Paaiškinsiu, kas ir kaip. „Honda“ (tiksliau, „Nippon Auto“) yra „Mototurizmo ralio“, kuris vyks rugpjūčio 19 d., rėmėjas. Ralio objektai, kuriuos lankys mototuristai, susiję su Lietuvos gynyba (tokia renginio tema), išsidėstę visoje Lietuvoje. Taip pat ir Klaipėdos krašte. Tad pakeliui į legendinius piliakalnius užsukau ir į lietuviškąjį Le Maną. Taip vadinamos ištvermės lenktynės Palangos aplinkkelyje.
Populiariausi lenktynių automobiliai: BMW, „Honda“ ir „Porsche“
Prieš dešimtį metų (lenktynės rengiamos jau 18-ą kartą) dalyvauti „1000 km lenktynėse“ (toks anuomet buvo pavadinimas) buvo normalu ir su kuklesniais ratais („Toyota Yaris Cup“, „VW Golf GTI“), tačiau dabar čia dominuoja BMW (be abejo, ne paprasti, o M3 su V8 varikliais arba dar lengvesni prototipai su tokios pat konfigūracijos jėgainėmis) bei „Porsche GT3 Cup“. 400–500 AG šioje kategorijoje yra „normalu“.
„Porsche“ pavadinimas apskritai lemia pusę sėkmės – per pastarąsias 6 lenktynes pirmąją vietą 5 kartus iškovojo būtent šios markės automobiliais važiavę lenktynininkai. Tačiau, įdomus faktas, būtent „Honda“ šiais metais pagal populiarumą dalijosi antrąją–trečiąją vietas su „Porsche“! Tokių automobilių buvo po tris.
Ir jei brolių Igno ir Jono Gelžinių bei Egidijaus Valeišos „Porsche 911 GT3 Cup“ triumfas daugelį maloniai nudžiugino ir nustebino, tai „Žaibelio“ komandos pasirodymas su sena „Honda Integra Type-R“ buvo pati geriausia iliustracija, kad lenktynės – tai ne vien arklio galių ir didelių biudžetų varžytuvės. Ši „Honda“ tapo nugalėtoja savo A2000 klasėje, o absoliučioje įskaitoje šoktelėjo į 9 vietą, palikdama už nugaros ne vieną gerokai „baisiau“ atrodančią BMW, „Lexus“, „Audi“.
„Honda“ vairavę vyrukai (Ignas Palaima, vos 20-ties sulaukęs Ignas Brusokas, Tomas Rimkus ir Jurgis Adomavičius įrodė, kad, siekiant aukštų rezultatų, svarbiausias automobilio patikimumas, iki smulkmenų sustyguoti komandos veiksmai ir gera taktika. Juk maksimalus degalų kiekis, kurį galėjo piltis lenktynininkai, buvo 120 l. Tačiau Žaibelio Bunastos „Hondos“ bake kliuksėjo tik 50 l. Tai buvo sąmoningas sprendimas. Automobilis savo galia negali varžytis su ugnį spjaudančiom „bombom“.
TAIP PAT SKAITYKITE: speciali „Eneos 1006 km“ lenktynių rubrika
Todėl lenktynininkai nusprendė laimėti lengvumu, tinkama strategija ir pranokti konkurentus gerai atliktais namų darbais. Pavyzdžiui, iki smulkmenų nušlifuodami vairuotojų pasikeitimo procesą ar mechanikų veiksmus (tai – Igno Palaimos tėtis ir brolis) – taip galima sutaupyti ne vieną sekundę. Juk net ir F-1 arba WEC (Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas) matosi, kad net menkiausia mechaniko klaida (blogai prisuktas ratas, sugadintas sriegis ir pan.) gali kainuoti aukštą poziciją.
Tokia taktika ir puikus pasiruošimas pasiteisino su kaupu – paskutinio degalų pylimo metu jaunasis „Honda“ pilotas Ignas Brusokas netvėrė savame kailyje ir šoko automobilyje!
2011 m.: istorinė „Honda Civic“ pergalė Palangoje
Be abejo, tokia komandos sėkmė – neatsitiktinė. Ar dar prisimenate 2011 m, kai „1006 km“ lenktynes laimėjo Martynas Samuitis ir Arūnas Granskas? Mitas, kad šias lenktynes gali laimėti tik „Spyker“ ar „Porsche“, buvo sutrintas į šipulius. Tais metais neatlaikė daugelio TOP 10 ekipažų technika, kortas sumaišė ir lietus. O „Honda“ važiavo stabiliausiai, todėl ir ir laimėjo.
Mitas, kad šias lenktynes gali laimėti tik „Spyker“ ar „Porsche“, buvo sutrintas į šipulius.
Be abejo, šis civikas, „Martin Sport“ inžinierių ir mechanikų rankose praleidęs bemaž 3 metus, techniniais parametrais ir išvaizda mažai kuo bepriminė gamyklinį. Pakeitus sparnus, duris, priekinį ir galinį kapotus lengvesniais iš anglies pluošto, langus – plastmasiniais, perdarius važiuoklę ir perdarius degalų bei stabdžių sistemas aliuminiais, automobilis tesvėrė 975 kg. Tai yra net 363 kg mažiau nei 1338 kg sveriantis „Honda Civic Type R“, kurį galėtumėte įsigyti automobilių salone.
Po šio „Honda Civic Type R“ kapotu – 2 l darbinio tūrio „Mugen“ variklis, paruoštas Didžiojoje Britanijoje garsių lenktyninių automobilių variklių gamintojų. 6 pavarų „Samsonas Motorsport“ greičių dėžė, „Kw Racing“ amortizatoriai, „Brembo” stabdžiai, vos 1,9 kg sverianti gesinimo sistema – visos detalės automobiliui buvo parinktos atsižvelgiant ne tik į patvarumą, bet ir į jų svorį.
Naujoji „Honda Civic“
Panašu, kad japonai lieka prie sportiškumo šaknų. Apie naujojo „Honda Type-R“ bandymus 15min dar rašys šiek tiek vėliau – turėjome galimybę jį išbandyti DTM trasoje – Lausitzringe šalia Drezdeno.
O kelionei į Palangos lenktynes bei Žemaitijos piliakalnius pasirinkau patį paprasčiausią „Honda Civic“ su 1 l benzininiu varikliu ir 7 pavarų CVT transmisija. Atrodytų, mažokas variklis? Neslėpsiu, turi jis ir trūkumų: smarkiau paspaudus greitkelyje sąnaudos kyla iki 9 l/100 km. Tačiau yra ir maloniai stebinančių dalykų. Greitkeliu į Palangą važiuojant protingai, pagal KET, sąnaudų vidurkis neviršijo 7,3 l/100 km.
Galite akceleruoti kiek tik širdis geidžia – vibracijos malonios, sportiškumo įspūdis išlieka.
Variklio garsas – taip pat įspūdingas, sportiškas. Tad, jei turite pilną baką degalų, galite akceleruoti kiek tik širdis geidžia – vibracijos malonios, sportiškumo įspūdis išlieka.
Tačiau, bent jau mane, pirmiausia domino naujojo civiko išvaizda, pirmasis įspūdis. Ar dar pamenate „kosminį“ 8-os kartos „Honda Civic“ hečbeką (gamintas nuo 2006 m.)? Nors jo galinė pakaba ir bildėjo, daugelis gerbėjų lydėsi dėl novatoriško dizaino.
Dizainu išsiskiria ir naujasis, jau 10-os kartos civikas. Sportiškas, kiek kampuotas, agresyvus. Vieniems jis iškart patinka, kiti ilgai diskutuoja dėl dizaino. O mano verdiktas paprastas. Pirkdamas naują modelį žmogus (bent jau daugeliu atveju) labiausiai nori būtent novatoriškumo, išskirtinumo. Tad bent man smagu, kad „Honda“ sukūrė tikrai naują automobilį. Kad patobulino pakabą – jokių bildesių nesigirdi. Kad papildė šį modelį tikrai puikiai veikiančiomis saugumo sistemomis: „aklosios zonos stebėjimo“, juostos palaikymo, ženklų atpažinimo, prisitaikančia traukos kontrolės sistema ir pan.
Man šių sistemų patikra kelyje Vilnius–Klaipėda tapo maloniu žaidimu. Tiesa, užvažiavus ant skiriamosios juostos, vairas tik vibruoja – nežinau, ar pažadintų miegantį vairuotoją. Bet sistema veikia tikrai patikimai. Kaip ir juostos palaikymo. Tai daro šį automobilį vieną saugiausių savo klasėje.
Hečbekas su sedano elementais
Dar vienas dalykas, kurio sunku nepastebėti – „Civic“ erdvė. Šis, pusiau 5 durų sedano ir hečbeko hibridas turi ir didelę bagažinę, ir pakankamai erdvės viduje ir sportišką išvaizdą. Taigi trys viename. Beje, galinėje sėdynėje 190 cm ūgio vyrukas gali įsitaisyti ganėtinai patogiai.
Standartinės komplektacijos modelio kaina – 19 180 Eur. Bandyto modelio 26 tūkst. Eur.