Artūras Žukas ir Dalius Truska – „Neste Eko ralio“ čempionai

Ketvirtadienio vakarą finišavo tris dienas trukęs „Neste Eko ralis 2018“, kurį kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“ surengė VšĮ „Saugus ratas“. Jo dalyviai visų trijų Baltijos šalių keliais nuvažiavo 1940 km.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Vytauto Pilkausko nuotr.

Tai buvo jubiliejinis, jau 15-tas „Saugaus rato“ rengiamas eko ralis. Šįkart jis buvo skirtas trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.

„Ar rasime daug vairuotojų, gebančių bendro naudojimo, miestų gatvėmis ir užmiesčių keliais, asfalto ir žvyro danga įveikti bemaž 2000 km sunaudojant mažiau nei 70 litrų degalų?“ – ralio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo vakare klausė renginio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.

„Neste Eko ralio 2018“ laimėtojai, „Peugeot Eco“ komandos atstovai Artūras Žukas ir Dalius Truska su „Peugeot 208“ automobiliu, turinčiu 1,6 litro darbo tūrio dyzelinį variklį, šį atstumą nuvažiavo sudeginę tik 69.23 litro degalų. Nugalėtojų kuro sąnaudos 100 km kelio – vos 3,58 litro dyzelino.

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

Tai iš tiesų fantastiškas rezultatas. Ko reikia, kad ne tik ekonominių ralių nugalėtojai, bet ir mes visi važinėtume taip taupiai, už ką mums nuoširdžiai padėkotų ne tik nuosava piniginė, bet ir mažiau teršiama aplinka?

„Labai nedaug, – sako trečiąjį eko ralį iš penkių, kuriuose dalyvavo, laimėjęs A. Žukas. – Gero automobilio, gero šturmano ir kasdieninių pastangų (o su jomis ir įgūdžiai) važinėti taupiai, o tuo pačiu ir saugiai“.

Kolegų vadinamas ekonomiško vairavimo virtuozu Artūras kasdien vairuoja „Škoda Superb Greenline“ universalą, o su juo ir kitais automobiliais kasmet nuvažiuoja maždaug po 25 tūkstančius kilometrų. Ralio nugalėtojas suskaičiavo, jog vairuodamas ekonomiškai jis per metus sutaupo vidutiniškai po 2 tūkstančius eurų ir visur suspėja.

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

„Neste Eko ralio“ nugalėtojams įteiktas pereinamasis, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas prizas, specialios „Neste“ dovanos ir naujausių „Bridgestone“ padangų komplektas, kurios, kaip patikino gamintojų atstovybės Lietuvoje vadovas Eugenijus Marcinkevičius, padeda ne tik taupyti degalus, bet ir užtikrina didesnį ekipažo saugumą.

Ralio čempionai laimėjo ir ED4 (automobilių, turinčių dyzelinius variklius) įskaitą.

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

Antrąja bendrosios įskaitos vieta ir pirmąja EH (hibridinių) klasėje džiaugėsi irgi jau ne pirmame eko ralyje dalyvaujantis jungtinės „Auresos-15min“ komandos Mariaus Goštauto ir Tomo Markelevičiaus ekipažas.

Antrieji prizininkai, vairuodami 2017 m gamybos „Toyota Prius“, tą patį atstumą įveikė sudeginę 80,74 litro (4,18 litro 100 km) benzino.

Trečiąjį bendrosios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį ir antrąjį ED4 klasėje užėmė UAB „Moller Auto“ komandos atstovai Giedrius Jasonas ir Giedrius Zakalskis, kurie su 2,0 litro darbo tūrio dyzelinį variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ 100 km sudegino 4,38 litro, o visą 1940 km atstumą nuvažiavo su 84,69 litro dyzelino.

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

Eko ralyje dalyvavo du šios komandos ekipažai. Išlydėdamas juos į varžytuves bendrovės vadovas Tomas Deržanauskas sakė, jog pagal šiame trijų dienų maratone pasiektus rezultatus jie galėsią informuoti savo potencialius pirkėjus apie tikrąjį šių automobilių „apetitą“ degalams.

Audrius Gružinskas ir Balys Griškevičius vairavo šių metų gamybos „Volkswagen Passat“, kurio ratus suko 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis ir bendrojoje įskaitoje buvo penkti, o E1 (benzininių) klasėje – pirmi. Jie 100 km sudegino tik 4,65 litro benzino.

Tokie rezultatai ne pirmo lengvumo ir anaiptol ne miniatiūriniams „Passat‘ams“ – tikrai puikus rezultatas. Tik ar neturės vargo generalinis direktorius įtikinėdamas klientus, jog tokie pasiekimai ne iš piršto laužti?

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

ED4 klasėje trečią vietą užėmė dar vienas „Peugeot Eco“ Renatos Odinienės ir Vitalijaus Eidimto ekipažas, vairavęs „Peugeot 308“ automobilį, kurio „apetitas“ 100 km – 4,43 litro dyzelino.

Benzininių automobilių E1 klasėje antri liko irgi nuolatiniai tokių eko ralių dalyviai – „Suzuki auto“ ekipos atstovai Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę visų keturių ratų pavarą turintį „Suzuki Ignis“, kurio 1,3 litro darbo tūrio variklis 100 km sunaudojo 4,90 litro benzino.

Treti šioje klasėje liko radviliškiečiai Vidas Krukauskas su Andriumi Bložniu, vairavę „Nissan Pulsar“, kurio ratus suko 1,2 litro benzininis variklis, 100 km sudeginęs 5,32 litro benzino.

Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Renginio akimirka

Nors taupaus vairavimo entuziastų veiduose ralio finiše galėjai įžvelgti nuovargio šešėlį, tačiau niekas neskubėjo atsisveikinti.

„Darbo buvo į valias, neabejotinai tai buvo sunkiausias iš visų 15-os „Saugaus rato“ surengtų ralių, tačiau maratoninė distancija leido pasitikrinti strategijos ir taktikos veiksmingumą“, – kalbėjo ne vieno tokio ralio dalyvis R. Statnickas.

Jam pritarė ir Povilas Taletas, pernai rudenį laimėjęs analogišką ralį, o šįkart likęs šalia prizininkų pakylos. Jis su Luku Marcinkevičiumi vairavo irgi visais keturiais ratais varomą „Nissan Qashqai“.

„Nors ralis buvo sunkus, tačiau neabejotinai tai įdomiausios varžybos, leidžiančios pasitikrinti jėgas ir ryškiai atskleidžiančios spragas. Taigi, tobulėti dar yra kur. Net ir nugalėtojams“, – tvirtino Povilas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų