Nuo pasirodymo rinkoje 2018 metais „Hyundai Kona Electric“ pardavimai Europoje buvo sėkmingi, labiausiai dėl galingos elektrinės transmisijos, didelio nuvažiuojamo atstumo su vienu baterijos įkrovimu ir stilingos išvaizdos.
Per dvejus metus pasaulyje praduota per 120 000 šių automobilių, o Europoje – daugiau nei 53 000.
Kovo mėnesį HYUNDAI pradėjo „Kona Electric“ gamybą Čekijoje įkurtoje įmonėje „Hyundai Motor Manufacturing Czech“ (HMMC). Taip bendrovė gali gerokai sutrumpinti laukiančiųjų įsigyti naująjį elektromobilį eilę. Visi į Lietuvą importuojami naujieji „Kona“ elektromobiliai bus pagaminti Čekijoje.
Atnaujinus naujojo „Kona Electric“ dizainą, automobilis įgavo naują išvaizdą, patobulintos jo saugos funkcijos ir įdiegtas modernių technologijų paketas, kuriame yra ir visų laukiama mobiliojo telefono programėlė Bluelink®.
„Hyundai Kona Electric“ turi dvi akumuliatorių versijas: 39,2 kWh (136 AG / 100 kW) ir 64 kWh (204 AG / 150 kW). Modelis su talpesniu akumuliatoriumi įsibėgėja iki 100 km/val. per 7,9 sekundės, o su mažesnės talpos akumuliatoriumi – per 9,9 sek. Atitinkamai didžiausi greičiai yra 167 km/val. ir 155 km/val. Abu modeliai pasiekia 395 Nm sukimo momentą.
„Kona Electric“ turi vieną geriausių nuvažiuojamų atstumų rinkoje. Automobilis su galingesniu akumuliatoriumi nuvažiuoja iki 660 km mieste, o bendras nuvažiuojamas atstumas – 484 km. Modelis su mažesnės talpos 39.2 kWh akumuliatoriumi atitinkamai nuvažiuoja 435 km ir 305 km. Šie duomenys pateikiami pagal WLTP bandymų protokolą.
Ličio jonų polimerų akumuliatorius įkraunamas nuo 10 iki 80 proc. vos per 47 minutes naudojant 100 kW tiesioginės srovės greito įkrovimo kroviklį. „Kona Electric“ pasirenkamoje įrangoje yra ir 10,5 kW trifazis įkroviklis, su kuriuo galima gerokai greičiau įkrauti elektromobilį trifazėse kintamos elektros srovės viešose įkrovimo stotelėse arba naudojant atitinkamą įkrovimo lizdą namuose. Automobilį taip pat galima įkrauti iš standartinio buitinio elektros lizdo namuose naudojant ICCB kabelį (kabelyje integruotas valdymo pultas).
Grynas ir stilingas dizainas pabrėžia švarų elektrinį mobilumą
Automobilio priekis su naujos formos uždaromis grotelėmis pasižymi grynu dizainu. Šiuolaikišką išvaizdą dar labiau sustiprina nauji LED dienos žibinai, pabrėžiantys platų automobilio stotą. Nauji smailesni priekiniai žibintai nusitęsia į automobilio šonus.
Modernių žibintų vidiniame įdubime yra daugiabriaunis reflektorius (MFR technologija). Su dažyta ratų arkų apdaila susijungiantys priekiniai žibintai suteikia naujajam „Kona Electric“ išskirtinumo ir rafinuotumo. Vertikalios oro įtraukimo angos prieš ratų arkas pagerina automobilio aerodinamiką, gerokai sumažina turbulenciją priekinių posparnių zonoje.
Tuo tarpu pusiau matinės horizontalios apdailos juostelės vizualiai sustiprina oro įsiurbimo angos apatiniame buferyje vaizdą ir suteikia šiai detalei išraiškingumo.
Tokios pat apdailos juostelės ant užpakalinio buferio ir horizontaliai ištempti nauji užpakaliniai žibintai išgrynina viso kėbulo dizainą.
Naujasis „Kona Electric“ yra 25 milimetrais ilgesnis už savo pirmtaką. Kėbulo spalvų yra įvairių, įskaitant variantus su dviejų atspalvių stogu.
Atnaujintas salonas su progresyviomis technologijomis
Tai pirmasis „Kona Electric“, turintis 10,25 colių skaitmeninį prietaisų skydelį, o po paskutinio atnaujinimo galima rinktis ir 10,25 colių AVN skydelį. AVN bloke yra multimedija ir komforto funkcijos, tokios kaip „Bluelink“, „Hyundai LIVE Services“ ir „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“.
Naujojo „Kona Electric“ pirkėjai turės atnaujintą „Bluelink“ paketą ir galės valdyti savo automobilį išmaniuoju telefonu arba balsu, kad jį vairuoti būtų patogiau ir smagiau. Programėlė parodo automobilio nuvažiuojamą atstumą ir baterijos įkrovos lygį, o taip pat įkrovimo laiką, prisijungus prie skirtingų viešųjų ar privačių įkrovimo stotelių. Naudodamiesi pažangia baterijos valdymo sistema, automobilio savininkai galės pasirinkti jų dienotvarkę ar biudžetą geriausiai atitinkantį įkrovimo laiką, kad pasinaudotų pigiausia elektra ne piko metu.
Nuotolinio įkrovimo funkcija leidžia su „Bluelink“ programėle pradėti ir baigti naujojo „Kona Electric“ įkrovimą vieno telefono mygtuko spustelėjimu. Šaltuoju metų laiku su nuotolinės klimato kontrolės funkcija galima nustatyti kada turi įsijungti automobilio salono šildymas, kai automobilis yra prijungtas prie išorinio maitinimo šaltinio. Tai ne tik komfortas vairuotojui ir keleiviams, bet ir taupoma akumuliatoriaus energija, kuri kitu atveju butų naudojama automobiliui sušildyti pradėjus važiuoti.
Atnaujintoje „Bluelink“ programėlėje yra visa eilė naujų ir patobulintų prijungiamumo funkcijų patogumui užtikrinti. Naudotojo profilį galima labiau suasmeninti ir perkelti į kitus „Hyundai“ automobilius, turinčius tas pačias funkcijas. Navigacijos išlipus iš automobilio funkcija jau pastačius automobilį padeda pasiekti kelionės tikslą naudojant išplėstosios realybės arba Google žemėlapių aplinką. Navigacijos sistema „Connected Routing“, naudodama per GPS surinktą ir serveryje laikomą bei kas mėnesį atnaujinamą informaciją apie dabartinį ir buvusį automobilio greitį, kas penkias minutes prognozuoja būsimą eismo intensyvumą.
Tai leidžia tiksliau numatyti eismą, tiksliau suplanuoti atvykimo laiką ir patikimiau perskaičiuoti maršrutą. Informacijos apie laisvas stovėjimo vietas realiu laiku funkcija informuoja apie artimiausias neužimtas stovėjimo vietas ir jų kainą. Be to, atnaujintoje, „Bluelink“ programėlėje yra galimybė suvesti tekstą apie dominantį objektą į paieškos langelį.
Geriausios saugos funkcijose šioje klasėje
Keliaujančių naujuoju elektromobiliu „Kona Electric“ ramybę garantuoja HYUNDAI moderniausiais saugos paketas. „Hyundai SmartSense“ pakete yra geriausios šioje klasėje aktyvios saugos ir vairavimo pagalbos sistemos, kurių čia dar daugiau nei ankstesniame „Kona Electric“.
Naujajame „Kona Electric“ atnaujintame „Hyundai SmartSense“ pakete esančios pagalbos išvengti susidūrimo dėl skersinio eismo automobilio užpakalyje sistema (RCCA) ir susidūrimo aklojoje zonoje išvengimo pagalbos sistema (BCA) ne tik įspėja vairuotoją, bet prireikus ir įjungia stabdžius. RCCA saugo nuo susidūrimo važiuojant atbuline eiga. Automobilio jutikliai aptinka iš abiejų pusių artėjančius automobilius ir prireikus įjungia stabdžius. Tuo tarpu BCA įjungia skirtingų ratų stabdžius, jei, vairuotojui persirikiuojant į kitą važiavimo juostą, sistema prie automobilio užpakalinio kampo aptinka kitą automobilį.
Dar viena nauja funkcija šiame modelyje yra įspėjimas, kad priekyje stovintis automobilis pradėjo važiuoti (LVDA). Jei pajudėjus priekyje esančiam automobiliui vairuotos laiku nesureaguoja, sistema jį įspėja. Kitos naujos saugos funkcijos yra įspėjimas saugiam išlipimui (SEW) ir įspėjimas dėl galinės sėdynės (RSA). SEW sistema įspėja ketinančius išlipti keleivius, kad tuo metu išlipti nesaugu. RSA yra durų tikrinimo funkcija, kuri aptinka, jei prieš automobiliui pajudant buvo atidarytos užpakalinės durys. Baigus kelionę sistema įspėja duris atidariusį vairuotoją, jeigu ant galinės sėdynės yra žmogus ar daiktas.
Be minėtų funkcijų, naujajame „Kona Electric“ taip pat yra „eCall“ sistema, kuri automatiškai skambina gelbėjimo tarnyboms, jeigu išsiskleidžia saugos oro pagalvės arba paspaudžiamas „eCall“ mygtukas.
Naujasis „Kona Electric“ pasirodys prekyboje 2021-02-01, pradinė kaina 31 990 € (Hyundai Kona Electric 39 kWh 136 AG Fresh MY21).