„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar žinote, kokie garsūs ženklai priklauso „Volkswagen“ grupei?

Mums pavadinimas „Volkswagen“ asocijuojasi su Vokietijoje gaminamais ir visame pasaulyje puikiai pažįstamais automobiliais. Taip ir yra. „Volkswagen“ – ne tik automobilių, bet ir variklių bei kitų transporto priemonėms skirtų elementų gamintojas.
Bugatti Galibier koncepcija
Bugatti Galibier koncepcija / Gamintojo nuotr.

Ši grupė tokia didelė, kad 2022 metais „Fortune Global 500“ sąraše buvo įvardinta, kaip aštunta pagal dydį kompanija pasaulyje, o 2021 metų duomenimis joje dirbo 673 tūkst. žmonių. Taip yra dėl to, kad „Volkswagen AG“ priklauso ne tik šis, bet ir išties gausybė kitų, visame pasaulyje žinomų, lyderiaujančių prekių ženklų. Kokie tie ženklai šiandien atsako Autoplius.lt.

Audi

„Audi“ – Vokietijos automobilių gamintojas, kuris daugiausiai koncentruojasi į prabangių, lengvųjų automobilių gamybą. Šio prekinio ženklo šaknys siekia praeito amžiaus pirmąją pusę – 1932 metus. Tiesa, tuomet kompanija vadinosi „Auto Union“, o pavadinimas „Audi“ buvo pradėtas naudoti tik 1960 metais, kai kompaniją nupirko „Volkswagen“ iš tuometinio savininko „Daimler-Benz“. Pirmasis pristatytas perpirktos kompanijos automobilis – „Audi F103“.

„Audi“ pavadinimas taip pat turi įdomią istoriją. „Audi“ lotyniškai reiškia „klausyk“. O vokiečių kalba „klausyk“ yra „Horch“. Tam, kad suprastumėte pavadinimo atsiradimo istoriją belieka paminėti vienintelį faktą: kompanijos pradininkas ir „Auto Union” įkūrėjas buvo August Horch.

Na, o „Audi“ logotipas naudojamas nuo pat 1932 – ųjų. Keturi žiedai simbolizuoja pirmųjų įmonių, kurios ir sudarė „Auto Union“ sąjungą: „Horch“, „Audiwerke“, „Wanderer“ ir „DKW“.

Lamborghini

„Automobili Lamborghini S.p.A“ – taip skamba sekančio „Volkswagen“ grupei priklausančio ženklo pavadinimas. Tai – italų kilmės automobilių gamintojas, kurio gamoje galima rasti SUV, sportinių automobilių bei itin galingų superautomobilių.

Šis prekės ženklas atsirado lygiai prieš 60 metų – 1963 m. Jį įkūrė Ferruccio Lamborghini, norėdamas konkuriuoti su tuometiniu sportinių automobilių gamybos lyderiu „Ferrari“. Ir jam tai pavyko. Vienas garsiausiai pasaulyje nuskambėjusių šio gamintojo modelių – „Miura“ Būtent jis labiausiai ir prisidėjo prie šio gamintojo vardo garsinimo ir pergalių prieš „Ferrari“.

Po daugybės pasikeitusių šio prekinio ženklo savininkų 1998 metais jis pagaliau pateko į „Volkswagen“ rankas. Tiesa, tiesiogiai šį prekės ženklą valdo „Audi“.

Bentley

Populiariausi ir puikiai visiems žinomi gamintojo modeliai, kuriais gali pasigirti „Bentley“ yra „Mulsanne“, „Bentayga“ ar „Continental GT“. Ši įmonė buvo įkurta 1919 metais, Cricklewood mieste, Šiaurės Londone. Tačiau neilgai trukus šį prekinį ženklą įsigijo „Rolls-Royce“. Tai įvyko 1931 metais. O vos po kelių metų „Rolls-Royce“ kartu su „Bentley“ ir vėl buvo perpirkta kompanijos „Vickers“, kuri valdė koncerną iki pat 1998 metų. Būtent tada jį nupirko ne kas kitas, o „Volkswagen“ koncernas.

Nors pagrindinė „Bentley“ būstinė šiuo metu yra Crewe mieste, į šiaurę nuo Londono, tai tikrai nereiškia, kad kiekvienas šio gamintojo kūrinys atsiranda Didžiojoje Britanijoje. Pavyzdžiui „Bentley Bentayga“ yra gaminama Vokietijoje, Drezdeno mieste esančioje gamykloje.

Scania

Tai, kas anksčiau vadinosi „Scania-Vabis“, o dabar „Scania AB“ yra dar vienas „Volkswagen“ koncernui priklausantis prekės ženklas. „Scania“ – Švedijos pramonei ypač svarbus gamintojas. Įmonė gamina komercines transporto priemones. Tokias, kaip sunkvežimiai ir autobusai.

„Scania“ buvo įkurta 1911 metais. Įdomu tai, kad pagrindinė šio gamintojo būstinė, kuri yra įsukūrusi Södertälje mieste, Stokholmo pašonėje, taip ir nepakeitė savo lokacijos nuo 1912 metų. Tuo tarpu šių transporto priemonių gamyklos, bėgant metams, atsidarinėjo visame pasaulyje. „Scania“ modeliai yra gaminami Lenkijoje, Brazilijoje, Argentinoje, Indijoje, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Švedijoje ir dalyje Azijos bei Afrikos šalių. Iš viso, daugiau nei 100 šalių veikiančios kompanijos bendras darbuotojų skaičius siekia daugiau nei 57 tūkst.

„Volkswagen“ „Scania“ valdymą perėmė ne iš karto. 2007 „Volkswagen“ priklausė tik 36,4 proc. „Scania“ akcijų. 2008 metais „Volkswagen“ perpirko „AB Investor“ priklausiusią įmonės dalį ir taip savo akcijų kiekį padidino iki 70,94 proc. O nuo 2015 metų sausio 1 dienos „Volkswagen“ jau valdo 100 proc. „Scania AB“ akcijų.

Seat

„Sociedad Española de Automóviles de Turismo“, arba kitaip tariant – „Seat“ yra automobilių gamintojas, įsikūręs Katalonijoje, Ispanijoje. Šis prekinis ženklas buvo įkurtas 1950 metais. Ir ši įmonė yra yra viena iš pirmųjų „Volkswagen AG“ dukterinių įmonių, kadangi koncernas ją įsigijo jau 1986 metais. Dabar „Seat“ automobiliais prekiaujama daugiau nei 70 šalių.

Škoda

„Škoda“ – viena seniausiai pasaulyje veikiančių lengvųjų automobilių gamybos įmonių. Įkurta 1895 metais, Čekijoje, Boleslay mieste. Tiesa, iš pradžių įmonė vadinosi „Laurin & Klement“ dėl to, kad tai buvo abiejų įkūrėjų pavardės. O ir gamyba prasidėjo ne nuo automobilių, bet nuo dviračių.

„Laurin & Klement“ pardavė savo tuomet jau automobilių kompaniją „Škoda Works“ 1925 metais, tačiau dėl šalyje įsivyravusio komunizmo įmonė greitai buvo privatizuota. 1992 metais „Škoda“ pagaliau ir vėl tapo privačia bendrove, o 2000 – ais ją įsigijo „Volkswagen“ koncernas.

Pagrindinis „Škoda“ vaidmuo yra būti „Volkswagen“ automobilių „šešėliu“. „Škoda“ gaminami modeliai yra ypač panašūs į „Volkswagen“. Tačiau tam, kad „Volkswagen“, transporto priemonių grandinėje, būtų aukštesnėje vietoje, „Škoda“ modeliuose įdiegiami tam tikri apribojimai. Pavyzdžiui – į abiejų gamintojų modelius dedami tokie pat varikliai, tačiau „Škoda“ automobilyje bus apribotas arklio galių kiekis. Nepaisant to, tai ypač populiarus gamintojas. Per visus 2022 metus pasaulyje buvo parduoti 731,3 tūkst. „Škoda“ automobiliai.

Bugatti

Turbūt ne daug kas žino, kad „Bugatti“ – prancūzijos automobilių gamintojas. Prekinis ženklas atsirado 1909 metais tuomet Vokietijai, o dabar jau Prancūzijai priklausančiame mieste – Molsheim. Įkūrėjas – italų kilmės Ettore Bugatti. Šio gamintojo kuriami automobiliai nuo pat pradžių garsėjo savo išskirtiniu dizainu ir pergalėmis lenktynių trasoje.

„Bugatti“ istorijos pradžia liūdnoka. Įmonės įkūrėjo sūnus mirė 1939 metais. Pats įkūrėjas, Ettore Bugatti mirė 1947 metais ir nuo to laiko įmonė nebeturėjo įpėdinio, galinčio ją kūrybiškai ir drąsiai vesti pirmyn. Galiausiai, 1963 metais „Bugatti“ buvo perpirkta lėktuvų dalių verslo vystymui.

1987 metais verslininkas iš italijos perpirko teises į prekinį ženklą ir pradėjo gaivinti „Bugatti Automobili SpA“. Po daugiau nei dešimtmečio, 1998 metų birželį, „Bugatti“ perpirko ne kas kitas, o „Volkswagen AG“. Tiesa pirmasis modelis, „Veyron 16.4“ buvo išleistas tik dar po 5 metų.

Porsche

Puikiai visiems pažįstamas galingų ir sportiškų automobilių gamintojas „Porsche“ – dar vienas „Volkswagen“ koncerno narys. Kompanijos įkūrėjas – Ferdinand Porsche įkūrė šį prekės ženklą 1931 metais. Pradžioje ši įmonė siūlė transporto priemonių kūrimo ir gamybos darbus, tačiau savo vardu automobilių nekonstravo.

Viena pirmųjų užduočių, kurią ši įmonė gavo iš Vokietijos vyriausybės – sukonstruoti žmonėms skirtą automobilį. Taip gimė vienas iš sėkmingiausiai pasaulio istorijoje parduodamų automobilių – „Volkswagen Beetle“. Pirmasis modelis turėjęs „Porsche“ ženkliuką ant kėbulo vadinosi „Type 64“. Automobilyje buvo panaudota daugybė „Beetle“ komponentų. Dabar „Type 64“ vertė siekia apie 20 mln. dolerių.

Nuo pat „Beetle“ kūrimo laikų „Volkswagen“ ir „Porsche“ palaikė draugiškus santykius tačiau tik 2011 metais „Porsche“ oficialiai susijungė su „Volkswagen“ grupe.

Ducati

Dar vienas „Volkswagen“ komandos narys – „Ducati“. Šis motociklų gamintojas buvo įkurtas 1926 metais. Įkūrėjai – trys Ducati broliai: Adriano, Marcello ir Bruno. Tiesa, pradžioje ši įmonė gamino radijo įrangos detales. Tačiau po to, kai antrojo pasaulinio karo metu naujai pastatyta „Ducati“ gamykla buvo subombarduota, broliams teko imtis kitos veiklos. 1946 metais jie pradėjo gaminti mažus variklius, montuojamus ant dviračių, o 1950 metais atsirado pirmasis „Ducati“ motociklas.

Įmonė priklauso “Volkswagen“ koncernui dėl pastarojo sąsajų su „Lamborghini“ ir „Audi“. Mat „Ducati“ priklauso automobilių gamintojui „Lamborghini“. Tuo tarpu „Lamborghini“ yra valdomas „Audi“ padalinio. Na, o pastarasis yra „Volkswagen AG“ nuosavybė.

MAN SE

„MAN SE“ – viena didžiausių pasaulio inžinerijos kompanijų. Ji orientuota į sunkvežimių, autobusų ir variklių, skirtų žemės bei vandens transportui gamybą.

Ši kompanija – seniausia iš visų esančių šiame sąraše. Ji įsikūrė 1758 metais. Tuomet įmonė buvo vienas pirmųjų sunkiosios pramonės geležies fabrikų. 1808 metais prie jos prisijungė dar dvi įmonės, o šis susivienijimas buvo pavadintas „Maschinenfabrik Augsburg Nurnberg“ (Augsburgo ir Niurnbergo mašinų gamykla), arba kitaip – „MAN“v

2016 metų duomenimis kompanija veikia daugiau nei 120 pasaulio šalių, joje dirba daugiau nei 51 tūkst. darbuotojų, o 2022 metais šios grupės pelnas siekė daugiau nei 11 mlrd. eurų.

„Volkswagen“ nupirko didžiąją „MAN“ akcijų dalį 2011 metų lapkritį ir tapo pagrindiniu kompanijos valdytoju.

CUPRA

Na, o paskutinis sąrašo narys – „Cupra“. Anksčiau šis ženklas vadinosi „Cupra racing“ ir buvo pastebimas ant „Seat“ automobilių. Šis ženklinimas reiškė, kad tai neeilinis, sportiškesnėmis valdymo savybėmis apdovanotas „Seat“, kuris dažnu atveju net buvo dažomas išskirtine spalva.

„Cupra“ ženklas susikūrė kai 1985 metais prireikė kažkuo pakeisti „specialiųjų transporto priemonių skyrių“, kurio darbas buvo užtikrinti, kad „Seat“ dalyvautų ralio čempionatuose. Pastaruosiuose, reikia pripažinti, šiam gamintojui neblogai sekėsi.

2018 metais Cupra“ oficialiai atsiskyrė nuo „Seat“ ir tapo nepriklausomu automobilių gamintoju, kuris koncentruojasi į didelio našumo transporto priemonių gamybą. O „Cupra Racing“ oficialiai pakeitė „Seat Sport“. Šiandien „Cupra“ prekinis ženklas, kaip ir „Seat“ nuo 1986 metų priklauso „Volkswagen AG“. Bene geriausiai žinomas „Cupra“ modelis – „Formentor“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs