista įmonės informacinė sistema. Suprogramavo ir nuo Naujųjų naują pasileido. Panašu, kad ji pailgino operatorių darbo trukmę, atliekant tą pačią operaciją. Maždaug kelis kartus. Pavyzdžiui, registruojant automobilį. Prieš dvi savaites registravau automobilį ir susidūriau su situacija, kai operatorius paspaudžia mygtuką ir laukia, kol sistema sureaguos. Maždaug pusę minutės. Aš automobilį perregistravau (nuo savininko Lietuvoje kitam savininkui Lietuvoje) maždaug per valandą. Taigi SDK kodai nėra svarbiausia priežastis“, – tokią versiją išdėstė skaitytojas Darius.

„Regitra“: nauja apskaitos sistema veikia nuo gegužės 1 d.

„Regitros“ atstovė ryšiams su visuomene Emilija Bardauskienė pastebi, kad nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema įdiegta nuo šių metų gegužės 1 d. Ji buvo kuriama kaip jau esamos sistemos posistemė, panaudojant jau esamus sistemos funkcionalumus. Taigi atitinkamai tuo laikotarpiu ir buvo atlikti esminiai sistemos pakeitimai, o ne nuo minimų Naujųjų metų.

„Startavus naujai paslaugai, sistema laikinai buvo susidūrusi su tam tikrais nesklandumais, tačiau jie buvo pašalinti. Dėl atsiradusių naujų operacijų ir papildomų žingsnių, procedūros gali užtrukti ilgiau nei kaip buvo įprasta iki šiol. Atitinkamai dėl didesnio sistemos apkrovimo ji gali veikti kiek lėčiau, tačiau svarbu pastebėti, kad IT komanda nuolat analizuoja ir tobulina sistemą.

Kalbant apie didesnius klientų srautus, reikėtų pastebėti, kad tam įtakos turėjo keletas faktorių. Didesnis užimtumas pastebėtas dar anksčiau, kai buvo atlaisvinti karantino ribojimai. Be to, kaip ir kiekvieną pavasarį, jaučiamas sezoniškumas, kuomet suaktyvėja automobilių prekyba.

Taip pat įtakos turi ir nuo gegužės 1 d. įsigaliojusios naujovės, kuomet iš esmės pasikeitė 30 metų buvę transporto priemonių registracijos procesai“, – komentavo E.Bardauskienė.

Kokių priemonių imasi „Regitra“, siekdama efektyviau valdyti klientų srautus?

„Regitros“ atstovė pastebi, kad didesnis užimtumas pastebėtas dar anksčiau, kai buvo atlaisvinti karantino ribojimai. Be to, kaip ir kiekvieną pavasarį, jaučiamas sezoniškumas, kuomet suaktyvėja automobilių prekyba, o tai nulemia ir augantį norinčiųjų gauti transporto priemonių registracijos paslaugas skaičių.

Taip pat įtakos turi ir nuo gegužės 1 d. įsigaliojusios naujovės, t.y. startavusi nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema, kuomet iš esmės pasikeitė per 30 metų transporto priemonių registracijoje nusistovėję procesai.

„Primename, kad nuo gegužės 28 d., siekiant efektyviau valdyti klientų srautus ir suteikti jiems galimybę transporto priemonių registracijos paslaugas gauti dar tą pačią dieną, įmonės padaliniuose buvo atvertas didesnis skaičius aptarnavimo langelių be išankstinės registracijos. Po šių naujovių įsigaliojimo matome, kad situacija po truputį stabilizuojasi.

Nauja tvarka ir kitos įgyvendinamos priemonės leidžia aptarnauti daugiau klientų. Kaip rodo duomenys, palyginus savaitę prieš ir po naujovių įsigaliojimo, klientų, kuriems būtinos paslaugos padaliniuose, buvo aptarnauta daugiau. Štai iš užsienio įvežamų transporto priemonių buvo įregistruota apie 10 proc. daugiau, o naujų transporto priemonių – apie 20 proc.

Tikėtina, kad vėliau, praėjus daugiau laiko po naujovių įsigaliojimo, transporto priemonių registracijos paslaugų poreikis ir klientų srautai stabilizuosis.

Didžiojoje dalyje miestų beveik visi klientai, kurie atvysta be išankstinės registracijos, yra aptarnaujami iki darbo dienos pabaigos. Didesnis klientų srautas išlieka Vilniaus mieste, todėl čia imamasi papildomų priemonių, kad klientams paslaugos būtų teikiamos greičiau. Šiuo metu iš kitų Lietuvos miestų į Vilnių komandiruojami papildomi darbuotojai, kurie dirba su transporto priemonių registravimu. Taip pat Regitra didina transporto priemonių registracijos srities darbuotojų skaičių visoje Lietuvoje. Iš 16 darbuotojų 14 jau atrinkta“, – komentavo E.Bardauskienė.

Dalis į padalinius atvykstančių klientų paslaugas gali gauti internetu

„Matome tendencijas, kad dalis žmonių vyksta į padalinį, nors paslaugą galėtų gauti tiesiog internetu. Taigi, jei yra galimybė, gyventojai kviečiami aktyviau naudotis elektroninėmis paslaugomis.

Pavyzdžiui, Lietuvos gyventojai SDK kodą gali išsiimti elektroninėje sistemoje nemokamai. Taip pat nuotoliniu būdu galima įregistruoti Lietuvoje prieš tai registruotą transporto priemonę, užsisakyti numerio ženklus ar registracijos liudijimą vietoj prarastų/sugadintų ir kt. Elektroniniai užsakymai yra pristatomi per kurjerį arba į artimiausią paštomatą“, – sakoma „Regitros“ komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis