Automobilis buvo pademonstruotas Ženevos parodoje, o išbandyti pasikeitusį ir X ženklinimą įgavusį „Mokka X“ žurnalistai buvo pakviesti į Škotiją. Beje, nepagalvokite, kad X ženklelį „Opel“ nusižiūrėjo nuo BMW. Nieko panašaus.
Tai nauja gamintojo idėja. Nuo šiol visi „Opel“ pagaminti krosoveriai ir SUV kategorijos automobiliai pavadinime turės X raidę. Ir tai nepriklausys nuo to, ar varomi ratai du, ar visi keturi.
Eismo subtilybės
Kodėl būtent Škotija, kur eismas vyksta kairiąja kelio puse? „Opel“ tam turi savų argumentų. Šioje šalyje apstu vingiuotų, siaurų, asfaltuotų ir žvyruotų kelių, o oro sąlygos dažnai lemia drėgną kelio dangą. Tai puiki vieta patikrinti, kaip valdomas automobilis, turintis keturių varomųjų ratų sistemą. Tačiau apie tai – kiek vėliau.
Pirmieji kilometrai Škotijoje kiek įtempti. „Mokka X“ vairas kairėje, eismas taip pat vyksta kairiąja puse, tad reikia laiko apsiprasti. Ypač tuomet, kai privažiuojama žiedinė sankryža. Susiformavę įgūdžiai sako važiuoti į dešinę, protas – į kairę. Tačiau priprasti prie „veidrodinio“ eismo ypatumų daug laiko nereikia. Po pusvalandžio Edinburgo apylinkių keliais jau galima vairuoti be streso ir imtis vertinti automobilio elgesį.
Salonas
SUV kategorijos „Mokka X“ salone – erdvu. Tą galima greit pajusti atsisėdus prie vairo. Tiesa, norint patogiai įsitaisyti tiek vairuotojo, tiek keleivio pozicijoje, iš karto nemaloniai nustebino vertikaliojo sėdynės atlošo reguliavimo rankenėlės vieta. Jį įrengta toje vietoje, kur sėdynė lygiuojasi su statramsčiu.
Patogiam rankenėlės užčiuopimui dar trukdo ir saugos diržo apatinės dalies paminkštinimas. Tiesiog fiziškai sunku ten patogiai užkišti ranką ir pasiekti rankenėlę. Situacija pagerėja pirmiausia prisisegus saugos diržą ir tik tuomet reguliuojant sėdynę. Šitaip rankenėlę galima pasiekti sklandžiau, tačiau boksnininko kumštis ten turbūt taip pat sunkiai tilptų. Smulkmena, bet nemaloni.
Kada automobilio sėdynes galima vadinti patogiomis? Kai apie jas per daug negalvoji. Išties – įveikus 250 kilometrų Škotijos keliais nesinorėjo išlipus pasimankštinti. Vaizdas į kelią iš vairuotojo perspektyvos yra platus, tačiau masyvūs priekiniai statramsčiai kartais verčia palinkti į priekį siekiant įsitikinti, jog už jų nieko nėra. „Mokka X“ vairas – lengvas, tačiau ne per daug. Jis leidžia vikriai manevruoti siaurais vingiais, bet tuo pačiu suteikia galimybę vairuotojui jausti priekinius ratus.
Gale vietos yra pakankamai, jei sėdite dviese. Trims žmonėms čia jau būtų kiek per ankšta, tačiau du žmonės gale telpa be jokio diskomforto. Dėl aukštų lubų diskomforto nejaus net ir ne pats mažiausias keleivis. Bagažinė dydžiu nepribloškė, bet ir nenuvylė. Daiktams čia skirta 356 litrai erdvės.
Salono medžiagos – kokybiškos. Viršutinė prietaisų skydelio dalis yra minkšta. Kitur panaudotos medžiagos yra kiek tvirtesnės, tačiau pašalinių garsų dėl to važiuojant neatsiranda. Žinoma, būtų graudu, jei visiškai naujas automobilis „traškėtų“ jau per pirmuosius kilometrus. Kaip salono medžiagos atrodys po penkerių metų galėtų pasakyti tik „Mokka X“ nusipirkęs asmuo.
Salone yra erdvės ir smulkiems daiktams pasidėti. Galbūt tik USB jungtis įtaisyta kiek komplikuotai pasiekiamoje vietoje, tačiau tai nėra didelis minusas. Juk ir į kompiuterio lizdą šią laikmeną retai kada teisingai įkišame pirmu bandymu.
Pats prietaisų skydelis nėra perkrautas bereikalinga informacija. Navigacija ir multimedijos funkcijos puikiai veikia lietimui jautriame ekrane, kuris, tarp kitko, puikiai reaguoja į prisilietimus, neversdamas po keletą kartų nesėkmingai pirštu baksnoti į ekraną.
Nusprendžiame išbandyti ir „Mokka X“ garso aparatūrą. Deja, bet nieko žavingo „Opel“ čia nesugalvojo. Garso sistema groja, tačiau iki idealaus ir švaraus skambesio su žemais, vidutiniais ir aukštais dažniais, čia dar tolokai.
Automobilio salone veikia bevielis 4G internetas. Kaip sėkmingai juo pavyks naudotis – vargu ar priklauso nuo gamintojo. Ryšio tinklų plėtrai automobilių gamintojai įtakos nedaro, tad nenuostabu, kad kai kuriose Edinburgo apylinkėse signalas gerokai suprastėjo.
Dar viena maloni staigmena, kuri nustebino – puiki garso izoliacija. Nors stovint šalia automobilio puikiai girdimas tradicinis „dyzeliuko“ variklio darbas, tačiau atsisėdus į saloną nustebina tyla. Tokia pati situacija ir važiuojant.
Motoro visai negirdėti, nebent važiuojant ekstremaliais sūkiais. „Opel“ puikiai padirbėjo ir su garso izoliacija, skirta užkardyti važiavimo metu nuo vėjo atsirandančius garsus. Net pasiekus 150 km/val. greitį neatsirado jokių ošimų, švilpimų ar kitų pašalinių garsų. Labiausiai girdimas triukšmas – padangų ūžesys.
Išorė
Automobilio išorė, lyginant su pirmtaku, kiek pasikeitusi. Bendri kėbulo bruožai ir linijos pakito nedaug – „Mokka X“ išliko raumeningo stoto SUV kategorijos automobilis.
Daugiausia naujovių matosi automobilio priekinėje dalyje. „Mokka X“ gavo ne tik atnaujintą bamperį, groteles, apdailą, bet ir svarbiausią naujieną – naujos kartos AFL LED žibintus.
„Opel“ deklaruoja, kad atvirkščios V formos išmanieji žibintai yra adaptyvūs ir sugeba veikti net devyniais skirtingais režimais, kurie šviesos srautą paskirsto įvairiausiose situacijose – vingiuose, posūkiuose, apšviestose ir aklinai tamsiose atkarpose, šviesos spinduliui susitikus su kito automobilio šviesomis.
Tiesa, visos šios priekinių žibintų funkcijos taip ir liko „ant popieriaus“, mat sutemus pavažinėti įvairaus apšvietimo gatvėmis nebuvo galimybės.
Kalbant apie išorę derėtų paminėti tai, jog naujojo „Mokka X“ pirkėjams bus siūlomos trys išorės spalvos – oranžinė, mėlyna ir pilka. Taip pat bus galima rinktis ir iš trijų skirtingų salono bei vidaus apdailos variantų.
Važiuoklė
„Mokka X“ važiuoklė yra minkšta ir netgi per daug. Automobilis asfaltu ne plaukia, o siūbuoja. Deja, tačiau tai ilgainiui įkyrėja, nes ne pačiose lygiausiose atkarpose tenka sukąsti dantis ir mažinti greitį vien todėl, kad automobilis per nelygumus neįsisiūbuotų.
Šiek tiek daugiau standumo čia nepakenktų. Tuo puikiai įsitikinome, kuomet renginio organizatoriai pakvietė „Mokka X“ išbandyti žvyruotame miško keliuke. Čia važiuojant mišku automobilis taip įsisiūbavo, jog įvažiavus į kiek aštresnę daubą pasiekė amortizatorių eigos amplitudę bei „pasisveikino“ stipriu stuktelėjimu.
Deja, bet objektyviai įvertinti keturių varomųjų ratų sistemos nebuvo galimybės, kadangi keli kilometrai miško žvyrkelio visiškai neinformuoja apie tai, kaip „Mokka X“ elgsis pažliugusioje pievoje, lauko keliuke, miške ar tiesiog kažkur klimpstant. Na, nebent gamintojas šitaip supranta bekelę. Net negalvojome apie sunkiąją bekelę, nes vargu ar atsirastų SUV kategorijos automobilis, tinkamas tokiam iššūkiui, tačiau neprošal būtų buvusi galimybė su „Mokka X“ bent jau nuvažiuoti nuo kelio.
„Opel“ teigia, kad keturių varomųjų ratų sistema veikia taip, jog važiuojant įprastai automobilį į priekį gena tik viena ašis, o atsiradus ratų praslydimui, įsijungia ir galinė bei atitinkamai paskirstoma jėga į ratus. Taigi, šios sistemos privalumų išsiaiškinti nebuvo galimybės, nes važiuoti pakankamai geru žvyrkeliu ar šlapiais asfaltuotais keliais puikiai pakanka net ir vieno varomojo rato.
Pagalbinės sistemos
„Mokka X“ apstu pagalbinių sistemų, tačiau praktiškai visi šių dienų automobiliai turi panašias sistemas, todėl tai „Opel“ papildomo pranašumo nesuteikia. Telieka šias sistemas lyginti su kitų gamintojų sistemomis.
Gaila, bet nukrypimo nuo eismo juostos sistema yra tiesiog sistema, kuri informuoja, apie nukrypimą, bet nieko nedaro, jog automobilis iš juostos nenuklystų. Sistema vairuotoją informuoja garsiniu signalu, tačiau funkcijos, kuri automatiškai laikytų automobilį juostoje, neturi.
Kita sistema valdo automobilio slydimą. Tačiau bandymo žvyrkelyje metu stabilumo kontrolės sistema elgėsi kiek neprognozuojamai. Bandydami įsitikinti, kaip ši sistema kontroliuoja slydimą, į U formos posūkį atvažiavome specialiai per greit.
Automobilis ėmė slysti, bet sistema įsikišo su uždelsimu, po kelių akimirkų. Sistema lengvai neapsisprendusi ir savo darbą atlieka ne iš karto, bet tuomet, kai vairuotojas jau pats būna pradėjęs ieškoti sprendimų automobiliui suvaldyti.
Be priekaištų veikia informavimo apie kliūtį sistema, kuri ant priekio stiklo projektuoja ryškią raudoną šviesą ir taip įspėja apie priekyje lėčiau važiuojantį ar stovintį automobilį. Sistema puikiai žadina vairuotojo refleksus ir neleidžia įvykti avarijai, jei vairuotojas kelyje užsisvajoja.
Variklis
Škotijoje vykusio bandomojo važiavimo metu visi žiniasklaidos atstovai važiavo visiškai identiškos modifikacijos „Mokka X“ modeliais. Išbandyti buvo pasiūlyta patį brangiausią variantą su 1,6 litro turbodyzeliniu varikliu bei šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Tai ne pats galingiausias variklis, kokį gali turėti „Mokka X“. Mūsų bandytas modelis išvystė 136 arklio jėgas, kai tuo metu galingiausia versija, varoma turbobenzininiu varikliu, pasiekia 152 galias.
Tačiau 136 arklio galių pajėgumo yra tikrai gana įprastam važiavimo ritmui. „Pasportuoti“ šiuo varikliu gal ir nepavyks, tačiau sklandžiam važiavimui tokio pajėgumo pakanka. Tačiau labiausiai nustebino visai ne tai. Gerą įspūdį paliko degalų sąnaudos, apie kurias mes pagalvojome tik pačioje bandomojo važiavimo pabaigoje.
Nors tikrai nesiekėme ekonomiškumo ir važiavome įvairiais režimais mieste, užmiestyje, vingiuodami žvyrkeliais, borto kompiuteris parodė vos 5,4 litro šimtui kilometrų. Net neabejoju, kad važiuojant ekonomiškai ir siekiant sutaupyti, būtų galima nesunkiai pasiekti ir 4,5 litro. Kaip automobiliui, turinčiam visų varomųjų ratų sistemą, toks rodiklis yra daugiau nei geras.
Kainos
Pigiausia naujojo „Mokka X“ modifikacija su 1,6 litro benzininiu varikliu, išvystančiu 115 arklio galių bei mechanine penkių pavarų transmisija, kainuos nuo 18 990 eurų.
Mūsų bandytas turbodyzelinis modelis su mechanine pavarų dėžę ir visų varomųjų ratų sistema yra brangiausias iš siūlomų variantų ir pirkėjo kišenę paplonintų 24 006 eurų.
Šiame kainų diapazone galima rasti modifikacijų tiek su benzininiais ar dyzeliniais varikliais, kurie derinami su automatinėmis pavarų dėžėmis bei keturių varomųjų ratų sistema ar be jos.
Pagrindiniais „Mokka X“ konkurentais Lietuvoje veikiausiai taps „Nissan Juke“, „Renault Captur“ bei „Peugeot 2008”. Ar sugebės „Mokka X“ nuvilioti tame pačiame segmente debiutavusio „Audi Q2” pirkėjus? Žinoma, už tą pačią sumą „Opel“ duos daugiau įrangos nei „Audi“, tačiau klausimas lieka atviras ir į jį atsakyti bus galima po metų, kitų.
15min žurnalisto kelionę apmokėjo „Opel“. Straipsnio turiniui tai įtakos neturi.