Ar lengva nusipirkti gerą naudotą elektromobilį „Nissan Leaf“?

Šiuo metu bendrauju su keliais pirkėjais, ieškančiais padoraus 2013–2015 metų „Nissan Leaf“. Jei nori nedaužto ar mažai daužto, su pilna ar apypilne baterija ir ne pačios skurdžiausios komplektacijos (kad šilumos siurblys, o ne tenas būtų), tenka susitaikyti su tuo, kad gerų variantų rasti sunku. Ypač jei biudžetas neleidžia imti naujesnio/geresnio elektromobilio.
„Nissan Leaf“
„Nissan Leaf“ / Dainiaus Cuberos / 15min nuotr.

Kitas reikalas – kainos šiuo metu yra tokio pat lygio, kaip buvo prieš dvejus metus. 2016 metais 2013 metų „Leaf SL“ kainavo apie 14 000 Eur. Panašiai kainuoja ir dabar, nors automobilis paseno dvejais metais. Kai pirkau „Leaf“ prieš dvejus su puse metų, visi gąsdino, kad jie nuvertės taip pat greitai, kaip nuvertėjo per pirmus metus ir po poros metų nekainuos nė pusės savo kainos…

Kodėl „Nissan Leaf“ neatpigo, o netgi pabrango?

Kodėl nebėra gerų variantų ir kodėl kainos taip pakilo, o ne nukrito, kas būtų logiška automobiliui senstant? Atsakymas – veikia paprasčiausi ekonomikos dėsniai. Didesnė paklausa augina kainas JAV, o pasiūla, deja, neauga.

Kodėl neauga pasiūla? Ogi todėl, kad tų „Nissan Leaf“ elektromobilių nėra parduota tiek, kiek jų norėtume nupirkti. Pvz., taip atrodo „Nissan Leaf“ pardavimas JAV 2013–2015 metais:

2013 m. – 22 610 vnt.,
2014 m. – 30 200 vnt.,
2015 m. – 17 269 vnt.

Taigi per tuos trejus metus JAV parduota apie 70 000 „Nissan Leaf“. Lietuvoje mes perkame 90 proc. avarijose nukentėjusių elektromobilių (nes sveikų kainos didesnės nei Lietuvoje).

Tokių, sakykime, kad per metus yra „sugeneruojama“ apie 10 proc., t.y 7000 vnt. Štai į tuos 7000 vnt. taikomės mes, Ukraina ir visos kitos šalys, kuriose vartotojai neįperka naujo elektromobilio, bet nori važinėti juo už priimtiną kainą.

Ukraina – didelė „Nissan Leaf“ rinka

Vien Ukrainoje per 2018 metų 9 mėnesius užregistruoti 3798 elektromobiliai, iš kurių 2475 (65 proc.) – „Nissan Leaf“. Žinoma, tarp jų yra ir 2011–2012 bei 2016–2018 metų „Leaf“, bet pirmų nelabai kas jau nori, o antri yra dar per brangūs. Tad didžioji dalis nuo 2475 vnt. yra būtent Lietuvos pirkėjų ieškomi 2013–2015 m. modeliai. Kurių, priminsiu, daužtų, sakykime, turime apie 10 proc. nuo visų parduotų per metus, t.y. 7000 vnt.

Ukrainos elektromobilių rinka
Ukrainos elektromobilių rinka

Taip, Ukraina yra didelė šalis ir ji šiuo metu nuperka didelę dalį elektromobilių iš JAV, bet reikia turėti omenyje, kad yra ir daugiau panašaus dydžio ar mažesnių valstybių, kurios nesunkiai gali prisijungti prie konkurencijos dėl tų 7000 vnt. „Leaf“.

Lenkija vis svarsto, kaip padėti elektromobilių augimui, mat jie nusibrėžė 1 mln. elektromobilių tikslą, kurį turėtų pasiekti per kelerius metus.

Jei Lenkija pradės rimčiau skatinti perkančius elekromobilius, gali ne tai kad nebūti gerų variantų iš JAV. Gali apskritai jų nebelikti… O ką tai lems? Dar vieną kainų augimą.

Ar bent jau ne pigimą. Nepamirškime, kad „Leaf“ yra pats masiškiausias elektromobilis už prieinamą kainą ir kitų gamintojų elektromobilių pasiūla yra kartais mažesnė nei „Nissan“. „Tesla“ neskaičiuojame – ją perka dažniausiai ne tie, kas taikosi į dėvėtą „Leaf“.

Su 2016–2017 metų modeliu bus geriau ir pigiau?

O kas bus su 2016–2017 metų „Nissan Leaf“ modeliais, turinčiais 30 kWh baterijas? Jų kainos kažkodėl irgi nelabai krenta. Kodėl? Vėlgi – priežastis – maža pasiūla. 2016 metais JAV parduota 14 000, o 2017 – vos 11 000 „Nissan Leaf“. Iš viso – 25 000. Deja, dizainas, kuris žavėjo savo išskirtinumu 2011 metais, 2016–2017 metais nebe taip džiugino klientus ir neskatino atverti pinigines elektromobiliui, kuris naujas atrodo lygiai taip pat kaip 6 metais senesnis.

Daugiau „100 proc. elektrinis“ straipsnių rasite čia.

Jei pasiliekame prie to paties sudaužytų elektromobilių procento (10 proc.), dėvėtų ir apgadintų elektromobilių rinkos pasiūloje turime ~2500 vnt. Visoms šalims.

Plius, automobilis dar gana naujas ir su juo buvę savininkai/draudimo bendrovės dar irgi nenori pigiai atsisveikinti. Reziumė – šis modelis nepadidins pasiūlos, tad tol, kol bus paklausūs pigesni modeliai, 30 kWh baterijas turinti versija kainuos tiek, kiek kainuoja dabar. Kaina šiuo metu Lietuvoje prasideda nuo 18 000 Eur, o Europoje nuo 23 000 Eur.

Ar naujos kartos „Leaf“ patenkins paklausą?

2018 metais gavome naują „Nissan Leaf“ modelį, kuris gana gerai parduodamas ir turi talpią 40 kWh bateriją. Ar jie jau bus mūsų išsigelbėjimas – pigu ir daug?

Deja, naujo modelio pardavimai JAV nėra stebuklingi – per dešimtį 2018 metų mėnesių „Nissan“ JAV pardavė ~12000 antros kartos „Leaf“. Žinoma, iki metų galo rezultatas bus geresnis, bet mažai tikėtina, kad skaičiai bus stebuklingi ir didesni, nei pastarųjų metų didžiausi „Leaf“ pardavimų rodmenys.

Sudaužytų naujos kartos „Leaf“ jau atsiranda, bet pasiūla vos po kelis vnt. pagrindiniuose JAV aukcionuose, o dar ir kaina nedraugiška.

Tad, jei 2018 modelis ir atvažiuos pas mus padoresnėm kainom, tai bus po metų – dvejų. Ir nepamirškime, kad jų parduota mažiau, nei senojo modelio, tad pasiūla ir toliau išliks nedidelė. O jei į „kovą“ dėl šių automobilių įsijungs Lenkija ar dar kokia didesnė, bet nelabai turtinga šalis (pvz., Rumunija), pasirinkimas bus apytiksliai lygus nuliui.

Ar bus apskritai įperkamų elektromobilių iš JAV?

Į šį klausimą noriu, kad sau atsakytumėte patys, pažiūrėję į 2018 metų pardavimo skaičius, turėdami omenyje, kad nukentėję eismo įvykiuose „Tesla“ automobiliai kainuoja nuo 30 000 JAV dolerių, kai pagrindinis Lietuvio pirkėjo tikslas – elektromobilis už 10 000 Eur ar kiek daugiau/mažiau:

JAV elektromobilių rinka
JAV elektromobilių rinka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis