„Freightliner Inspiration Truck“ sunkvežimis jau važinėja JAV Nevados valstijos keliais ir turi specialų, autonominėms mašinoms pritaikytą valstybinį numerį.
Pagamintas „Freightliner Cascadia“ modelio pagrindu, vilkikas važinėja magistraliniais keliais, naudodamas specialią technologiją, kuri skenuoja aplinką kameromis ir įvairiais davikliais.
Kad vilkikas būtų tinkamas naudoti viešais keliais, sunkvežimis nuvažiavo apie 16 tūkst. kilometrų bandymų trasoje Papenburge, Vokietijoje.
Tiesa, sunkvežimio kabinoje vairuotojas irgi yra. Jis atlieka tokius manevrus kaip persirikiavimas iš juostos į juostą arba išsukimas iš greitkelio. Tačiau kai važiuojama tiesiai, sunkvežimis be vairuotojo pagalbos pagreitėja iki leistino greičio, sulėtėja, jeigu priekyje yra automobilis, jam pasitraukus į šoną, vėl pagreitėja iki pradinio greičio. Tačiau lenkimo manevrą, jeigu jo reikia, atlieka vairuotojas.
Kaip teigia „Daimler“ atstovai, šios transporto priemonės pagrindiniai pliusai yra mažas degalų suvartojimas, sumažintas nuodingų dujų patekimas į atmosferą, padidintas eismo saugumas.
Įvertinus, kaip greitai plinta ir tobulėja technologijos, galbūt jau po 10-20 metų iš vis nebereikės vairuotojų?