Vienas lietuvis savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo šia naujiena, teigdamas, kad nauja įranga fiksuos kiekvieną nusižengimą.
„Na štai 15 min. miestai ir totali kontrolė jau čia pat... Dabar baudas mokėsite dar efektyviau, nes juodoji dėžė su GPS įranga visada matys kada ir kur viršijot greitį, kada ir kur kirtot ištisinę liniją, kalbėjot telefonu, jei nebuvo išjungtas variklis ar atlikote kitą neleistiną manevrą/veiksmą, su kuo važiavote automobilyje ir pan.
Aišku daug kas džiaugiasi tokiom naujovėm ir tiki, kad čia viskas jų gerovei... (kalba netaisyta – red. Past.)“ – teigė internautas.
Nuotraukoje matoma ekrano kopija iš reidasofficial.lt puslapio ir straipsnio antraštė: „Jie įrašinės, ką darote. Privaloma įranga automobiliuose nuo liepos mėnesio“.
Pačiame straipsnyje teigiama, kad nuo liepos 7 d. kiekviename ES naujai įregistruotame automobilyje turės būti įrengtas EDR modulis – vadinamoji juodoji dėžė.
Bus naudojama avarijų atveju
Iš tiesų nuo 2024 m. liepos visuose ES naujai registruojamuose automobiliuose turės būti įrengtas standartinis įvykių duomenų registratorius. Šis reikalavimas bus taikomas lengviesiems automobiliams, kuriuose, be vairuotojo sėdynės, gali būti iki aštuonių keleivių vietų.
Tokį reikalavimą Europos Komisija patvirtino dar 2022 m.
2022 m. liepos 6 d. šis reglamentas įsigaliojo naujiems transporto priemonių tipams, o 2024 m. liepos 7 d. įsigalios visoms naujoms transporto priemonėms.
Šis prietaisas gali įrašyti visus parametrus, įvykus eismo įvykiui, kad būtų galima suprasti įvykio dinamiką ir nustatyti atsakomybę.
Kaip nurodoma oficialiame Europos Sąjungos priimtame dokumente, tai – „sistema, kurios vienintelis tikslas – registruoti ir saugoti svarbiausius parametrus ir informaciją, susijusią su eismo įvykiu prieš pat susidūrimą, jo metu ir iš karto po jo“.
EDR gali užfiksuoti transporto priemonės greitį, stabdymą, padėtį ir posvyrį kelyje, visų jos saugos sistemų būseną ir įjungimo dažnumą, atitinkamus transporto priemonėje sumontuotų aktyviosios saugos ir avarijų išvengimo sistemų įvesties parametrus.
Remiantis Europos Komisijos atliktais EDR įrengimo naudos tyrimais, šie prietaisai gali suteikti vertingų duomenų, kurie gali padėti pagerinti transporto priemonių saugą ir sumažinti eismo įvykių skaičių.
Dokumente taip pat nurodoma, kad renkami duomenys bus anoniminiai ir apsaugoti nuo manipuliacijos bei jų netinkamo panaudojimo. Duomenys, kuriuos jie gali užfiksuoti, bus naudojami tik tyrimams ir analizei.
EDR nesugebės užfiksuoti ir išsaugoti paskutinių keturių automobilio identifikacijos skaitmenų ar kitos informacijos, kuri leistų atpažinti automobilį, jo savininką ar vairuotoją.
15min verdiktas: trūksta konteksto. Naujas reglamentas, kuris įpareigos visuose naujuose automobiliuose įrengti EDR iš tiesų įsigalios 2024 m. liepos mėn. Tačiau šis prietaisas yra skirtas nustatyti atsakomybę eismo įvykio metu, o ne fiksuoti kiekvieną vairuotojo pažeidimą.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.