Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atitvarai pažeidėjų nebesulaiko: motociklais mikliai apvažiuoja, visureigiais įžūliai perlipa

Vilniaus Pilaitės rajonas – beveik visų eismo blogybių rinkinys. Rajonas sparčiai plečiasi, kaip grybai po lietaus dygsta daugiabučiai, prekybos centrai ir... šviesoforai. Todėl, suprantama, automobilių srautas lėtesnis nei prieš dešimtį metų. O miesto valdžios sprendimai akivaizdžiai nespėja su aktualijomis. Kitas klausimas – vairuotojų kultūra, nes problemos geriausiai išryškėja, kai eismo sąlygos sudėtingos.

Pilaitės prospekto sankryža su Smalinės gatve – ypatinga. Čia vienas šalia kitos išsidėstę trys prekybos centrai, degalinė ir Naujosios Pilaitės gyvenamųjų namų rajonas. Tai reiškia, kad piko valandomis įsilieti į Pilaitės pr. iš Smalinės gatvės – ypatinga užduotis.

Užuot pratęsusi gatvę, nupiešė ištisinę liniją

Užuot, kaip kadaise žadėjo, ir priminė 2017 m., pastačiusi čia dviejų lygių sankryžą (ji planuota dar projektuojant Pilaitę), ir atvėrusi naują arteriją norintiems iš Naujosios Pilaitės išvažiuoti į miesto centrą, sostinės valdžia avaringoje vietoje ėmėsi kosmetinių priemonių: 2019 m. nupaišė ištisinę liniją, kad atvažiuojantys nuo prekybos centro „Maxima“ nesugalvotų judriame prospekte kirsti kelių eismo juostų, sukdami į kairę senosios Pilaitės arba miesto centro link.

Kaip galvojate, kuo baigėsi toks linijinis kosmetinis problemos sprendimas? Masiniais Kelių eismo taisyklių pažeidimais. Niekas nenorėjo važinėti ratais-kvadratais, todėl kai kurie skubėtojai įžūliai kirsdavo ištisinę liniją. Kartais – ir labai pavojingai.

Ištisinės linijos kirtimas – „smulkmena“?

Tiesą sakant, per metus nė karto neteko matyti, kad šioje vietoje prevencinį darbą dirbtų kelių policija ar kas eismo stebėjimo kameras pakabintų. Gal todėl, kad ištisinės linijos kirtimas keleto seimūnų valia tapo jau nebe sunkiu KET pažeidimu, už kurį atimama teisė vairuoti automobilį?

Tai 2017 m. rugsėjį padaryta kelių frakcijų atstovų iniciatyva. Tarp jų tuomečiai „tvarkiečiai“ Rimas Andrikis, Petras Gražulis, konservatoriai Laurynas Kasčiūnas, Algis Strelčiūnas, Emanuelis Zingeris, „valstiečiai“ Agnė Širinskienė, Dainius Gaižauskas bei kiti.

Tokiu būdu sukurta galimybė už ištisinės linijos kirtimą susimokėti baudą. Nuo 3 iki 6 mėn. pažymėjimas atimamas tik už ištisinės linijos kirtimą atliekant lenkimo manevrą.

Pastatė atitvarus

Chaosą keliuose galima suvaldyti keliais būdais: šviečiant visuomenę, statant inžinerinius įrenginius (neleidžiančius prasižengti) ir kontroliuojant, baudžiant. Psichologai ir saugaus eismo specialistai pastebi, kad šios priemonės efektyviausios, kai taikomos visos iškart, kompleksiškai. Nes, pavyzdžiui, nedidelė dalis visuomenės – tai psichopatiškos asmenybės, kurioms kitų eismo dalyvių interesai ar taisyklės ir susitarimai nerūpi ir nerūpės, švietimas čia nepadės, reikia tvorų ir policijos.

Todėl, kai Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas artėjant rugsėjo 1 d. paskelbė, kad šalia ištisinės linijos išdygs aitvarai ir „avantiūrizmas baigsis“, visuomenė pasiskirstė į kelias grupes. Vieni tokiam veiksmui pritarė, kiti pliekė Vilniaus valdžią už neįvykdytus pažadus (dėl dviejų lygių sankryžos), o treti juokėsi, kad ir per atitvarus galima važiuoti.

Grubūs KET pažeidimai

Tačiau juokai netrukus baigėsi. 15min skaitytojai informavo, kad iš tikrųjų dalis eismo dalyvių ir toliau elgiasi įžūliai, kirsdami ne tik ištisinę liniją, bet ir spūsčių metu braudamiesi tarp atitvarų, lipdami per specialius paaukštinimus, atskiriančius eismo juostas.

VIDEO: Chaotiškas eismas Pilaitės prospekte

Kaip sakoma, geriau vieną kartą pamatyti, nei dešimtį išgirsti. Iškart po darbo valandų nuvykome į sankryžą ties „Neste“ degaline ir „Maximos“ prekybos centru. „Spektaklio“ ilgai laukti nereikėjo. Iš pradžių, kirsdamas visas įmanomas linijas, atitvarus apvažiavo motociklininkas. Ir dar po 15-os minučių – BMW X5. Taip, tarsi ištisinė linija ir atitvarai būtų nematomi.

Bet toliau – įdomausia dalis. Taip prieš nosį kitiems eismo dalyviams kirtęs „tvorelę“, BMW vairuotojas nuvažiavo tiesiai, užuot sukęs į kairę... Tai kodėl negalėjo to padaryti, pagal KET važiuodamas antrąja juosta? Tokiame manevre sunku ieškoti ir logikos, ir padorumo.

Beje, Vilniaus savivaldybė situaciją (dėl neįvykdytų pažadų) komentavo labai lakoniškai, dviem sakiniais.

„Smalinės g. atkarpos techninis projektas jau eina į pabaigą, artimiausiu metu planuojama gauti statybą leidžiantį dokumentą. Darbai yra planuojami 2021 m.“, – atsakė Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai