Šilainių pakraštyje nusidriekusiame transporto mazge susikerta „Via Baltica“ greitkelis ir pagrindinė šalies magistralė A1. Atkarpoje ties prekybos centru „Mega“ kelias bus praplatintas įrengiant papildomas keturias eismo juostas – po dvi Vilniaus ir Klaipėdos kryptimis.
„Iš esmės miesto transportas bus atskirtas nuo tranzitinio. Tai bus didžiausias pasiekimas, kurio dėka greitkelyje ne tik padidės leistinas greitis, bet tuo pačiu jis taps daug saugesnis“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Dvi eismo juostos bus skirtos tiems, kurie norės važiuoti į Vytėnus ir Šilainius. Kiek vėliau bus sutvarkytas Sargėnų viadukas, kad atvykstantiems nuo Marijampolės būtų galima važiuoti dvejomis eismo juostomis, o ne viena, kaip yra šiuo metu.
„Darbai vyksta pagal suderintus grafikus ir per beveik tris mėnesius atlikta 30 procentų visų suplanuotų darbų. Šiuo metu eismas vyksta A1 kairiąja puse, o darbai vyksta dešinėje A1 kelio pusėje. Labiausiai darbai pasistūmėję jungiamuosiuose keliuose. Čia iki liepos vidurio turėtų atsirasti apatiniai asfalto sluoksniai“, – tvirtino darbus vykdančios bendrovės „Fegda“ projektų vadovas Gediminas Gulbinas.
Planuojama, jog rugpjūčio mėnesio viduryje visoje dešinėje A1 kelio pusėje bus įrengti apatiniai asfalto sluoksniai. Tuomet eismas bus perkeltas į dešinę pusę ir prasidės kairės pusės kelio dangų remontas.
„Jau pabaigti dujotekio apsaugojimo, elektroninių ryšių iškėlimo darbai. Atlikta apie pusė suplanuotų lietaus kanalizacijos įrengimo bei šilumos trasų rekonstrukcijos darbų. Taip pat baiginėjame „Megos“ viaduko kūgių rekonstrukciją bei šiluminei trasai apsaugoti skirtą atraminę sienutę“, – sakė G.Gulbinas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovo Aivaro Vilkelio teigimu, šiuos darbus numatoma užbaigti iki šių metų pabaigo: „Tai tik vienas iš rekonstrukcijos etapų. Kelio remonto darbai bus vykdomi įvairiose kelio A1 vietose nuo pat Savanorių prospekto iki Giraitės.“
Kelių direkcija jau pasirašė sutartį su bendrove „Autokausta“ dėl Sargėnų viaduko statybos. Šį mėnesį taip pat turėtų paaiškėti, kas statys naują tiltą vietoje 1964 metais pastatyto Kleboniškio tilto. Tuo tarpu 1981 metais statytas pietinis dviejų eismo juostų tiltas, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, bus remontuojamas. Preliminari 5 metų trukmės Islandijos plento projekto vertė siekia 100 mln. eurų, iš jų beveik 60 mln. eurų numatyti tiltų ir viadukų statybai.