Atnaujinta po automobilio finišo, antradienį, 9:38
Automobilis su visais ekipažo nariais – jau finišo vietoje. Daugiau nei dviejomis valandomis anksčiau už keltą (šio prognozuojamas atvykimas – 12 val.). Kaip ir prognozavo navigacija, automobilis atvyko greičiau, tačiau keli nesklandumai buvo.
Pirmas – eismo spūstis prie Augustavo miesto Lenkijoje, antras – remontuojami keliai Vokietijoje. Ir ten, ir ten teko sugaišti ne vieną dešimtį minučių, tačiau galutiniam rezultatui įtakos tai neturėjo.
„Hyundai i40“ kiek daugiau nei 1500 km ilgio bei 16 su puse valandos trukmės kelionės metu vidutiniškai suvartojo 5,9 l/100 km degalų. Vidutinis greitis – 97 km/val.
Na, keltu keliavę kolegos į susitikimo vietą atvyks pavalgę, nusiprausę ir naktį miegoję lovoje, o ne važiuojančiame automobilyje. Prie jų pralaimėjimo „skaudulio“ prisidėjo ir pakeliui sukirsti tigrinių krevečių kokteiliai bei pipirinis steikas – tai normalus maistas kelte.
Tačiau pergalės „Coca-Cola“ geriame mes.
Kelionės eiga: atnaujinta pirmadienį, 18 val.
Pagal navigaciją, greitesnis turėtų būti automobilis – jam kelionė truks apie 15 valandų, tuo tarpu keltas pūškuos 21 valandą. Tačiau 15 valandų – laikas be sustojimų. O automobiliui juk reikia pildyti degalus, jo keleiviams – valgyti bei pailsėti. Priedo, navigacija neįskaičiuoja laiko, sugaišto stovint spūstyse prie remontuojamų kelių. Būtent tokių kelių šiuo metu nemažai yra Lenkijoje.
18 valandą „Hyundai i40“ ekipažas jau yra prie Lietuvos-Lenkijos sienos (važiuojant pro Kaliningrado sritį kilometrų, žinoma, būtų mažiau, tačiau trečiojo pasaulio šalyse eismas paprastai daug lėtesnis nei normaliose valstybėse). Keltas „Athena Seaways“ kol kas yra nuplaukęs vos šimtą kilometrų nuo Klaipėdos. Jo maksimalus greitis – 24 mazgai (44,4 km/val.), tačiau jis plaukia 20 mazgų greičiu (37 km/val.). Vidutinis „Hyundai i40“ greitis įveikus 300 kilometrų – 102 km/val. (pirmi beveik 200 km buvo autostrada).
Pabaigus „Via Baltica“ atkarpą Lietuvoje ir keletą kartų prisiminus kaip reikia žegnotis, patenkame į Lenkiją. Čia žegnotis reiks dažniau – kelyje iki Varšuvos tai tikrai. Siauri keliukai, dešimtys kaimų ir viduryje kelio šlitinėjantys jų gyventojai – kiekvienas bent kartą pro Lenkiją į Vakarų Europą keliavęs pilietis pamena tuos vaizdus.
Su keltu keliaujančiais žmonėmis susisiekti neįmanoma, tačiau įsivaizduojame, ką jie dabar veikia. Sėdi kajutėje, geria šampaną ir spokso į šviežių vaisių lėkštę viduryje kambario.
Žemiau – žemėlapis, kur 18 valandą buvo automobilis (raudonas taškas) ir keltas (mėlynas taškas).
Atnaujinta pirmadienį, 23:13
Automobilis įveikė jau 600 km iš šio atnaujinimo metu yra arčiausiai kelto ligšiolinės kelionės metu – šis plaukia prie pat Lenkijos sienos ir apie 22 val. buvo šalia Gdynės.
Kelionė automobiliu neapsiėjo be nuotykių ir netikėtumų. Prie Augustavo pakliuvome į didelę spūstį – gerą pusvalandį judėjome po šimtą metrų į minutę. Aplink – vien vilkikai. Atrodo, jų eilė tęsiasi ne vieną kilometrą. Dėl ko ta spūstis kilo, taip ir likome nesupratę – ji išsisklaidė lygiai taip pat netikėtai kaip ir atsirado.
Kiekvieną kartą važiuojant Lenkija į Vakarų Europą, norisi pagirti kaimynus. Už kelius. Kuo toliau, tuo Lenkijoje daugėja autostradų – ne tik mokamų nuo Varšuvos, bet ir nemokamų, nuo Lietuvos link Lenkijos sostinės. Pravažiuoti teko ne vieną dar statomą greitkelį, tad svajonė visą Lenkiją pervažiuoti vien greitkeliais, panašu, kažkada taps realybe.
Telefonu susisiekėme su „Athena Seaways“ kelte besiilsinčiais kolegomis. D.Žiūra sakė, kad jis ką tik buvo duše, o dabar geria antrą alaus bokalą stovėdamas denyje. Automobiliu keliaujantis ekipažas atnaujinimo metu buvo sustojęs „Burger King“ greito maisto užkandinėje prie Varšuvos ir čia, prisikimšę pilnus skrandžius bulvyčių bei mėsainių, pajudėsime toliau.
Žemiau esančiame žemėlapyje – kelto (mėlyna) bei automobilio (raudona) pozicijos 23 valandą, praėjus 8 valandoms po starto Klaipėdoje.