Atnaujinto „Peugeot 5008“ testas: visureigio ir vienatūrio hibridas

Prieš keletą metų „Peugeot“ sugebėjo žaibišku greičiu sureaguoti į pasikeitusius europiečių poreikius. Gamintojas vos per vienerius metus pristatė net penkis naujus arba atnaujintus modelius, kurie buvo atsakingi už stulbinantį spurtą. Ne tik gimtojoje Prancūzijoje, bet ir Lietuvoje.
Atnaujinto „Peugeot 5008“ testas
Atnaujinto „Peugeot 5008“ testas / A.Grigelevičiaus nuotr.

Jeigu iki tol gaminti „Peugeot 3008“ ir „5008“ atrodė kaip iš urvo išlindę kurmiai, juos pakeitę modeliai atspindėjo tuometines ir dabartines padidinto pravažumo automobilių tendencijas.

Nors „Peugeot“ pabrėžia, jog „5008“ yra visureigis, pasižymintis padoria kėbulo prošvaisa, aukštu variklio dangčiu ir beveik vertikalia galine dalimi, jam trūksta visų varančiųjų ratų pavaros, kurią, mano nuomone, turėtų turėti visureigiu vadinamas automobilis. Nepaisant to, jis labiau panašus į visureigio ir vienatūrio hibridą.

Nesvarbu, ar tai visureigis, krosoveris ar vienatūris, praėjusiais metais „Peugeot“ atnaujino du gamintojui svarbius modelius. Vienas iš jų pateko į mūsų bandymų poligoną – šįkart bandėme išsiaiškinti, ko vertas modernizuotas „Peugeot 5008“.

Gerų dizaino sprendimų kraitis

Automobilio modernizacija, visų pirma, yra estetinio pobūdžio, o pagrindiniai pokyčiai yra kone identiški mažesniajam „3008“. Juk abu prancūziški krosoveriai turi nemažai bendrų techninių elementų, įskaitant „EMP2“ platformą. Tačiau grįžkime prie dizaino.

Ganėtinai ilgas kėbulas nepadeda sukurti elegantiško automobilio silueto, tačiau tai – nesvarbu, nes kelios ir atskiros detalės tiesiog nuostabios. Pavyzdžiui, nuo šiol „Peugeot 5008“ turi berėmes radiatoriaus groteles, kurios gražiai susilieja su priekiniu buferiu ir vertikaliais žibintais, imituojančiais liūto iltis. O netikėtu sprendimu tampa ant automobilio nosies pakabintas „5008“ ženkliukas, kuriuo atnaujintas modelis didžiuojasi, lyg rankose laikytų auksinį medalį.
Ganėtinai reikšminga naujiena tapo priekiniai žibintai, o tiksliau – juose slypinti „Full-LED“ technologija.

Nuo šiol „GT“ arba „GT-Pack“ įrangos lygius turintys modeliai gauna „Full-LED“ technologiją turinčius žibintus, kurie be visiems puikiai žinomų eksploatacinių savybių pasiūlys keletą įdomių ypatybių. Pavyzdžiui, rūko žibintai dabar integruoti į pagrindinį žibintą, o posūkį papildomai apšviečiantis žibintas veikia važiuojant iki 90 km/val greičiu.

Galinėje dalyje – pokyčių mažiau, bet tai nereiškia, jog jie nebuvo reikšmingi. Dabar galinėje dalyje karaliauja „Full-LED“ technologiją turintys žibintai, kurie sukuria 3D liūto nagų įspūdį. Be to, galinius žibintus dengia skaidrus stiklas, kuris jungiasi su juoda juosta, tad vizualiai galinė dalis dabar atrodo netgi platesnė negu anksčiau. Dėl šių pokyčių „Peugeot 5008“ atrodo šiuolaikiškai ir elegantiškai, lyg būtų brangesnis automobilis negu yra iš tikrųjų.

Skirtas šeimoms

Ar praėjus keleriems metams „Peugeot“ vizija sugebėjo išeiti iš mados? Kai kurių gamintojų sprendimai sugeba labai greitai pereiti iš „Wow“ į „Meh“ fazę. Tik ne šį kartą.

Sudarius atliktų atnaujinimų sąrašą, jis būtų ganėtinai trumpas, tad susikoncentruokime į pagrindinius pokyčius. Pagrindinis pasikeitimas – atnaujintas prietaisų skydelis bei jame įdiegta grafinė sąsaja. Pastarojo veikimas tapo akivaizdžiai sklandesnis, o ir spalvų kontrastas leidžia neatsilikti nuo aukštesnės klasės automobiliuose randamų analogų.

Kita naujovė – galimybė prietaisų skydelyje stebėti papildomos įrangos sąraše esančios naktinio vaizdo kameros darbą. Šią kamerą galima įjungti rankiniu būdu, ji automatiškai įsijungia ir naktį, kad įspėtų apie pėsčiuosius, dviratininkus ar kitus potencialius pavojus. Be to, sistema žada 200 - 250 metrų matomumo nuotolį, kuris turėtų pranokti pagrindinių žibintų efektyvumą važiuojant tamsiu paros metu.
Be jokių išlygų labiausiai reikėtų pabrėžti „5008“ salono erdvę bei komfortą. Pavyzdžiui, galime pradėti nuo priekinių sėdynių, kurios mūsų bandytame modelyje įgavo naujas formas. Sėdynės pasižymi pakankama atrama šlaunims, nugarai ir klubams, o masažo funkcija – tiesiog privaloma perkant šią mašiną.

Be to, priekyje yra labai daug praktiškų daiktadėžių, dėtuvių ir slėptuvių. Į dureles lengvai įdėsite net ir didelį gaiviojo gėrimo butelį, o į centriniame porankyje esančią dėtuvę tilps kokie nors užkandžiai.
Antroje sėdynių eilėje taip pat netrūks privalumų. Kompanija gale galės džiaugtis atlenkiamais staliukais, dviem papildomais „USB“ lizdais ir sunkiai pranokstama erdve.

Nors „Peugeot“ leidžia jį naudoti kaip septynvietį, tačiau šį automobilį maloniausia bus naudoti kaip penkiavietį. Visų pirma – trečioji sėdynių eilė nėra labai erdvi. Visų antra – įsiropšti į trečią sėdynių eilę galės tik užslėptą akrobato talentą turintis individas. Visų trečia – atlenkus trečią sėdynių eilę bagažinės tūris sumažėja iki iškilmingoms šventėms skirtos delninukės apimčių.

OK – trečią sėdynių eilę užmirštame ir susikoncentruojame į praktiškumą. Šioje srityje „Peugeot 5008“ gali labai lengvai pralenkti madingus panašaus dydžio krosoverius. Sulanksčius antrą ir trečią sėdynių eilę bagažinės tūris išauga iki kosminių 1862 litrų, su galimybe bagažinės tūrį praplėsti iki 2150 litrų. Na ir pabaigai – išvaizdus prancūzas gali paskui save tempti iki 1750 kilogramų sveriantį krovinį.

Griežtėjančių emisijų padariniai

Kol mažesnieji „Peugeot“ modeliai siūlo rinktis iš trijų skirtingų tipų jėgainių, šis šeimamobilis vis dar siūlomas su tradiciniais benzininiais ir dyzeliniais varikliais.

Net neabejojame, jog daugelis bus linkę rinktis dyzelinu girdomą variklį, ir, tiesą sakant, tai bus ganėtinai teisingas sprendimas. Atsižvelgiant į mašinos paskirtį, ne patį lengviausią „Peugeot“ smagiausiai į priekį gins galingiausias dyzelis. Didžiulis sukimo momentas pravers greitkelyje ar „aš noriu dabar jį aplenkti“ situacijose, tačiau bus ganėtinai ėdrus mieste, kuriame netrūksta nei kamščių, nei „Citybee“ ar „Toyota Prius“ vairuotojų.

Mūsų bandytasis modelis turėjo piniginę labiausiai pradžiuginsiančią versiją – 130 arklio galių generuojantį dyzeliuką. Nevyniojant nieko saldaus ant pagaliuko – taupumas, o ne nuo šviesoforo betmeną baudžianti dinamika, yra šio variklio privalumas. Nei daugiau, nei mažiau.

Akivaizdu, jog šis variklis yra skirtas tiems, kas nesistengia kam nors ką nors įrodyti ir tiesiog siekia nusigauti iš vieno taško į kitą. Važiuojant tolygiai dyzelinis variklis veikia ganėtinai tyliai, po truputėlį siurbčioja su nuolaidų kortele įsigytus degalus ir leidžia pilnu degalų baku įveikti užtektinai kilometrų, jog bičiulių draugijoje galėtumėte pasakyti – „Užsipilu ir pamirštu.“

Tinka ilgoms kelionėms

Pasiruošę įkelti į koją automobilį, iš pradžių turėsite apsiprasti su „Peugeot“ diegiama, ne visiems priimtinos vairuotojo pozicijos koncepcija. Jį neįprasta tuo, jog vairo kolonėlę turite nusistatyti taip, jog ji būtų truputėlį žemiau negu prietaisų skydelis. Trumpai tariant – į prietaisų skydelį turite žiūrėti ne pro vairą, o virš jo.

Net neabejojame, jog didesnes letenas turintys vairuotojai už „Peugeot 5008“ vairo pasijus, lyg rankose laikytų mažytį „Playstation“ pultelį ir su juo bandytų laimėti „Mortal Kombat“ turnyrą.

Kita vertus, prie gamintojo siūlomos koncepcijos galima priprasti, nes mažytis ir labai lengvai sukinėjamas vairas padeda automobilį valdyti, lyg šis būtų žaislinis.

Žiūrėdami į automobilį galite pagalvoti, jog jis bus gremėzdiškas, bet taip tiesiog nėra. Tai – patogus ir erdvus vienatūrio ir krosoverio hibridas, kuriame įdiegtos pakabos sistemos sugeba išfiltruoti daugumą kelio nelygumų. Vis dėlto, didesnio skersmens ratlankiai turi didžiulę įtaką galinės pakabos darbui, tad jeigu mylite savo artimuosius, venkite 18 ir 19 colių skersmens ratų. Didesnė tarka privers gale sėdinčius keleivius kalenti dantimis.

Nepaisant pūstų, it ką tik iš krosnies ištrauktų bandelių formos sparnų ir automobilio aukščio, „Peugeot 5008“ siunčia signalus, norinčius pasakyti, jog jis – judrus, manevringas ir mėgstantis ilgas išvykas. Greitkeliuose jis jaučiasi lyg šuo, žiūrintis į rankose laikomą skanėstą, ir kiekvieną kilometrą ryja su tokiu pačiu malonumu.

Išvengė „Renault“ klaidos

Prieš dešimtį metų „Peugeot 5008“ būtų tiesiogiai lyginamas su „Citroën C4 Picasso“ ar „Renault Espace“, tačiau dabar „Peugeot 5008“ yra „Nissan X-Trail“ ar „Škoda Kodiaq“ teritorijoje. Ypač kainodaros srityje.

Šiuo metu „Nissan X-Trail“ Lietuvoje yra įkainotas pradine 31 218 eurų suma, „Škoda“ – nuo 31 100 eurų, o štai „Peugeot“ – nuo 25 700 eurų.
Atsidarius konkrečių modelių konfigūratorius ir pradėjus dėliotis modelį, kurį su mielu noru vairuotumėte, netrukus pastebėsite, jog kainos ir komforto įrangos santykis po truputėlį išsilygina, o kai kuriais atvejais – nusvyra į „Peugeot“ pusę. Ypač, kai pradedama kalbėti apie gamintojo suteikiamą garantiją.

„Peugeot“ standartinė garantija siekia 5 metus be ridos apribojimo. Neužtenka? Sumokėjus 1161 eurą – garantija bus pratęsta iki 6 m. ir 200 000 kilometrų. To negali pasiūlyti nei „Škoda“, nei „Nissan“.

Alternatyva madingiems SUV

Pirmasis įspūdis – be galo svarbus. Nors su šiuo modeliu pirmą kartą susipažinome prieš kelis metus, tačiau jis net ir dabar sugeba sukurti pasakyti – „Tai bent!“

„GT-Line“ įrangos paketas padeda iki galo išnaudoti „Peugeot“ dizainerių sumanymus, ganėtinai elementari pakabos konstrukcija sugeba susitvarkyti su nuolatos besikeičiančia kelio danga, o bagažinės talpa yra kiekvieno lietuviško kotedžo savininko svajonė.
Nepaisant netradiciškai mažo vairo ir šiam automobiliui į poras netinkančio silpniausio gamoje dyzelinio variklio, atnaujintas „Peugeot 5008“ leidžia pažymėti ne vieną žalią varnelę, dėl kurios norėtųsi užpildyti lizingo paraišką.

Abejonių kelia tik mūsų bandyto modelio kaina, kuri yra tiesiog per didelė ir verčia apsvarstyti – gal už tą pačią sumą galėtumėte įsigyti ką nors iš aukštesnės klasės, ir nesvarbu, jog tai nebus toks racionalus ir praktiškas pirkinys?

Privalumai

• „Peugeot“ atrado sklandžiai veikiančios automatinės pavarų dėžės veikimo programą
• Erdvė. Šuniui, namų rakandams, padangoms ar vasaros pernakvojimams
• Nuobodaus vienatūrio formos pagardintos šauniais dizaino elementais
• Vienu ypu galima įveikti kelis šimtus kilometrų ir po to nesijausti lyg kažkas ką tik pervažiavo nugarą su karučiu
• Interjero stilistika priverčia analogus iš „Volkswagen“ grupės raudonuoti iš gėdos
• Naudingų technologijų gausa
• Automatinė žibintų perjungimo sistema veikia ganėtinai tiksliai
Trūkumai
• „Viskas, ko noriu“ versija – brangi
• Vardan grožio (didesnio skersmens ratlankių) neverta paaukoti komforto
• Iš „Focal“ garso sistemos tikėjausi daugiau
• Eismo juostos palaikymo sistema ne visuomet yra linkusi veikti pagal vairuotojo pageidavimus
• Nėra galimybės užsisakyti modelį su keturių varančiųjų ratų pavara
• Vietomis norėtųsi, jog apdailos detalės būtų iš kokybiškesnių medžiagų
Duomenys apie bandytą automobilį: Peugeot 5008 GT-Pack 130 HDI
• Automobilio išmatavimai (Ilgis/Plotis/Aukštis): 4641 mm, 1844 mm, 1651 mm
• Kėbulo prošvaisa: 191 mm
• Automobilio svoris: 1668 kg
• Bagažinės tūris: 952 – 2150 (l)
• Variklio galingumas: 130 arklio galių, 300 Nm
• Įsibėgėjimo trukmė nuo 0 iki 100 km/val: 11,8 sekundės
• Maksimalus greitis: 188 km/val.
• Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100): 7,7, 5,5, 6,1
• Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 205/45 R17
• Automobilio kaina (pigiausio/bandytojo): 25 700 eur / 42 900 Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais