„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Toyota RAV4 GR Sport“ testas: šeimyniškas SUV su užuominomis į sportiškumą

„Toyota“ yra vienas iš tų gamintojų, kuris daugelį kartų parodė, jog yra pasiruošęs tam tikroms, būsimoms pramonės tendencijoms. Tiesiog prisiminkime pirmos kartos „Toyota Prius“ bei jame buvusią hibridinę pavarą, kurios modernioji evoliucija šiandien montuojama į eilę skirtingų „Toyota“ modelių.
„Toyota RAV4 GR Sport“
„Toyota RAV4 GR Sport“ / Gamintojo nuotr.

Japonų gamintojas taip pat buvo tinkamai pasiruošęs būsimai SUV automobilių bangai. Nors „Toyota“ suskubo savo modelių gamą papildyti kompaktiškais „CH-R“ ir „Yaris Cross“, tačiau pagrindinį vaidmenį visuomet atliko „RAV4“ ir penkios šio modelio evoliucijos, kurios kiekvieną kartą stengėsi akcentuoti tą patį savybių rinkinį: patikimumą, lengvą valdymą ir universalumą, o ir žvelgiant į pardavimų apimtis, „Toyota“ nei karto neprašovė.

Visos „RAV4“ modelio kartos sulaukė tarptautinio pripažinimo, o dabar japonų gamintoja siekia lietuvių itin mėgstamam modeliui įsūdyti dar vieną savybę – sportiškumą.

Pokyčiai – subtilūs

Sportiškumas – labai abstrakti sąvoka, kurią galima rasti daugelio gamintojų brošiūrose. Įprastai, jos siekia sukurti įspūdį, jog vairuodami konkretų automobilį nusikelsite į vairuotojišką nirvaną. Nors „Toyota“ turi atskirą modelių liniją, kuri atlieka būtent šią misiją, tačiau naujoji „RAV4 GR Sport“ versija, panašu, atlieka šiek tiek kitokį vaidmenį.
Iš pradžių reikėtų išsklaidyti bet kokias iliuzijas, jog ši versija turi kažkokių sąsajų su „GR Yaris“, „GR Supra“ ar „GR 86“. Automobilio pristatymo metu Švedijoje, gamintojos atstovai pabrėžė, jog „GR“ serijos modelių gama yra it atskiras pasaulis, kuriame SUV automobiliams vietos tiesiog nėra ir nebus.

Kadangi didžiausią adrenalino injekciją generuojantys „Toyota“ modeliai turi hečbeko arba kupė kėbulo tipą, tarpinę poziciją tarp standartinių ir tų, karštųjų versijų užimantis „RAV4 GR Sport“, regis, siekia įtikti specifinių poreikių turintiems vairuotojams, kuriems grynakraujis „RAV4 GR“ būtų pernelyg aštrus, o ant kiekvieno kampo matomas standartinis „RAV4“ būtų tiesiog per daug nuobodus.

Bent jau išorėje, naujoji versija turi kitokio dizaino radiatoriaus groteles, naujų formų priešrūkinių žibintų apdailas bei išskirtinai „GR Sport“ versijai skirtus ratlankius. Pastaroji naujovė, beje, atsirado ne tik dėl grožio, bet ir dėl funkcijos, mat „GR Sport“ versijoje esančios kurpaitės yra lengvesnės.

Galiausiai, „Toyota“ inžinieriai taip pat nepatingėjo į automobilį sumontuoti standesnes spyruokles bei atitinkamai sureguliavo amortizatorių slopinimo jėgą, jog galutinis rezultatas neprimintų namudinių bandymų modifikuoti standartinį automobilį.

Žiemiškos sąlygos – sportiškumui pabrėžti

Įdėjus tiek daug pastangų siekiant standartinį „RAV4“ atskirti nuo „RAV4 GR Sport“, gamintojos inžinieriai priėmė dar vieną malonų ir, mano nuomone, teisingą sprendimą. Visos „RAV4 GR Sport“ versijos galimos tik su keturių varančiųjų ratų pavara.

Žinoma, abiejose hibridinėse versijose nerasime tradicinių diferencialų, perdavimo dėžių ir kitų, benzingalvius krykštauti priverčiančių komponentų, tačiau efektyvumą prioritetizuojanti „Toyota“ pasirinko mažiausią blogybę.

Smėlėtų Dakaro kopų niekada savo gyvenime nematysiantys šios klasės automobiliai yra sukurti, jog galėtų be didesnių pastangų įveikti pažliugusį vieškelį arba užtikrintų visapusišką stabilumą žiemiškomis sąlygomis. Ir būtent tai galinėje ašyje sumontuotas elektros variklis ir daro.

Kaip ir daugelyje modernių automobilių, ši sistema prioritetizuoja priekinius varančiuosius ratus, tačiau atsiradus reikalui, sukimo momentas tarp priekinės ir galinės ašies gali būti paskirstytas 20:80 koeficientu, pirmenybę teikiant galinei ašiai. Visa tai skamba labai intriguojančiai, tačiau bet kokias garbanotas užmačias teks pamiršti, mat „Toyota“ inžinierių sprendimu, vairuotojas negali pilnai išjungti pagalbinių sistemų.

Net jeigu automobilyje įdiegtas pagalbines sistemas būtų galima pilnai išjungti, bet kokios linksmybės bendro naudojimo keliuose Švedijoje nėra priimtinos, o ir „Toyota“ suplanuota bandymų programa buvo skirta ne šelmiškoms linksmybėms ant užšalusio ežero. Vietoje to, turėjome automobilį išbandyti įprastomis, kasdieniškomis žiemiškomis sąlygomis ir suprasti, jog „Toyota“ atlikti patobulinimai „RAV4 GR Sport“ modelyje nepadarė neigiamos įtakos važiavimo komfortui. Ir, iš tiesų, norisi pripažinti, jog padidėjęs pakabos standumo išėjo į naudą. Nors „Toyota“ atlikti patobulinimai yra smulkūs, bet kiekvienas iš jų leidžia suprasti, jog tai nėra tik dar vienas įrangos lygis, kaip, pavyzdžiui, „Volkswagen“ R-Line.

Turi didesnę reikšmę

Kartu su „GR Sport“ versija, gamintoja taip pat pristatė keletą reikšmingų atnaujinimų, kurie palies ištisą „RAV4“ modelių gamą.
Nuo šiol, 2023 modelinių metų automobiliai gaus patobulintą automatinę stabdymo sistemą, kuri automatiškai sustabdys (arba įspės vairuotoją) automobilį, jeigu į kelią netikėtai išeis pėstysis ar koks nors kitas gyvas padaras. Kadangi bandymų apylinkėse pėstieji buvo ypatingai retas reiškinys, šios technologijos efektyvumu savo kailiu negalėjome išbandyti.

Dar vienas, ypatingai malonus atnaujinimas – skaitmeninis prietaisų skydelis, kurio grafinė sąsaja, veikimo bei konfigūravimo galimybės tapo tikra staigmena. Atsižvelgiant į tai, jog dar prieš porą metų „Toyota“ automobiliuose esančių prietaisų grafinė sąsaja labiau priminė 2000-uosius, tai labai malonaus progreso pavyzdys.

Pasirinkimo laisvė

Kol vieni gamintojai siekia atsisakyti tam tikrų įrangos lygių, „Toyota“, regis nori judėti priešinga kryptimi. Šiandien „RAV4“ modelių gamoje yra net devyni įrangos lygiai, o tai, mūsų nuomone, yra tiesiog per daug, nes toks didžiulis pasirinkimas sukuria ypatingai didelius kainų rėžius.
Pavyzdžiui, pigiausia „RAV4“ versija Lietuvoje kainuoja 32 000 eurų, o brangiausia – net 58 300 eurų. Skirtumas – tikrai nemažas, arba 26 300 eurų.

Natūralu, jog „GR Sport“ šio modelio hierarchijoje užima aukščiausią poziciją, kartu su „Adventure“ įrangos lygiu, kuris „RAV4“ siekia paruošti simboliškiems pasivažinėjimams bekelėje, tad svarstydami „GR Sport“ įsigijimą iškart būkite pasiruošę išvysti 47 900 eurų sumą versijai su hibridine pavara, o jeigu norite iš tinklo įkraunamo hibrido – 58 300 eurus. Daugoka, tačiau žvelgiant į pardavimų statistiką, lietuviams tai nėra kliūtis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“