Ne tik todėl, kad lyginant su lig šiol Drąsučių kaime, sename angare prisiglaudusias patikros stotimi, naujasis statinys atrodo tarsi NASA erdvėlaivis. Svarbiausias pokytis – įvairaus kalibro transporto priemonių savininkų požiūris į technikos saugumą.
„Iš kolegų, kituose šalies miestuose kiek anksčiau atidariusių naujus TA centrus ar rekonstravusių senąsias stotis buvom girdėję pastebėjimų, esą žmones baugindavo modernūs fasadai – neva čia automobiliai patikrinami tokia įranga ir taip griežtai, kad „vis tiek randama kažkokių trūkumų“. Dėl šios priežasties, dalis keliaudavo į senąsias, o ne šiuolaikiškai sutvarkytas TA stotis.
Akivaizdu, kad dabar padėtis gana radikaliai pasikeitė, nes prašymus „pažiūrėkit atidžiau – ruošiamės tolimai kelionei“ mūsų vyrai girdi kur kas dažniau“, – surengęs pirmąją ekskursiją po dažais tebekvepiančias Kuršėnų techninės apžiūros stoties erdves pasakojo „Šiaulių TAC“ direktorius Vaidotas Vaišvila.
Pastato išvaizda su TA algoritmu nesusijusi
Teisybės dėlei reikia pripažinti, kad techninės apžiūros algoritmas ir reikalavimai transporto priemonėms niekaip nesusiję su pastato, kuriame įrengta patikros linija, išvaizda: šiuos dalykus labai tiksliai apibrėžia teisės aktai. Visgi padėti nuoširdžiai besirūpinantiems savų automobilių „sveikata“ ir siekiantiems išvengti nemalonių siurprizų yra paprasčiau, kai šios užduoties kontrolieriai imasi ergonomiškoje darbo vietoje, naudodami naują diagnostinę įrangą, turėdami idealų apšvietimą ir efektyvią apsaugą nuo lietaus, sniego bei skersvėjų.
„Senojo „Kuršėnų TAS“ pastato su viena, pusiau universalia, patikros linija net teoriškai nebuvo įmanoma pertvarkyti taip, kad jis atitiktų augančius reikalavimus – vien dėl ribotos erdvės čia nebuvo galima priimti sunkvežimių, todėl nepatogumų patirdavo tiek transportininkai, tiek ir mūsų įmonė. Dabar padėtis pasikeitė iš esmės, nes jau pasirašydami sutartį su naująją TAS projektavusiais architektais bei statybininkais turėjome sukaupė dviejų dešimtmečių darbo patirtį, puikiai žinojome ko reikia mūsų klientams ir ko efektyviam kontrolierių darbui. Rezultatas – ne tik technologiškai pažangiausia, bet ir patraukliu eksterjeru išsiskirianti TA stotis“, – pastebėjo V. Vaišvila.
„Šiaulių TAC“ direktorius taip pat juokavo, kad atidarius naują Kuršėnų techninės apžiūros stotį šiame miestelyje dingo bene paskutinioji vieta, kur žmonės turėdavo lūkuriuoti eilėse: įdiegus išankstinės registracijos sistemą automobilininkai gali pasirinkti jiems patiems patogiausią patikros laiką ir būtent tada atvykti į TAS, o ne lūkuriuoti „gyvoje“ eilėje. Dvi technologinės linijos įrengtos taip, kad kontrolieriai netrukdytų vienas kitam, todėl darbai vyks sparčiau.
Naujosios „Kuršėnų TAS“ statybos užtruko kiek daugiau nei pusmetį, o drauge su visa technologine įranga kainavo apie 800 tūkst. eurų. Apžiūros centrą projektavo telšiškis architektas Viktoras Katarskis, o jo idėjas „kūnu“ pavertė klaipėdiečių įmonės „Rekosta“ vyrai.
V. Katarskis, pristatydamas „Kuršėnų TAS“ pastato ypatumus atkreipė dėmesį, kad prisitaikant prie dalies techninės apžiūros procedūrų perkėlimo į skaitmeninę erdvę čia buvo numatyta kiek mažesnis klientų laukiamasis, tačiau paliktos galimybės kurti naujas kontrolierių darbo vietas.