„Kompaktinių krosoverių rinka yra sparčiausiai auganti Europoje ir „Fiat 500X“ yra vienas pagrindinių šio segmento automobilių. Atnaujintas krosoveris dar labiau pabrėžia išskirtinį 500-uko identitetą, o naujausios technologijos bei modernūs varikliai leidžia būti segmento inovatoriumi ir dar geriau įtvirtinti lyderystę“, – teigė „Fiat“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.
Daugiau 500 stiliaus
Pagrindinis ir geriausiai matomas „Fiat“ išorinis atnaujinimas – žibintai. Naujieji ovalūs priekiniai dienos šviesos bei galiniai LED žibintai atrodo moderniai, o papildomos įrangos sąraše yra kartu su „Magnetti Marelli“ sukurta artimųjų bei tolimųjų šviesų LED žibintų sistema. Ji kelią apšviečia 20 proc. ryškiau nei ankstesniame modelyje naudota „Xenon“ technologija ir vartoja penkis kartus mažiau energijos.
Dėl ryškesnio apšvietimo vairuotojas kliūtis ant kelio, važiuodamas 90 km/val. greičiu, pamato maždaug 4 sekundėmis anksčiau nei automobilyje su halogeniniais žibintais. Tai – 100 metrų skirtumas.
Papildomai užsakoma yra „Adaptive-High Beam“ sistema, kuri automatiškai perjungia artimąsias šviesas, kai tik užfiksuojamas priešais atvažiuojantis automobilis ar pasivejamas kitas, kuriam kyla rizika būti apakintam, ir vėl įjungia tolimąsias, kai kitų eismo dalyvių nebėra.
Atnaujinta „Fiat 500X“ centrinė konsolė: jos viduryje montuojamas 7 colių lietimui jautrus ekranas, o daugelį automobilio funkcijų galima valdyti „Uconnect“ sistema. Tai „Bluetooth“ jungiamumas, valdymas balsu, žinučių skaitymas ir daugybė kitų funkcijų. Su automobiliu naudojant „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ sistemas galima prijungti išmaniuosius telefonus ir „Fiat“ ekrane matyti juose įdiegtas „Google Maps“, „Spotify“ bei kitas programas.
Inžinierių prioritetas – komfortas ir ekologija
„500X“ yra pirmasis „Fiat“ modelis, į kurį bus montuojama naujausia gamintojo patobulintų turbininių variklių gama. Atnaujinti dyzeliniai varikliai yra 20 proc. tylesni nei ankstesnieji, o benzininiai – 20 proc. ekonomiškesni.
Visi naujieji varikliai atitinka griežčiausius „Euro 6/D-TEMP“ ekologijos reikalavimus. Gamintojas skyrė ypatingą dėmesį variklių patikimumui, tad jie buvo 75 tūkst. valandų testuoti virtualiai, 60 tūkst. – laboratorijoje.
„Fiat 500X“ gamoje yra du benzininiai ir trys dyzeliniai varikliai. 1 litro darbinio tūrio, 3 cilindrų benzininis variklis pasiekia 120 AG bei 190 Nm galią, o 4 cilindrų 1,3l – 150 AG bei 270 Nm. Abu varikliai montuojami į priekiniais ratais varomus modelius. 3 cilindrų agregatas bus poruojamas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, o 4 cilindrų – su šešių laipsnių automatine dviejų sankabų DCT transmisija.
Visi dyzeliniai „MultiJet II“ varikliai turi naujausius SCR filtrus, kurie didžiąją dalį anglies dvideginio dalelių paverčia nekenksmingomis. Mažiausias 1,3 l darbinio tūrio variklis pasiekia 95 AG bei 200 Nm, vidurinysis 1,6 l – 120 AG ir 320 Nm, o galingiausias 2,0 l – 150 AG bei 350 Nm. Šie varikliai pasižymi ne tik įspūdinga ekologija, o 1,3l bei 2,0l varikliai didžiausią sukimo momentą pasiekia jau esant 1 500 aps./min.
Automobiliai su 95 AG bei 120 AG pasiekiančiais varikliais yra varomi priekiniais ratais, o su 150 AG – visais keturiais. 95 AG dyzelinis variklis gali būti poruojamas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže, 120 AG – su 6 laipsnių mechanine arba automatine, o 150 AG – su moderniausia koncerno devynių laipsnių automatine transmisija.
Saugumo technologijos – standartinėje įrangoje
Standartinėje kiekvieno „Fiat 500X“ įrangoje – eismo juostų ir ženklų atpažinimo sistema, vairuotojo prietaisų skydelyje pranešanti apie įvairius apribojimus, draudžiamuosius ir kitus ženklus, užkertanti kelią netikėtam važiavimui greičiau nei leistina. Ši funkcija yra itin patraukli priemiesčiuose, kai dažnai tenka kirsti gyvenvietę ar matyti greičio apribojimus. Sistema stebi greitį ribojančius ženklus bei įspėja, kada važiuojama greičiau nei leistina. Vairuotojui užtenka paspausti vieną mygtuką, kad sistema sumažintų greitį iki leistino toje atkarpoje.
Išmanusis eismo juostų asistentas veikia automobiliui važiuojant 60 iki 180 km/val. greičiu. Specialus optinis jutiklis stebi eismo juostas ir automobiliui kirtus vieną iš linijų, sistema švelniai pasuks vairą į priešingą pusę bei grąžins „Fiat 500X“ į eismo juostos vidurį. Jeigu rodomas posūkio signalas, sistema supranta, jog persirikiavimo manevras yra suplanuotas ir tokiu atveju lieka budėjimo režime.
„Fiat“ montuojamas specialus saugaus atstumo jutiklis, veikiantis įjungus kruizo kontrolę. Sparčiai artėjant prie kito automobilio, sistema automatiškai sumažina greitį, o tam automobiliui pasitraukus iš kelio ar nutolus, greitis vėl padidinamas.
Kompaktiškas krosoveris stebi kelią ir mato įvairias kliūtis ant jo. Jeigu vairuotojas nereaguoja į staiga atsiradusią kliūtį ir garsinius perspėjimus, „Fiat 500X“ gali sustoti pats ir taip išvengti smūgio arba sumažinti jo padarinius. „Brake Assist“ sistema, užfiksavus pavojingą situaciją, automatiškai padidina slėgį stabdžių sistemoje – taip sutrumpėja automobilio stabdymo kelias.
Lietuvoje automobilio kaina prasidės nuo 16 990 eurų, pirmuosius pirkėjus jis pasieks rudens pabaigoje.