Kadangi labai retam iš tikrųjų reikia didesnio pravažumo ir gamintojai tai supranta, šis segmentas tapo tikras madų šou. Dauguma konkuruoja kas padarys sportiškesnį, seksualesnį ar stilingesnį. Bet nuo to, ką sufleruoja segmento pavadinimas, dažnai labai nutolstama. Tiesą pasakius man pačiam labai dažnai nėra aišku, ką iš tiesų tie visi žodžiai reiškia ir kas yra tas tikrasis krosoveris, o kas tik marketinginis triukas ir uždėta etiketė.
Prie SUV temos grįšiu netrukus, o pasakojimą pradėsiu nuo vieno iš šio segmento žaidėjų „Dacia Duster“. Šį kartą teko bandyti atnaujintą šio automobilio versiją ir tam gamintojai buvo paruošę ne tik maršrutus, vedančius per Prancūzijos kaimukus, bet ir bekelės išbandymų trasą.
Nors iš išorės atnaujintas modelis pasikeitimų gavo nedaug, gamintojas pristatė net kelis labai svarbius patobulinimus, kurie, mano manymu, turėtų „Duster“ paversti dar patrauklesniu pirkėjams ir praplėsti savo gerbėjų ratą.
2010 metais pristatytas krosoveris net ir po daugiau nei dešimtmečio išlaikė tas pačias kėbulo formas. 2017 metais šio automobilio istorijoje žymi bene didžiausią išorinį pasikeitimą, mat tuomet buvo pristatyta antroji Dusterio karta. Net ir tada, atrodo, didesnių pasikeitimų nebuvo, bet tuometinis „Renault“ dizaino vadovas Laurensas van den Ackeris sakė, kad visos kėbulo dalys yra naujos. Tokiu būdu buvo išlaikyta jau pažįstama forma ir perpus sumažintas triukšmas salone.
Nedaug išorė pasikeitė ir per pastarąjį atnaujinimą – automobilis aprūpintas atnaujintomis priekinėmis grotelėmis bei naujais LED žibintais, kurie dabar sutampa su „Sandero“ bei „Logan“ dizaino kalba. Yra ir mažiau matomų atnaujinimų, turinčių didelę įtaką efektyvumui – nauji ratų guoliai, aerodinaminiame tunelyje kurtas galinis aptakas bei naujo dizaino ratlankiai leido pagerinti aerodinaminio naudingumo koeficientą ir sumažinti išmetamo CO2 kiekį net 5,8 g.