Trucker.lt analizuoja pasirodžiusias naujienas ir įžvelgia, kad nerimauti turėtų pradėti ir geležinkeliai. „Tesla“ kėsinasi ir į jų pozicijas, kurios, atrodo, turėtų būti nepajudinamos.
Iš pradžių susipažinkime su dviem esminiais aspektais, kurie leis tokią drąsią prielaidą sudėti į vieną hipotezę.
Požeminis tunelis
Įkurta nauja įmonė „The Boring Company“ pradeda specialaus transporto tunelio kūrimo darbus Los Andžele. Tai požeminis tunelis, kuris iš esmės galėtų būti vadinamas kelių transporto sektoriaus metro. Čia transporto priemonės užvažiuotų ant specialių platformų, kuriomis jos atsidurtų minėtame tunelyje ir juo keliautų į paskirties vietą. Kelionės greitis siektų apie 200 km/h. Tokiais tuneliais, jeigu jie pasitvirtins, galima būtų apraizgyti visus kontinentus.
Sunkvežimis
Kita svarbi naujiena – rugsėjo mėnesį planuojamas visuomenei pristatyti elektrinis sunkvežimis. Įvertinus sėkmingą „Tesla“ lengvųjų automobilių patirtį, galime spėti, kad sunkvežimis taip pat bus konkurencingas, nepaisant to, kad šią akimirką nežinome sunkvežimio techninių parametrų, tokių kaip išlaidos transportavimui, maksimalus įveikiamas atstumas, krovinio svoris ir tūris, eksploatacinės išlaidos ir panašiai. Akcentuojama, kad tai bus vilkikas.
„Tesla“ vadovas Elonas Muskas neslėpė, kad jau vairavo prototipinį modelį ir tikisi, jog įmonės kūrinys pralenks dabar rinkoje esančius modelius su dyzeliniais varikliais ir bus toks pats manevringas bei stabilus, kaip sportinis automobilis. Taip pat, „Tesla“ vadovo teigimu, jų vilkiko elektros motoras turės ypač didelį sukimo momentą ir viena įkrova galės įveikti didžiulius atstumus.
Konkurencija geležinkeliams?
Pabandykime įsivaizduoti tokį sunkvežimį, kuris patalpinamas į anksčiau minėtą tunelį. Jis 200 km/h greičiu nuskrieja reikiamą atstumą, o po to įveikia likusius kilometrus keliuose išvežiodamas krovinius iki paskirties vietų. Jei tokių paslaugų kaina būtų panaši į geležinkelio, šiam grėstų prarasti didelę dalį užimamų pozicijų ir rinkų.
Antra galimybė – minėtu tuneliu gabenti tik krovinius. Ypač tiktų automobiliai, kuriems minėtas tunelis ir planuojamas pritaikyti. Tokiu atveju naujoji sistema galėtų ne tik konkuruoti su geležinkeliais, bet ir gerokai apsunkinti automobilių transportavimu užsiimančių vežėjų gyvenimą. Panašu, kad „Tesla“ ne tik žengia į komercinio transporto rinką. Tikėtina, kad ir pats sektorius patirs nemažų pokyčių dėl šios kompanijos veiklos ir išradimų.