„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar Europos vairuotojai pasiruošę persėsti į autonominius automobilius?

Sparčiai tobulėjančios technologijos suteikia galimybę įlipti į automobilį, nustatyti kryptį ir atsipalaiduoti, nes automobilis vairuoja pats. Tai gali būti ateities mobilumas, kurį užtikrins autonominės transporto priemonės, todėl „Goodyear“ jau dabar padeda vairuotojams, mąstantiems apie rytdienos kelius.
„Volvo“ autonominis automobilis
„Volvo“ autonominis automobilis

Viena didžiausių padangų gamintojų „Goodyear“ nori žinoti, ką vairuotojai mano apie autonomines transporto priemones. Siekdama išsiaiškinti vairuotojų požiūrį į tokius automobilius, „Goodyear“ kartu su Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokykla (LSE) vienuolikoje Europos valstybių surengė apklausą, o keturiose Europos valstybėse atliko tikslinių grupių tyrimą.

Daugiau kaip ketvirtadalis respondentų teigė, kad jaustųsi patogiai, jei autonominė transporto priemonė visiškai save valdytų, o mažiau kaip trečdalis teigė, kad norėtų vairuoti kartu su autonomine transporto priemone. 43 procentai respondentų sutiko, kad autonominės transporto priemonės būtų saugesnės, nes didžioji dalis avarijų kyla dėl žmogaus padarytų klaidų. Tačiau nerimas dėl autonominės transporto priemonės technologijos išlieka: 73 procentai respondentų teigė bijantys, kad „autonominės transporto priemonės gali sugesti“.

Tikslinių grupių dalyviai tikisi, kad autonominės transporto priemonės „elgsis gražiai“ ir laikysis kelių eismo taisyklių. Jie įžvelgė galimybę, kad autonominės transporto priemonės „iš pašaknų išrautų“ blogus vairavimo įpročius. 37 procentai sutiko, kad mašinos neturi emocijų, todėl gali būti geresni vairuotojai nei žmonės.

Tačiau 60 procentų išreiškė susirūpinimą, kad mašinoms nebūdingas ir sveikas protas, reikalingas bendraujant su kitais vairuotojais. Du trečdaliai respondentų pritarė „išmaniosioms padangoms“ su pažangiais jutikliais, kurie, įdiegti autonominėje transporto priemonėje, gali įvertinti kelio būklę ir oro sąlygas.

Tikslinės grupės dalyviai entuziastingai diskutavo apie galimybę pasijusti neskubančiu keleiviu, kuris kelyje gali atsipalaiduoti arba dirbti. Tačiau vis dėlto didžioji dalis respondentų (82 procentai) pripažino, kad jiems būtų sunku „paleisti vairą ir kontrolę iš savo rankų“ ir jie norėtų žinoti, kas vyksta kelyje. „Goodyear“ tokie rezultatai nenustebino.

„Nepaprastai svarbu suprasti, kaip vairuotojai suvokia dabartinį vairavimą ir ką jie mano apie autonominių transporto priemonių prisitaikymą kelyje. „Goodyear“ tyrinėja kelias pagrindines sritis, kurios formuoja ateities mobilumą. Mes viliamės, kad šios mokslinio tyrimo įžvalgos padės suinteresuotosioms šalims dirbti kartu ir sėkmingai pristatyti rinkoje autonomines transporto priemones“, – teigia Liuksemburge įsikūrusio „Goodyear“ naujovių kūrimo centro generalinis direktorius Carlosas Cipollitti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs