„Mazda MX-5“ kadaise buvo sukurtas semiantis įkvėpimo iš „Lotus Elan“. Tai – dvivietis kabrioletas su varikliu priekyje ir varomais ratais gale. MX-5 niekada nebuvo galingas – kadaise planuota V6 versija buvo atšaukta nepasiekusi net bandymų stadijos. Tačiau žaismingas MX-5 charakteris leido mėgautis kiekvienu posūkiu.
Naujausia MX-5 karta, entuziastams žinoma kaip ND, yra gaminama nuo 2015 metų. Šis maždaug toną sveriantis automobilis yra labai populiarus ir sulaukia daugiau pagyrų nei NC versija. Entuziastai kartojo, kad šiuo automobiliu „Mazda“ tarsi grįžo prie tikrojo MX-5 charakterio. Bet šiam modeliui – jau 6 metai, todėl visai greitai garsus japonų gamintojas pradės galvoti apie naują „MX-5“. Ar jis bus elektrinis?
Ne – jis net nebus hibridinis. Baterijos sveria per daug, automobiliui suteikia sudėtingumo ir rimtumo – MX-5 to nereikia. „Mazda“ elektrifikuos kitus savo modelius ir jais tarsi apsaugos MX-5 nuo žiaurių Europos Sąjungos taršos standartų. Kadangi MX-5 pardavimai visada buvo santykinai žemi, elektriniai krosoveriai ir hečbekai padės „Mazda“ kompanijai Europoje išlaikyti žemas vidutines parduodamų automobilių emisijas.
Vietoje to, būsimas „Mazda MX-5“ gaus „Skyactiv-X“ variklį. Tai – „Mazda“ benzininio variklio technologija, kurioje benzino ir oro mišinys uždegamas slėgiu. Kibirkštis vis tiek naudojama degimo laiko kontrolei, bet pats mišinio įžiebimas įvyksta dėl slėgio degimo kameroje – kaip dyzelinių variklių atveju. „Skyactiv-X“ leidžia gaminti vienus švariausių vidaus degimo variklių rinkoje.
Aišku, galvoti apie būsimo „Mazda MX-5“ charakteristikas dabar nebūtų produktyvu. Tačiau „Mazda“ teigia, kad 2,0 litrų „Skyactiv-X“ pasižymi 30 proc. aukštesniu sukimo momentu nei „Skyactiv-G“ aptinkamas dabartiniame MX-5. Gali būti, kad MX-5 NE iki 100 km/val. bėgėsis mažiau nei 6 sekundes. Ir, aišku, kur kas noriau naikins savo galines padangas.