Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atostogauti – automobiliu: kokių gestų geriau nerodyti

Vasaros atostogas keliaujant automobiliu susiplanavę žmonės paprastai atidžiai išstudijuoja pasirinktą maršrutą ir norimus aplankyti objektus. Renkantis tokį poilsio būdą rekomenduojama neužmiršti ne tik asmens dokumentų bei draudimo poliso, bet ir pasidomėti kultūriniais niuansais, kurie tam tikrose situacijose gali tapti lemtingo nesusikalbėjimo priežastimi, rašoma pranešime.
Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas

Atsargiai su gestais

Keliaujant po šalis, kuriose sunkiau susikalbėti angliškai ar kita mokama kalba, svarbu nepamiršti universalių bendravimo su policija taisyklių.

„Nebūtinai turite pakliūti į rimtą bėdą – policija gali sustabdyti, norėdama tiesiog patikrinti dokumentus. O jei pakliuvote į eismo įvykį, kontakto su pareigūnais tikriausiai neišvengsite. Didžiausiu iššūkiu tokiu atveja tampa nesusikalbėjimas, jei jūs nemokate vietos kalbos, o policininkai nekalba jūsiške. Tokiu atveju svarbu nesutrikti ir prisiminti, kad ramybė, santūrumas ir ramus tonas bent jau nepakenks“, – teigia draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Anglų kalba laikoma universalia ne tik verslo, bet ir kelionių kalba. Be to, dauguma žmonių žino bent jau kelis angliškus žodžius ar pagrindines frazes. Pasak jo, tokiu atveju su policijos atstovais reikia stengtis kalbėti lėtai, naudoti elementarius žodžius ir paprastas sakinių konstrukcijas. Esant reikalui pasitelkti į pagalbą mobiliąsias vertimo programėles. Vis dėlto, net ir žinomi, mums universalūs atrodantys gestai gali sukelti bėdų ir net įžeisti.

„Elementarus nykščio pakėlimas į viršų, mūsų suprantamas kaip „viskas gerai“, tačiau kai kuriose Artimųjų Rytų šalyse toks gestas bus prilygintas nepadoriam pasiuntimui pakėlus vidurinį pirštą. Toje pačioje Europoje, Graikijoje, apskritimo formos OK ženklas, parodytas sujungus rodomąjį pirštą ir nykštį, turi seksualinį kontekstą ir yra laikomas labai įžeidžiu. Tuo tarpu Prancūzijoje jis gali reikšti „nulį“. Tad neverbalinė kalba gali būti dar rizikingesnė nei bandymas komunikuoti žodžiais“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Iš lygumų – į greitkelius ir kalnus

Lietuvoje eismas vyksta dešine kelio puse, o pats kraštovaizdis – lygus. Didžiausias leistinas greitis –130 km/val., tačiau dalyje kelių dėl remonto ir šią vasarą atsiras greitį lėtinantys ruožai, potencialiai tampantys transporto spūsčių priežastimi. Tuo tarpu užsienyje vairuotojai susiduria su kur kas įvairesniais vairavimo iššūkiais – rieda itin intensyviais greitkeliais, keliauja kalnais.

BTA nuotr./Andrius Žiukelis
BTA nuotr./Andrius Žiukelis

„Europos greitkeliuose daug kur vyrauja ir didesni greičiai, tikrai labai intensyvus srautas ir tuo pačiu galioja nerašyta taisyklė netapti „stabdžiu“, pasirinkus judėti žymiai lėčiau negu visi kiti. Čia būtina išlikti budriems, kadangi pražiopsoto nusukimo kaina gali būti žinojimas, kad dešimtis kilometrų tenka važiuoti klaidinga kryptimi, tolstant nuo savo tikslo.

Kitas iššūkis – riboto matomumo kalnų keliai. Dalis vairuotojų neįvertina, kad kalnų tipo kelias reikalauja gerokai daugiau laiko tam pačiam atstumui įveikti, tad kelionę būtina planuotis atidžiai. Taip pat kalnuose didesnės ir degalų sąnaudos, todėl būtina prieš kelionę pripildyti atsargas. Važiuojant patariama laikytis griežtai savo kelio pusėje ir bet kurią sekundę būti pasiruošus netikėtai situacijai“, – sako Andrius Žiukelis.

Savų iššūkių sukuria ir vairavimas mums neįprasta kairiąja kelio puse Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Maltoje ir Kipre.

Kaip netapti kaltu be kaltės

Andrius Žiukelis pripažįsta, kad draudikų praktikoje pasitaiko situacijų, kuomet dėl nesusikalbėjimo įvykus eismo įvykiui nukentėjusiam tiesiog yra parodoma, kur pasirašyti, ir taip jis staiga tampa kaltuoju.

„Eismo įvykio deklaracija yra panaši visose Europos Sąjungos šalyse, taip pat galioja ir lietuviškos eismo deklaracijos. Tiesa, parašu kai kuriose šalyse gali būti patvirtinami skirtingi dalykai. Lietuvoje atsakomybę patvirtinti reikia pažymint parašu 14 grafą, tuo tarpu kitose šalyse pasirašymas gali reikšti tiesiog faktą, kad eismo dalyvis patvirtina išdėstytas aplinkybes. Todėl labai svarbu teisingai nupiešti schemas, tiksliai sužymėti aplinkybes”, – sako ekspertas.

Jeigu vis dėlto iki galo lieka neaišku, ką reikš padėtas parašas, vairuotojai turėtų nevengti įrašyti deklaracijoje savo pastabas, kurios vėliau gali būti reikšmingos sprendžiant dėl atsakomybės bei žalos atlyginimo.

„Taip pat labai svarbu ir vaizdinė medžiaga – nebijokite drąsiai fiksuoti eismo įvykio detalių. Beje, nesikoncentruokite vien į patirtą žalą – eismo įvykio aplinkybėms nustatyti dažnai labai svarbus įvykio kontekstas, todėl atkreipkite dėmesį į aplinką: ženklinimą, kelio ženklus, automobilių padėtį kelyje, kitus svarbius niuansus. Tiesiog ten, kur sunku situaciją paaiškinti žodžiais, vaizdai kalba patys už save“, - pastebi A. Žiukelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?