„Peugeot“ turi krovininį „Expert“ bei keleivinį „Traveller“, o „Toyota“ – krovininį „Proace“ bei keleivinį „Proace Verso“. Tai – techniškai identiški automobiliai, besiskiriantys tik plastmasinėmis detalėmis bei žibintais. Tai pačiai šeimai priklauso ir „Citroen Jumpy“ bei „Spacetourer“, tačiau jie viešojoje erdvėje matomi rečiau. Visi šie modeliai surenkami vienoje gamykloje, esančioje Prancūzijoje.
Kalbant apie visus tris mikroautobusus, galima pabrėžti vieną dalyką: jie skirti ne tik ilgoms kelionėms. Kasdienis važinėjimas „Proace Verso“ tipo mikroautobusu gal ir nėra toks paprastas kaip kompaktinės klasės hečbeku, tačiau vairuotojo nevargina: jis telpa į visas požemines stovėjimo aikšteles, yra ganėtinai manevringas, o dėl ilgos ratų bazės – labai patogus. Tą ypač įvertins keleiviai, kuriems vietos nepritrūks net važiuojant aštuoniese.
Bandomasis modelis buvo vos 4,6 m ilgio – kaip vidutinis automobilis. Tačiau, sėdėdamas viduje, to neįtartum – mikroautobuso salonas beprotiškai erdvus ir netgi patogiai susėdus aštuoniems žmonėms, bagažinėje dar tilptų vienas kitas rakandas. Matuojant litrais – 180 l.
Šiuolaikiniame keleiviniame mikroautobuse egzistuoja tos pačios komforto ir saugumo sistemos kaip ir lengvuosiuose automobiliuose: statymo jutikliai ir statymą palengvinančios kameros automobilio šonuose, navigacijos sistema, „Wi-Fi“ ryšio prieiga, didelis multimedijos ekranas, gera garso aparatūra ir t.t.
„Proace“ montuojami 95–180 AG išvystantys varikliai, kurie gali būti suporuoti su mechaninėmis ir automatinėmis pavarų dėžėmis. Ratų bazė – 2,9 arba 3,2 m ilgio, o paties mikroautobuso ilgis gali būti 4,6, 4,9 ir 5,3 m. Šoninių durų plotis visose versijose – 2,2 metro, o aukštis – 1,9 m. Pavadinti mikroautobusą neuniversaliu ar neatitinkančiu kurio nors žmogaus poreikių būtų kiek neatsakinga.
Užduotis surasti trūkumų „Toyota Proace Verso“ mikroautobuse nėra paprasta. Visada galima rašyti, jog visureigis yra pravažesnis, universalu keliauti patogiau, o kasdieniam važinėjimui verčiau rinktis mažą elektromobilį. Tačiau tris automobilius turėti yra dar nepatogiau, o „Toyota Proace Verso“ (arba prancūziški jo giminaičiai) yra vienas geriausių šiandien rinkoje esančių būdų suderinti dažnas keliones bei kasdienį važinėjimą.
Bandyto „Toyota Proace Verso“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 2.0L D–4D |
Didžiausia galia | 180 AG prie 3 750 aps./min. |
Didžiausias sukimo momentas | 400 Nm prie 2 000–2 500 aps./min. |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių, automatinė |
Vidutinės degalų sąnaudos | 5,7 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 151 g/km |
Degalų bako talpa | 69 l |
Didžiausias greitis | 170 km/val. |
Įsibėgėjimas 0–100 km/val. | 10,1 sek. |
Ilgis / plotis / aukštis | 4 609 / 1 920 / 1 905 mm |
Ratų bazė | 2 925 mm |
Prošvaisa | 150 mm |
Automobilio apsisukimo skersmuo | 11,8 m |
Tuščio automobilio masė | 1 642 kg |
Bendroji automobilio masė | 2 770 kg |
Bagažinės talpa | 180–3 600 l |
Padangos | 215/65 16 |
Kaina | 45 810 Eur („Family“ įranga) |
Garantija | 5 metai/200 000 km |
Likutinė vertė | 30 proc. po 5 metų |