Kaip vasaros karštis veikia variklio alyvą?
Automobilių gamintojai dažniausiai nurodo du pagrindinius terminus, kada rekomenduojama keisti variklio tepalus: įveikus tam tikrą kilometrų skaičių arba, nepriklausomai nuo įveikto kilometražo, praėjus tam tikram laikui, pavyzdžiui, metams po paskutinio keitimo.
Tačiau neretai vairuotojai nekreipia dėmesio į tai, kad net jei teoriškai tepalų keisti dar nereikia, praktiškai jie jau gali būti praradę dalį savo gerųjų savybių, o vasaros karštis degradaciją paspartina dar labiau.
„Vasaros karštį jaučia visi pagrindiniai automobilio mazgai, ypač variklis ir jo alyva.
Pavyzdžiui, jei daugiausia važinėjama mieste, kur tenka stovėti kamščiuose, dėl ko nėra užtikrinamas efektyvus aušinimas, variklis stipriai įkaista, tepalai gali pradėti, liaudiškai kalbant, „degti“. Tai reiškia, kad priedai, esantys tepaluose, kurie užtikrina tepimo ir valymo savybes, praranda efektyvumą. Tai gali sukelti net ir labai didelių problemų, pavyzdžiui, dėl nepakankamo tepimo gali būti prasukti įdėklai, o tai dažnai byloja apie kapitalinį variklio remontą“, – perspėja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
Reikėtų atsižvelgti ir į dar vieną dalyką – ar automobilio gamintojas vasaros metu rekomenduoja naudoti kitokio klampumo ar net kitokio tipo tepalus. Pavyzdžiui, kai kurie gamintojai nurodo, kad vasaros metu reikėtų naudoti klampesnius tepalus – jei standartiškai reikia naudoti 10W40, karštuoju metų laiku juos rekomenduojama pakeisti 15W40 ar dar didesnio klampumo tepalu.
„Yra ir tokių pavyzdžių, kai gamintojai rekomenduoja sintetinius tepalus pakeisti mineraliniais. Kodėl? Nes mineralinės alyvos yra mažiau jautrios aukštai temperatūrai, jos nesuskystėja taip, kaip sintetinės. Bet to negalima daryti tiesiog pačiam tai sugalvojus. Visada būtina pasitikrinti, ar gamintojas tokias rokiruotes numatė,“ – pastebi R. Kieras.
Stebėkite variklio darbą
Kad variklis nepatenkintas esamais tepalais ir jaučia vasariškos kaitros pasekmes, gali išduoti tam tikri jo veikimo požymiai – netolygus darbas, sūkių šokinėjimas. Pasak ekspertų, šiuos simptomus galite pastebėti ne iš karto. Pavyzdžiui, su automobiliu išvažiavus ryte, jis gali veikti be problemų, nes tepalai dar nėra perkaitinti ir yra pakankamai klampūs. Bet vėliau, dienos metu, nuvažiavus didesnį atstumą, o varikliui ir tepalui pasiekus darbinę temperatūrą, šie požymiai gali išryškėti.
Jei juntami tik pradiniai variklio veikimo sutrikimai, dar galima išvengti didelių problemų senus tepalus pakeičiant naujais, tačiau kartais vairuotojai gali išgirsti ir besitrinančio ar net kalenančio metalo garsus. Tokiu atveju, labai tikėtina, vidiniai variklio komponentai jau yra pažeisti mechaniškai, tad pašalinti šių priežasčių be remonto nepavyks.
Ar yra papildomų priemonių?
Jei norite išvengti galimų problemų, pirmoji taisyklė – įvertinkite savo variklio tepalus, ar jie atitinka gamintojo rekomendacijas, ar yra dar pakankamai nauji ir nepraradę savo gerųjų savybių. Visgi, jei norite dar daugiau ramybės ir garantijų, ekspertai pataria naudoti papildomus priedus, kurie ir skirti pagerinti variklio veikimą.
„Galite naudoti metalo kondicionierius, kurie sukuria papildomą sluoksnį ant vidinių variklio detalių – taip sumažinama trintis, variklis veikia tolygiau ir lengviau, pagerinamas aušinimas, sumažėja rizika atsirasti metalo trinčiai. Tokie priedai prailgina tepalo naudojimo laiką ir sumažina neigiamą aukštos temperatūros įtaką jo pagrindinėms savybėms“, – pastebi R. Kieras.
Atkreipkite dėmesį į tai, kad vasaros karštį jaučiame ne tik mes, aukšta oro temperatūra daro įtaką ir mūsų automobiliams, ypač varikliams. Tačiau, tinkamai jais pasirūpinus, vasariškomis kelionėmis galima mėgautis be jokių problemų, net jei planuojate leistis į tolimas keliones.